عشق ورزی و عشق بازی

آموزش مسائل جنسی و ارائه راهکار برای مشکلات جنسی زوجین

عشق ورزی و عشق بازی

آموزش مسائل جنسی و ارائه راهکار برای مشکلات جنسی زوجین

نقش زن در رساندن مرد به ارگاسم

خانم ها در بعضی موارد عنوان می کنند که علیرغم تمام تلاشی که کرده اند نتوانسته اند زوج را مجاب و راضی کنند . آنها گاهی مجبورند ( الکی ! ) عنوان کنند که زوج آنان دارای قدرت بالای جنسی است ! و آنها توان پاسخ گویی به آن را ندارند ! در صحبت های آنان این جمله مدام به چشم می خورد که " تمام توانم را برای ارضای وی انجام داده ام و هر چه خواست کردم اما رابطه به سمت تکراری شدن و مکانیکی شدن رفت " .


در واقع با توضیحی که از ارگاســـم در مردان عنوان شد اکنون باید یکی از دلایل این اتفاق برای این دسته از زنان کاملاً روشن شده باشد که با وجود تمام کارهایی که انجام داده اند نتوانسته اند ارگاســـم کاملی برای وی بسازند . آنها نتوانسته اند رفتارهای جنسی خواسته شده در مرد را شناسایی کنند و خود درصدد انجام آن بربیایند . مرد همواره گفته و زن همکاری کرده ! این یعنی تحمیلی از سوی مرد به زن که در این مورد این تحمیل به هیچ عنوان برای مرد دوست داشتنـــی نیست .
زن های بسیاری هستند که در طول رابطه آرام و حرف گوش کن رابطه را انجام می دهند و فکر می کنند که رفتار صحیحی دارند ! در حالی که رابطه را به سمت مرگ سوق می دهند .
یکی از دلایل اینکه در بعد از ازدواج مردان با وجود داشتن همسر به خود ارضایی روی می آورند همین مورد می باشد . یعنی زن نتوانسته مرد را کامل کند و در نتیجه خواست های یک مرد همواره در پستوی ذهنش خاک خورده است ! رابطه برای وی پاسخ خوبی نبوده است .
انزال از مواردی است که کنترل آن بدون تمرین امکان ندارد . در واقع می توان اینگونه تشبیه کرد که بخواهیم به بشکه باروتی کبریت بزنیم و انتظار داشته باشیم که منفجـــر نشود ! داستان انزال داستان پیچیده ای است ولی باید گفت که سنگین ترین عامل در زود رس شدن آن اضطراب می باشد . استرس ناشی از رابطه در خیلی از افراد تأثیرات جالبی می گذارد .
چیزی که آن را انزال پنهان نام گذاری می کنیم ، اضطراب و عدم داشتن کنترل کافی به روی مراحل باعث می شود که افراد از مرحله پیش انزال به سرعت به مرحله انزال پنهان برسند ! این مرحله چیزی است که گروهی از آقایان باید تا به حال دقیقاً منظور از آن را فهمیده باشند ! بعضی از افراد که شدیداً تحت تأثیر هستند در صورت قرار گرفتن در شرایط حــقـیــقی به آن چنان ترسی دچار خواهند شد که نفس کشیدن برایشان دشوار خواهد بود و برخی از آنها در صورت اولین تماس کنترل خود را از دست خواهند داد ! اما داستان اصلی این جا نیست بلکه گروه کثیری از آقایان ماجرای شنیدنی تری از انزال پنهان دارند ! آنها در زمانی که شروع به معاشقه با همسرشان می کنند تحت فشار و استرس قرار می گیرند ! آن ها می دانند که باید مدتی را صرف معاشقه با همسرشان نمایند تا وی نیز برای رابطه آماده گردد .
این زمان زن را برای معاشقه آماده خواهد ساخت اما مرد را نیز دچار انزال پنهان خواهد کرد ! یعنی معاشقه مرد را به مرحله ای می رساند که با وجود این که در وی هنوز انزال فیزیکی و آشکار صورت نگرفته اما مرد آلت خود را در شرایطی می بیند که با شروع رابطه و با کوچک ترین تحریکات و یا تماس کنترل خود را از دست خواهد داد و انزال می گردد و بازی تـــمام !


یکی از دلایل تحریکات استرسی و عدم کنترلی در این موارد خودارضایی می باشد . خودارضایی به تنهایی ربطی به زود انزالی ندارد و حتی کاملاً می تواند تمرین باشد برای کنترل انزال در طول لحظات تحریک . اما نکته ظریفی وجود دارد که باعث می شود نتیجه کاملاً برعکس شود . خودارضایی اولین مرحله ای است که بدن در آن شرایط خود را میشناسد و تعلیم می بیند . بسیاری از افراد با دست زدن بی رویه و خارج از کنترل و غیر اصولی به این مسئله به طور کلی باعث می گردند که بدن آنها تعلیم غلطی را دریابند . به طور مشخص منظور افرادی می باشند که خود ارضایی رادر شرایطی انجام میدهند که بدن آن ها در سیاق جنسی به سر نمی برد ولی ناگهان فرد ( از سر بی کاری یا هر چیز دیگری ! ) ناگهان تصمیم می گیرد که لذت جنســی را برای خود رقم بزند ! در این شرایط فرد با تمرکز و فشار و گوش سپردن به تحریکاتی که به خود وارد می آورد تلاش می کند تا هرچه سریع تر به انزال و لذت ناشی از آن دست پیدا کند ! 


بدن مرد به طور مداوم در حال ساخت اسپرم می باشد و در صورت تخلیه نشدن آن به طور اتوماتیک مازاد آن از بدن بیرون ریخته خواهد شد . ( عموماً در هنگام خواب ) 
به هر حال در بسیاری از افراد پس از این که رابطه مداومی را از نظر جنسی تجربه کردند از هیجانات و استرس ها تخلیه خواهند شد و انزال تا حدی به فرم و زمان طبیعی آن برخواهد گشت . در این افراد در حالت طبیعی اضطراب ناشی از رابطه ، قدرت تمرکز به روی آلت را افزایش خواهد داد و ناخودآگاه به دلیل عدم تمرین ، فرد کنترلی به روی انزال نمی تواند داشته باشد . همان طور که گفتیم این مورد با تمرین حل خواهد شد اما در موارد جدی تر این موارد می تواند باقی بماند .

درمان

بیماری را که به خاطر انزال زود رس به پزشک مراجعه می کند ، نخست باید از نظر بالینی مورد آزمایش دقیق قرار داد و به ویژهد سابقه ی گرفتاری او را به بیماری های مقاربتی جویا شد . با لمس پروستات و کیسه های منی سلامت آنها را تحقیق کرده و از علل روانی احتمالی نیز آگاه شد .
در درمان انزال زودرس روانی ، تنها نمی توان به اطمینان دادن به بیمار و اثبات این که ناراحتی عضوی ندارد قناعت کرد ، در این موارد جلسات متعدد روان درمانی لازم است و بیمار باید پیوسته تحت نظر روان پزشک باشد و چه بسا که پزشک به روان کاوی بیمار خویش مجبور میگردد . از نظر دارویی ، داروهای ضد پریشانی روانی را می توان تجویز کرد لیکن باید متوجه بود که خود اثر سوء و ناتوان کننده در بیمار نداشته باشد .
تقریباً به جرأت می توان گفت که بهترین و مؤثرترین راه درمان این بیماران آن است که به رغم انزال زودرس ، طبق برنامه ی معین ، پی در پی نزدیکی کنند و از " زیادی " دفعات نزدیکی نهراسند . افزایش دفعاتنزدیکی و انجام آن طبق برنامه ی معین در بسیاری از موارد انزال زودرس به هر علتی که باشد نتیجه ی مطلوب می دهــد . منتها به منظور افزودن لذت و بیشتر کردن احتمال موفقیت بهتر است بیماران نکته های زیر را در رابطه جنسی خود رعایت کنند :
1. به انزال زودرس خود نیندیشند و در تقویت روحیه ی خویش بکوشند و اساساً معتقد به این سخن باشند که نیروی دوام دادن نزدیکی در تمام آدمیان یکسان نیست و از طرف دیگر نزدیکی موفقیت آمیز تنها یکی از راه های طیعی کسب رضایت جنسی است .
2. مرحله ی نوازش ها و معاشقه های پیش از نزدیکی را زیاد طولانی نکنند .
3. به هنگام نزدیکی افکار خود را بر امور غیر جنسی متمرکز سازند و یا به انجام اعمال دیگری چون جویدن آدامس بپردازند .
4. حرکات رفت و برگشتی خود را با آرامش و نرمی انجام دهند و گاه ، در حالی که آلت تا عمق مهبل فرو رفته است ، بی حرکت بمانند . دیگر آنکه در ضمن انجام حرکات رفت و برگشتی ، پیکر خود را به طرف بالا متمایل سازند ( Riding High ) زیرا که در این حالت ، هم کلیتوریس زن بهتر تحریک می شود و هم تماس مهبل بیشتر با سطح پشتی آلت که حساسیت آن از سطح زیرین کمتر است ، می باشد .
5. به محض احساس قریب الوقوع بودن انزال ، عضلات میاندوراه و مقعد خود را سست کنند و در ضمن با دهان باز نفس آرام و عمیق بکشند .
6. از " وضعیت معکوس " که معمولاً مرد را دیرتر به اوج لذت جنسی می رساند ، بیش از پیش استفاده کنند .

بعضی پزشکان ماساژ دادن آلت را به مدت 15 دقیقه در روز مؤثر دانسته و می پندارند که این عمل حساسیت و تحریک پذیری آلت را کاهش می دهد .
عده ای دیگر ورزش دادن عضلات میاندوراه و " مشروط کردن مجدد انعکاس انزال " را توصیه کرده اند . به این ترتیب که بیمار به هنگام ادرار ، باید بکوشد که جریان ادرار خود را در وسط کار به طور ارادی قطع نماید و دوباره ادامه دهد تا ادرار پایان یابد و این کار را تا هنگامی که انزال زودرس رنج می برد انجام دهد .
به منظور کاهش حساسیت آلت ، از پوشیدن یک یا چند کاپوت روی یکدیگر می توان استفاده کرد ولی این روش رابیشتر بیماران نمی پسندند و در همه ی موارد نیز اثر ندارد .
راه بعدی استفاده از داروهای بی حسی می باشد . این داروها عموماً برای این منظورها ساخته نمی شود ولی افراد در واقع یک بی حس کننده می خواهند ! داروها یی مثل لیدوکایین و یا اسپری های بی حسی دندان و غیره ... . این داروها می تواند نتیجه بخش باشد و عوارض خاصی هم در کوتاه مدت ندارد . در واقع می تواند برای درمان های مقطعی بکار رود تا اضطراب فرد از بین برود . اما در دراز مدت می تواند به بیضه ها آسیب برساند . از طرفی ممکن است که حتی در همان کوتاه مدت هم برای بعضی ها که مورد حساسیت دارند ناراحتی های پوستی فراهم سازد . اسپری ها و کرم هایی البته به طور کل برای این منظور ساخته شده است اما آنها هم همین موارد را دارند ضمن اینکه نایاب و گران هم هستند .

منبع: گل سرخ

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد