عشق ورزی و عشق بازی

آموزش مسائل جنسی و ارائه راهکار برای مشکلات جنسی زوجین

عشق ورزی و عشق بازی

آموزش مسائل جنسی و ارائه راهکار برای مشکلات جنسی زوجین

نکات بسیار بسیار مهم برای بچه دار شدن

پیامبر خدا صلى‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم در سفارش به امام على علیه‏ السلام: اى على! اگر همسرت باردار شد با او آمیزش مکن مگر آن که با وضو باشى ؛ زیرا اگر میانتان فرزندى تقدیر شود ، کورْدل و ناخنْ‏ خشک، بخیل خواهد بود .


بخشی از توصیه های استاد صمدی آملی: از عزیزان دختران و مادران عزیز استدعا می شود که از خوردن سبزی امزنا(گشنیز) و سبزی شاهی(ترتیزک) به شدت خودداری کنند .


از خوردن آبی که یخ در آن محلول می شود خودداری نمایند و وقتی باردار شدند هرگز از یخ خوردن برخودار نباشند که بچه ها را فلج میکند و منجر به سزارین می گردد.


زنان باردار در طول بارداری سوره مبارکه یوسف و سوره مبارکه مریم را تلاوت کنند. مادر با وضو به بچه شیر دهد.

نکته : بعد از تعیین جنسیت فرزند اگر دختر بود به خواندن سوره مریم در طول بارداری ادامه دهید و اگر پسر بود سوره یوسف خوانده شود


باید توجه داشت که برای انعقاد نطفه و حصول فرزند باید مدتی از دخول کردن و همبستریِ با زن پرهیز نمود تا در این مدت رحم زن کاملاً تشنه نطفه مرد گردد و در وقت دخول و انزال، آن را کاملاً به خود جذب نماید.

زیرا در بسیاری از مواردی که نکاح حقیقی اعنی همبستری زن و مرد نتیجه نمی دهد و منجر به حاملگی نمی شود
بدین خاطر است که دخولِ زیاد و پشت سر هم صورت می گیرد.

تکرّر این عمل باعث شده که رحم گشاد شده و میل آنچنانی به قبول نطفۀ مرد نداشته باشد لذا
برای نتیجه گیری از این عمل، نیکو است که مثلاً چند روز قبل از عادت ماهانۀ زن، این عمل ترک شود تا هنگامی که زن از خون پاک شود و بعد از پاک شدن بهترین وقت است برای دخول و انعقاد نطفه، تا جایی که فرزندانی که در چنین ایامی متولد می شوند نسبت به دیگر افراد از نشاط و طراوت خاصی برخوردار هستند.


توصیه های کامل استاد در لینک زیر موجود است:
چند نکته با اهمیت برای بچه دار شدن(از کتاب شرح مراتب طهارت)


برای داشتن فرزند باهوش و سالم زمانی نزدیکی کنید که هر دو و مخصوصا مرد شهوت زیادی داشته باشد. برای افزایش شهوت میتوانید گرمیجات مثل زعفران،عسل،ادویه جات،پیاز و… مصرف کنید.


عقد دائم و موقت، انجام مسافرت،اقدام برای بچه دار شدن (انعقاد نطفه)، افتتاح کار و کسب، تعیین و تغییر نام و گذاشتن سنگ بنا و کلا انجام هر یک از کارهای اساسی در روزهای قمر در عقرب (حدود 4.5 روز در ماه) هم از نظر دینی و هم از نظر منجمین، توصیه نمی‌شود!

رسول اکرم صلوات الله و سلامه علیه فرمودند :هر کس برخدا توکل کند و هیچ گاه ملاحظه سعادت و نحوست روزها را ننماید خداوند او را یاری خواهد نمود و عهده دار او خواهد شد به ویژه اینکه صدقه نیز بپردازد زیرا صدقه نحوست را از بین میبرد.


امام صادق علیه السلام: هر کس صبح صدقه دهد خدا نحوست آن روز را از او دفع می کند.

(میتونید صدقه بنیت دفع نحوست کل اون روز بدید یا بنیت دفع نحوست از همین الان تا 24 ساعت آینده! و چه بهتر اینکه هفت بار سوره فلق رو برای حفظ از نحوسات و شر این روزهای نحس هم بخونید)


نکته بسیار بسیار مهم دیگر اینکه قبل از آمیزش جنسی برای انعقاد نطفه، زوجین سوره فلق و ناس را هر کدام هفت بار بخوانند تا از شر شیاطین و نحوست روزها و…. در امان باشند!


برای اینکه صاحب فرزندی زناکار یا نابینا یا ناسالم و… نشوید هم توصیه های مهمی از معصومین علیهم السلام در لینکهای زیر موجود است مانند مکروهات آمیزش که گفته شده در چه زمانهایی رابطه جنسی به قصد بچه دار شدن(انعقاد نطفه) انجام نشود!!!!

احادیث ائمه و پیامبر اکرم (ص) پیرامون روابط زناشویی

سفارش های مهم  ائمه اطهار(ع) و اسلام در مورد آمیزش جنسی

مستحبات و مکروهات مراسم ازدواج، زفاف، آمیزش جنسی

آداب ولادت، نام گذاری،شیر دهی،تربیت فرزند و دوران بارداری


دعای قبل آمیزش برای داشتن فرزند سالم و صالح

از حضرت امام محمّد باقر علیه السّلام منقول است که چون اراده جماع برای بچه دار شدن کنى این دعا را بخوان :

اَلّلهُمَّ ارْزُقْنى وَلَدا وَاجْعَلْهُ تَقّیا زَکیّا لَیْسَ فى خَلْقِهِ زیادَةٌ وَلانُقْصانٌ وَاجْعَلْ عاقِبَتَهُ اِلى خَیْرٍ و لا تَجعَل لِلشَّیطانِ فیهِ نَصیبا و لا شَریک.

امام فرمودند: «هرگاه در حال مقاربت با همسر خود، «بسم الله» نگویی، شیطان حاضر شود و با تو در عمل شرکت کند. نطفه یکی است لکن عمل از هر دوی شما و شیطان.»


حضرت علی (علیه السلام) : هرگاه کسى از شما خواست به همسرش درآید ، باید در اوّل ماه ها و نیمه ماه ها خوددارى کند چرا که شیطان در این دو زمان، فرزند خواهى مى کند و شیطان ها در این زمان خواستار مشارکت [در نطفه ]هستند . از این رو مى آیند و باردار مى کنند.

حضرت علی ابن ابیطالب (علیه السلام) : هرگاه یکی از شما قصد آمیزش با همسرش(برای بچه دار شدن) را داشت باید بگوید:

اللّهُمَّ إنّی استَحلَلتُ فَرجَها بِأَمرِکَ، و قَبِلتُها بِأَمانَتِکَ ، فَإِن قَضَیتَ لی مِنها وَلَدا فَاجعَلهُ ذَکَرا سَوِیّا، و لا تَجعَل لِلشَّیطانِ فیهِ نَصیبا و لا شَریک. (بارالها! شرمگاه او را به فرمان تو بر خود حلال کردم و او را به عنوان امانت تو پذیرفتم. پس اگر فرزندی از او برای من تقدیر نمودی، او را پسری سالم قرار ده و برای شیطان، نه بهره‌ای در او قرار ده و نه شراکتی)


تعیین روزهای قمر در عقرب در هر سال

برای تعیین روزهای قمر در عقرب درهر سال نرم افزار ازیاج را از لینک زیر دانلود کنید. سپس  فایل  World که در پوشه کرک میباشد را در پوشه خود نرم افزار کپی کنید.

بعد از اجرای برنامه روی «اطلس» کلیک کنید و گزینه «شهر – کشور» را انتخاب و پنجره را ببندید. بعد روی «حساب» کلیک کنید که برنامه شروع به کار میکند.

بعد از اتمام، در ستون «القمر» دنبال «عقرب» بگردید. دو یا سه روز عقرب که می بینید، روزهای قمر در عقرب ماه مذکور میباشند. در ستون «یوم» تاریخ این روزها به میلادی گفته شده

نکته
:  به روزهای قمر در عقربی که یافتید، دو روز از شروع و دو روز از پایان اضافه کنید. مثلا اگر 22 و 23 آپریل نحس هست شما از 20 تا 25 را نحس در نظر بگیرید . روزهای قمر در عقرب در کشورهای مختلف فرق میکند!


لینک دانلود نرم افزار ازیاج

https://app.box.com/s/z22s3011z6rsaaqckakezc8iy0obcil7

 

بهترین زمانها برای بچه دار شدن در طول هفته و سال(سایت هدانا)
از آموزه های دینی به دست می آید آمیزش و همبستری برای بچه دار شدن در زمان ‏هاى ذیل مستحب است:


شب دوشنبه: که در پی آن فرزند حافظ کتاب خدا و راضی به آنچه خداوند برایش مقدر کرده ، می شود، (۱)

شب سه شنبه : که در اثر آن بعد از سعادت اسلام ، شهادت روزی اومی شود ، خداوند او را با مشرکان عذاب نمی کند ، دهانش خوشبو، دلش رحیم و جوانمرد خواهد بود ، زبانش از دروغ ، غیبت وتهمت و پاک باک می ماند.(۲)
شب پنج شنبه : که در پی آن حاکمی از حکما و با عالمی از علما خواهد شد.(۳)
روز پنج شنبه هنگام زوال : که در پی آن شیطان به او نزدیک نخواهد شد تا پیر گردد و سلامتی دین و دنیا روزی اش خواهد بود.(۴)
شب جمعه : که در پی آن بچه خطیب و سخنگو خواهد شد.(۴)
روز جمعه موقع عصر : که آن فرزند از دانایان مشهور خواهد شد.(۵)
شب جمعه بعد از نماز عشا : امید است آن فرزند از ابدال ( شبیه به والدین ) باشد.(۶)

پیشنهاد رابطه جنسی دوست پسر و سردرگمیهای دختر

گامهای اولیه دوستی هایی که امروزه رواج دارند :
رابطه ای بر مبنای دوستی :
یک نگاه ، یک پروژه دانشجوئی ، محل کار ، دانشگاه ، مسیر رفتن به مدرسه ، اتوبوس مترو تاکسی ، اینترنت ، خرید و فروش ، اس ام اس اشتباه ، خیابان ، کوچه و ... به هر حال در زمان و مکانی یا بر حسب اتفاق جرقه آشنایی زده میشه و به نوعی آغاز رابطه دوستی بین دو جنس مخالف . مسلما اول هر رابطه ای خوبه و ارتباطات زیاد . با گذر زمان و به میان امدن احساسات رنگ رابطه تغییر میکنه چون دو طرف هدف مشخصی از رابطه دوستی ندارند عموما حجم بالای احساسات رو در همان ابتدای رابطه بکار میگیرند تا کم کم احساست فی مابین دو طرف باعث وابستگی شود برخی ها این وابستگی احساسی را با دوست داشتن و عاشق شدن اشتباه میگرند همچنان رابطه را ادامه داده تا این وابستگی جای خود را به عادت کردن داده حرفهای تکراری و ...

رابطه بر مبنای شناخت بیشتر برای ازدواج ( پیشنهاد سکس از سوی پسر ) :
آقا پسری با دختر خانمی قرار میذارن تا برای ازدواج همدیگرو بیشتر بشناسند ، یکی از ترفندهایی که معمولا پسرها برای دستیابی به یک دختر بکار میگیرند بازگو کردن جملات زیر است : دوست دختر قبلیه من بهم خیانت کرد ، با من صادق نبود ، تو با باقیه دخترها فرق داری ، تو دختر پاکی هستی و من به خاطر پاکی تو رو انتخاب کردم . اگر از این پسر بپرسی چرا شما را دوست دارد جوابهای زیر را خواهید شنید : دوست داشتن که دلیل نمی خواد ، نمیدونم چرا اینقدر دوست دارم ، چون تو با باقیه دخترا فرق داری و ... مدتی کم از رابطه به اصطلاح شناخت برای ازدواج می گذرد ادعای دوست داشتن دو طرف به میان می اید و پسر از دختر درخواست سکس دارد . دلایلی که به میان می آورند عبارتند از : تو اگر من رو واقعا دوست داری باید این رابطه رو با من داشته باشی ، تو منو درک نمیکنی من پسرم بهم فشار میاد اگر منو درک میکردی نیازهایم هم برات مهم بود ، من و تو متعلق به هم هستیم حتما که نباید اسممون تو شناسنامه هم باشه که بتونیم سکس کنیم ، قبل از ازدواج باید با هم سکس داشته ابشیم که بفهمیم میتونیم پاسخگوی نیازهای جنسی هم باشیم یا نه ، تو حتما منو دوست ندرای که پیشنهاد سکسم رو رد میکنی .

این شرایطیست که متاسفانه دیر یا زود اکثر دختران در روابط دوستی با آن مواجه می شوند من قصد دارم تا با ارائه مطالب ذیل در این زمینه راهنمای این دسته از دختران باشم .

اولا ، یک پسر چرا شما را برای ازدواج انتخاب کرده : مسلما اکثر پسرها فردی را برای ازدواج انتخاب میکنند که طبق گفته خودشان دختر پاکی باشد این موضوع را بارها به دختر بازگو می کنند که تو با باقیه دخترا فرق داری تو دختر پاکی هستی حال سوال اینجاست به نظر شما ایا اگر پسری به پاکی شما ایمان داشته باشد به خود اجازه میدهد تا بواسطه لحظاتی لذت این پاکی زیر پا گذاشته شود ؟

دوم : پسرها عموما در پیشنهادات سکس خود به دخترهای می گویند اگر من رو دوست داری باید به نیازم پاسخ دهی و اگر این کار را نکنی یعنی من رو دوست نداری . سوال اینجاست چرا یک دخترباید با زیر پا گذاشتن عفاف و پاکی خود دوست داشتن خود را به اثبات برساند ؟ چرا یک پسر با خویشتن داری و جلوگیری از شهوت و هوس خود دوست داشتن خود را نشان ندهد ؟ مگر نه اینکه ادعای دوست داشتن دارد . و آیا به این فکر کرده اید که چطور میشه به یک پسر که قادر نیست جلوی نفس خو درا بگیرد برای زندگی تکیه کرد ؟

مهم ترین فاکتور : بیش از 90 درصد از روابطی که در آن رابطه جنسی بوجود می اید ازدواج صورت نمیگیرد . بیش از 95 درصد از پسران هرگز راضی نمی شوند با کسی که رابطه جنسی به صورت کامل داشته اند ازدواج کنند این خاصیت مردان است این در وجود اکثر مردان قرار داده شده است گرایشات احساسی پسران پس از رابطه جنسی جای خود را به گرایش جنسی میدهد و فقط بعد از اولین رابطه جنسی رابطه دوستی شما بواسطه انجام سکس ادامه می یابد . یک پسر جذب دختری می شود که دیر تر به او راه دهد نه اینکه خود را کامل در اختیار ان قرار دهد البته در مورد ازدواج . و اکثر روابطی ( 90 درصد) که در آن سکس بوجود می اید سرانجامی در پی ندارد . این دست هیچ مردی نیست این در ناخودآگاه پسران نهفته است و غالبا ان دسته از روابطی هم که در آن سکس بوجود می آید و به ازدواج ختم می شود به دلایلی همچون ( باردار شدن ، جلوگیری از ابرو ریزی و...) و حتی اگر چنین هم نباشد در زندگی زناشویی دچار مشکل می شوند . شاید شما فکر کنید دوست پسر شما متفاوت باشد مسلما اگر تجربه کنید پی به محتویات این مقاله خواهید برد.

قانونگذاری در روابطی که برای شناخت بیشتر جهت ازدواج میباشد :

هیچ اشکالی نداره برای شناخت بیشتر جهت ازدواج ارتباط سالمی وجود داشته باشه اماباید فراموش نکنیم که این رابطه با رابطه دوستی تفاوت دارد و قوانین خاص خود را دارد اولا مدت زمان باید تعیین شود که حداکثر 2 ماه میباشد چون شناخت کامل هیچوقت حاصل نمی شود . با گفتگوی تلفنی زیاد با ارتباط از طریق چت نمی توان به شناختهای اولیه دست یافت و متاسفنه احساستی که بر دو طرف حاکم می شود هر دو را از شناخت درست منحرف میکند. برای همین به این فکر کنید که پس از این دو ماه ممکنه به این نتیجه برسید که معیارهای یکدیگررا ندارید فاکتور مهم هر زمان فکر انتخاب همسر برای ازدواج هستید باید معیارهایتان مشخص شده باشد ( حتما مکتوب باشد) و این معیارهای ثابت شده باشد یعنی باید به سنی رسیده باشید که معیارهای شمابرای انتخاب همسر تغییر نکند هر چند که ازدواج سن مشخصی ندارد اما عموما در پسرها سن 26 تا 30 سالگی سنیست که معیارها ثابت شده و در دختران سن 24 تا 27 . البته این شرایط سنی در همه افراد یکسان نیست چرا که بلوغ فکری و رفتاری فرد نیز در این روند موثر است . قبل از به میان آمدن احساسات طرف مقابل را با معیارهای خود مقایسه کنید .

نکته بعدی شهوت در وجود هرمردی پر رنگ است و در وجود زنان هم وجود دارد اما در مردان غریزه جنسی جلو تر از احساسات و در زنان بالعکس است به همین دلیل دختران در صورتی رابطه جنسی برقرار میکنند که واقعا حس کنند از روی دوست داشتن است اما پسران اینگونه نیستند .از اینرو غریزه جنسی میتواند یکی از دلایل پر رنگ ازدواج مردا ن باشد که گاها خود از آن بی اطلاعند اما امریست طبیعی .

در رابطه ای که برای شناخت است صحبت راجع به مسایل جنسی مناسب نیست ، در این زمینه باید در دوران نامزدی صحبت کرد( نامزدی قبل از عقد) نکته مهم اینکه سعی نکنید موقعیت و وجه اجتماعی طرف مقابل شما باعث بشه تا هویت فردی وی را نا دیده بگیرید شما در زندگی با هویت فردی آن طرف روبرو هستید نه وجه و موقیعت اجتماعی طرف مقابل ( هر انسان دو شخصیت اجتماعی و فردی دارد که متاسفانه در اکثر ادمها تفاوت رفتاری و گفتاری بین این دو هویت زیاد است بعنوان مثا ل یک استاد دانشگاه ، یک دکتر ، یک شخصیت بر تر اجتماعی دارای وجه اجتماعی مناسبیست شاید رفتارهای مودبانه وبا کلاسی در اجتماع از خود نشان دهد اما در منزل یا درحین عصبانیت هویت فردی آن باعث بشه تا الفاظ یا رفتارهای نا مناسبی از خود نشان دهد ) . مورد بعدی اگر هدف یک پسر ازدواج باشد هر چه زودتر خانواده را در جریان میگذارد حتی اگر شرایط آن محیا نبود مسلما قرار نیست ادم منتظر بمونه تا همه شرایط ایده ال برایش فراهم شود چون اگر منتظر این زما ن بماند شاید چند سالی به طول بیا نجامد و هیچکس انتظار ندارد که از همان اول زندگی هر پسر صاحب خانه صاحب اتومبیل دارای مدرک و شغل مناسب و ... باشد . ادامه رابطه شناخت باید با اطلاع خانواد هها باشند چرا که خانواده نقش مهمی دارد .
 

علی سلطانی مجد
منبع: asheghi4u.blogsky.com
 
 رابطه جنسی در دوران قبل ازدواج بنظر من خوب نیست.
اول اینکه توصیه میکنند که جوانان، بیست سال به بالا ازدواج کنند چون زیر بیست سال بیشتر احساسی با مسائل برخورد میکنند و راحت و بدون دلیل عاشق این و آن میشوند. دوستی با یه دختر هم همین گونه است. چون دوست داشتن و عاشق بودن با رابطه جنسی ارضا نمیشود انسان با دوست داشتن واقعی ارضا میشود.
از نظر دین هم این کار، اگر در قالب صیغه نباشد، زنا محسوب میشود.
و نیز فقط یکبار رابطه جنسی باعث اعتیاد به آن و میل به تکرار آن میشود و مشکل دیگر اینست که اگر در دوستی با یک دختر،  از وی درخواست سکس کنید، حتما فکر میکند شما بخاطر سکس او را دوست دارید نه خود وی. چون وجود خود معشوق برای یه عاشق ارضاست نه که حتما با وی رابطه جنسی برقرار شود.
مشکل دیگر اینست که چندین مورد بوده مانند همین دوستیها که دختر خانمها با بنده در میان گذاشتند که کسی که به انها ابراز عشق میکرده ولی بعد مدتی از وی درخواست سکس کرده، و فقط بخاطر همین از وی جدا شده و دوستیش را به هم زده! یا از سوی پسرها اذیت شده، ترس از حاملگی و...

دیگر اینکه میگویند وقتی کسی قبل ازدواج رابطه جنسی داشته باشد تمایل به ازدواج در او کم میشود چون ارضا میشود و میل جنسیش او را وادار به ازدواج نمیکند. برای همین است که میل جنسی مردان بیشتر است و آنها در ازدواج قدم پیش میگذارند نه زنان. و اینکه در دوستیها هم چون زنان میل جنسیشان از مردان کمتر هست بدنبال سکس نیستند بلکه بیشتر بدنبال کسی هستند که دوستشان داشته باشد ولی مردان برعکس ...

روزهایی که انعقاد نطفه در آنها جایز نیست!


از انعقاد نطفه(بچه دار شدن) در روزهای قمر در عقرب بپرهیزید!


بعضی ایام و زمان ها نزدیکی با همسر حرام است. اگر در این زمان ها نطفه منعقد شود ،ممکن است اثرمنفی روی زندگی آینده جنین بگذارد. بعضی ایام و زمان ها نزدیکی با همسر کراهت دارد .در این زمان ها اگر نطفه منعقد شود، تأثیر منفی کم تر دارد . بعضی از زمان ها نزدیکی و انعقاد نطفه خوب می باشد. به هر سه مورد به طور اختصار اشاره می کنیم.
ا: موارد و زمان‏هایى که نزدیکى و آمیزش با همسر در آن ها حرام است، عبارت است از:
1. در حال احرام،
2. زمان نفاس،
3. در حال اعتکاف،
4. دوران قاعدگى،
5. در حال روزه واجب،
6. زمانى که زن کم تر از نه سال داشته باشد،
7. جایى که طواف و نماز نساء در حج را به جا نیاورده باشد.(1)
ب: مواردی که نزدیکی با همسر و انعقاد کراهت دارد.
1- بین طلوع فجر تا طلوع آفتاب
2- بین غروب آفتاب تا غروب شفق
3- در روزی که آفتاب گرفته شود‌(و شبی که ماه گرفته شود)
4- در روز (و شبی) که زلزله شود
5- در روز (و شبی) که باد سیاه یا سرخ یا زرد بدمد.
6- زفاف کردن در وقتى که ماه در برج عقرب یا تحت الشعاع باشد مکروه است.
7- در شب عید فطر و شب عید قربان جماع کراهت دارد.
8- در برابر آفتاب جماع کردن کراهت دارد مگر آنکه پرده بیاویزى.
9 در شب نیمه شعبان
10-در میان اذان و اقامه
11- جماع بدون وضو با همسر درحالتی که حامله باشد، کراهت دارد، ولی اگر وضو بگیرد، اشکالی ندارد.
11- در روز آخر ماه شعبان
12- جماع کردن بر پشت بام
13- شبی که فردای آن به سفر برود.
14 جماع کردن در ساعت اول شب (غیر از شب جمعه)
ج: ساعاتی که نزدیکی کردن با همسر خوب می باشد:
1- در شب دوشنبه که اگر فرزندى به هم رسد ،حافظ قرآن و راضى به قسمت خدا باشد.
2- جماع کردن در شب سه شنبه که اگر فرزندى به هم رسد ، سعادت اسلام او را روزى شود . دهانش خوشبو ودلش رحیم و دستش ‍ جوانمرد و زبانش از غیبت و بهتان پاک باشد.
3- شب پنج شنبه که اگر فرزندى به هم رسد ،حاکمى از حکام شریعت یا عالمى از علما باشد .
4- روز پنجشنبه وقتى که آفتاب در میان آسمان باشد که اگر فرزندى به هم رسد ،شیطان نزدیک او نشود تا پیر شود .خداوند سلامتی در دین و دنیا را برای او عنایت می کند.
5- شب ‌جمعه و فرزندى به هم رسد ،خطیب و سخنگو باشد .
6- روز جمعه بعد از عصر که اگر در این ساعت فرزندى به هم رسد، از دانایان مشهور باشد. (2)

راهکارهایی برای دیر ارضایی زنان

راهکارهایی برای مشکل دیر ارضایی و به ارگاسم نرسیدن زنان


بی مقدمه میرم سر اصل مطلب!
مشکل خانمها در به ارگاسم نرسیدن به دو دسته مشکل روانی و جسمی مربوط میشه!

مشکلات روحی و روانی : شامل استرس،ترس، فرو رفتن در افکار و خیالات حین رابطه بخاطر خیانت شوهر یا دعوا و اختلافات بینشان و…


مشکلات جسمی: شامل عدم معاشقه و تحریک کافی نقاط تحریک پذیر زن برای آماده کردن وی که باید توسط مرد انجام شود و همین سریع سر اصل مطلب رفتن باعث مشکلات روحی و روانی میشود،شرطی شدن بدن در حالت خاص برای ارضا شدن بخاطر سابقه خودارضایی، و مهمتر از همه و شاید علت اصلی تحریک پذیری پایین ناحیه واژن!


اما راهکارهای بنده برای این مشکلات:
برای مشکلات روحی –روانی بهتر است چای سبز یا شربت گلاب یا نوشیدنی آرامش بخش  و ضد استرس چند ساعت قبل از رابطه جنسی مصرف کنید!

در خصوص مشکلات جسمی هم کرم وایگورل و ژل فموره از سوی پزشکان توصیه میشود! نکته جالب اینست که عناصر بکار رفته در هر دو تقریبا یکی است و هر دو باعث افزایش تحریک پذیری ناحیه واژن یا بطور کلی ناحیه تناسلی میشوند! و البته تقریبا گران هم هست!

طبق تحقیقاتی که کردم ال آرژنین موجود در این دو محصول باعث چنین تحریک پذیری میشود و حتی این دو محصول میتوانند باعث درمان اختلالات نعوظ مردان هم بشوند! البته روی و گیاه جینکو و دیگر عناصر در این تاثیرات هم نقش دارند! ولی عنصر اصلی در تسهیل ارضای زنان، ال آرژنین است که باعث افزایش جریان خون در آن ناحیه میشود!


ال آرژینین در آجیل، کنجد و… هم وجود دارد و بطور خوراکی هم باعث تقویت قوای جنسی میشود!


نکته جالبتر اینکه دارویی که همان مواد موجود در وایگورل و فموره را داشته باشد در طبیعت هم یافت میشود که آن روغن نارگیل است که حاوی L-Arginine و عناصری مانند روی،کلسیم و…می باشد!


روغن نارگیل علاوه بر خاصیتی که برای مشکل ارگاسم زنان میتواند داشته باشد خواص بیشمار دیگری نیز برای خانمها دارد از جمله:

لیز کننده و روانساز،مرطوب کننده،ضد قارچ،ضد ویروس، ضد باکتری،بر درمان قارچ ها و مخمرهایی که کاندیدیاز، عفونت قارچی و از این قبیل را ایجاد می کند نیز موثر است. دارای خاصیت آنتی اکسیدان و…

روغن اسطوخدوس،بادام و میخک هم تقریبا چنین خواصی دارند اما نارگیل کاملتر است!

مزیت دیگر روغن نارگیل اینست که اگر بعنوان روان و لیز کننده در رابطه جنسی استفاده شود باعث عفونت هم نمیشود!

موقع دخول مقداری از روغن نارگیل را به ناحیه لب های کوچک و کلیتوریس مالش دهید یا آلت مرد را به روغن  آغشته کنید و بعد دخول صورت گیرد. همانطور که از ژل لوبریکانت برای مشکل خشکی واژن و تسهیل دخول استفاده میکنید از این روغنها هم به همین شکل میتوانید استفاده کنید

خانمهایی هم که خودارضایی میکرده اند باید شرایطی که در آن خودارضایی میکنند و ارضا میشدند را در زمان رابطه جنسی هم لحاظ کنند(شبیه سازی) مثلا اگر در زمان خودارضایی، همراه با تحریک سینه، کلیتوریس را تحریک میکردند باید در زمان نزدیکی هم این دو قسمت را هم حین دخول تحریک کنند! استفاده از روغن و چای که ذکر شد هم میتواند کمک کننده باشد! و شاید با مصرف دارویی نیاز به شبیه سازی وضعیت مذکور نباشد!


راهکارهای رایج برای رفع مشکل ارضا نشدن زن!

1-شما باید همسرتان را بیشتر تحریک کنید. از روشهای ترکیبی برای ارضا شدن وی کمک بگیرید که در لینکهای زیر گفتم مثلا دخول+ تحریک کلیتوریس!

2-راه دیگر اینست که از کرم وایگورل یا روغن نارگیل استفاده کنید. 5 تا 10 دقیقه قبل از نزدیکی 1تا 2 سی سی از کرم وایگورل  را به ناحیه لب های کوچک و کلیتوریس (بالای مجرای ادراری ) مالش دهید یا موقع دخول، آلت مرد را به روغن نارگیل آغشته کنید.

3- در زمان دخول از پوزیشن مرد زیر و زن رو استفاده کنید و شما روی شوهرتان باشید و دخول را انجام دهید!

4-همچنین توصیه میکنم همسرتان میل جنسی اش را با مصرف آجیل مخصوصا بادام زمینی و تخم کدو،موز،گلاب،زعفران، ادویه جات مخصوصا دارچین و زودچوبه، عسل و… افزایش دهد.

5-زن باید در زمان دخول به تحریک سینه و کلیتوریس خود ، تا زمان رسیدن به ارگاسم بپردازد!

6-پوزیشنی که در آن آلت مرد با سطح جلویی آلت تناسلی یا نقطه جی زن تماس بیشتری داشته باشد میتواند باعث شود تا زن به ارگاسم برسد.
به لینکهای زیر هم مراجعه کنید

روشهایی برای ارضا شدن و لذت بردن از عشق بازی

ارضاء شدن همزمان

ارگاسم چندگانه زنان (روشهای ترکیبی برای ارضای زن)

روشهای ارضای زنان

آیا خانمها انزال میکنند؟

ماساژ جنسی زن برای تسهیل در ارگاسم

رفع مشکلات ارگاسم زنان

پوزیشنهای آمیزش جنسی

غذاهای افزایش دهنده میل جنسی


7-در زمان دخول شوهرتان گردنتان یا نقاط تحریک پذیر را بلیسد و خودتان هم با دست به تحریک نوک سینه ها بپردازید. قبل از دخول شوهرتان قسمتهای مختلف بدنتان را بلیسد و تحریک کند و مدتش را بیشتر کند

8-در هر بار نزدیکی روی تحریک این نقاط کار کنید : زیر شست پا،کف پا، مچ پا،ساق پا،ران، فرج، ناف، پستان، گردن، لب، صورت، چشم، شقیقه ها، پیشانی، فرق سر! این 15 نقطه بترتیب در 15 روز اول ماه قمری تحریک پذیری بیشتری دارند و باز از نیمه دوم ماه قمری باز دوباره از اول یعنی از شست پا شروع میشود و تا آخر ماه به همین منوال خواهد بود! مثلا کف پا در دوم و هفدهم ماه قمری تحریک پذیری بیشتری دارد!


تمرینات کگل که در لینکهای زیر هست را انجام دهید که باعث ارگاسم شدیدتر میشود

تنگتر کردن دهانه واژن

نسخه مجرب تنگ کردن آلت زنان


تنوع در رابطه ایجاد کنید مثلا در حمام رابطه برقرار کنید

تنوع در عشق بازی


قبل از رابطه از ماساژ کمک بگیرید

ماساژ پوست با ژل یا کرم

لمس و ماساژ تحریکی

ماساژ برای عشق بازی

ماساژ جنسی زن برای تسهیل در ارگاسم


کرم ارتقاء آمیزشی بهبود ناشزگی و عدم تمایل وایگورل

جنسیت مصرف کننده: برای بانوان؛ مخصوص افراد مزدوج

 بالا بردن تمایل زوجه در آغاز رابطه آمیزشی؛

ایجاد تحریک فوری به محض تماس با اعضای خارجی یا داخلی واژن؛

لیز نمودن (Lubrication) فوری مهبل بر اثر فعال گردیدن محتویات کرم و تحریک حاصل؛

بالا بردن تحریک پذیری بافت تناسلی به علت تشدید جریان خون در مناطق تناسلی؛

ایجاد اورگاسم فشرده و انفجاری ورساندن زوجه به حالت اورگاسم پی در پی (Multiple Orgasm) و کلیماکس (Climax)؛

بهبود خشکی مهبل (Vaginal Dryness)؛

ارتقاء بنیه جنسی وعدم تمایل به دلیل نداشتن انگیزه، مشکلات روحی – روانی و مسئولیت های بیش از حد روزمره؛

رساندن زوجه به ارضاء آمیزشی دارای آنتی اکسیدانهای نظیر ویتامینهای  A و  C؛

عاری از مواد صنعتی و نگهدارنده مصنوعی؛

جمع کننده و ضد عفونی کننده دهانه رحم و مجرای واژن؛ و….

رفع مشکلات جنسی خانمها

اول باید علت کاهش میل جنسی زنان مشخص شود. در خانمها میتواند بخاطر مصرف قرصهای ضد بارداری باشد، و یا عللی که در لینک زیر توضیح داده شده است!

 وایگورل به ارضای جنسی بانوان از طریق واژن کمک میکند که قیمتش حدود سی هزار0000 تومان به بالاست. شاید بجای وایگورل، بتوان از روغن گل سرخ استفاده کرد! البته نه در زمان رابطه جنسی! چرب کردن ناحیه واژن با روغن گل سرخ حدود یک ساعت قبل نزدیکی فکر کنم موثر باشد!
ژل شستشوی بانوان پیور اینتیم با عصاره گل یاسمن که برای تقویت جنسی هم مردان و هم زنان کاربرد دارد! قیمتش هم حدود 000 تومان هست






خواص اصلی : محرک تمایلات جنسی (Aphrodisiac) ، خوشبو کننده و تقویت کننده.
 روغن گل یاس محرک است. انزال پیش از موقع را کاهش می دهد. روغن گل یاس برای تمامی پوستها، خصوصاً پوست خشک و حساس بسیار سودمند است و موجب افزایش قدرت کششی پوست نیز می شود.


داروی آفرودیت و قطره خوراکی گل سرخ باریج افزایش دهنده میل جنسی در زنان میباشند.
قطره خوراکی گل سرخ باریج از گل محمدی تهیه شده و میتوانید بجای آن از گلاب استفاده کنید که آن هم میل جنسی را افزایش میدهد. نظر من اینست که اگر از قرص جلوگیری از بارداری یا ضد افسردگی استفاده میکنید داروی آفرودیت را مصرف نکنید!!! بعد از قطع مصرف این داروها، میتوانید از آفرودیت استفاده کنید

اگر داروههای ضد بارداری مصرف میکنید  از تقویت کننده های جنسی(گرمیجات) مثل ادویه جات و ...  برای افزایش میل جنسی بهره ببرید.
همچنین میتوان بجای مصرف قرصهای جلوگیری، از روشهای دیگر مثل کاندوم،اسپرم کش و... استفاده کرد

کرم ارتقاء آمیزشی بهبود ناشزگی و عدم تمایل وایگورل

جنسیت مصرف کننده: برای بانوان؛ مخصوص افراد مزدوج

 بالا بردن تمایل زوجه در آغاز رابطه آمیزشی؛

ایجاد تحریک فوری به محض تماس با اعضای خارجی یا داخلی واژن؛

لیز نمودن (Lubrication) فوری مهبل بر اثر فعال گردیدن محتویات کرم و تحریک حاصل؛

بالا بردن تحریک پذیری بافت تناسلی به علت تشدید جریان خون در مناطق تناسلی؛

ایجاد اورگاسم فشرده و انفجاری ورساندن زوجه به حالت اورگاسم پی در پی (Multiple Orgasm) و کلیماکس (Climax)؛

بهبود خشکی مهبل (Vaginal Dryness)؛

ارتقاء بنیه جنسی وعدم تمایل به دلیل نداشتن انگیزه، مشکلات روحی – روانی و مسئولیت های بیش از حد روزمره؛

رساندن زوجه به ارضاء آمیزشی دارای آنتی اکسیدانهای نظیر ویتامینهای  A و  C؛

عاری از مواد صنعتی و نگهدارنده مصنوعی؛

جمع کننده و ضد عفونی کننده دهانه رحم و مجرای واژن؛ و....


قطره و قرص گیاهی آفرودیت درمان ناتوانی های جنسی (اختلال نعوظ ) ، انزال زود رس ،کمبود تمایلات جنسی وعقیمی مردان. افزایش دهنده تمایلات جنسی در بانوان .
 

شکل داروئی : قطره30 میلی لیتری - قرص روکشداردر جعبه های 30 عددی .موارد مصرف :ناتوانی های جنسی (اختلال نعوظ ) ، انزال زود رس ،کمبود تمایلات جنسی وعقیمی مردان. افزایش دهنده تمایلات جنسی در بانوان .
اجزاء فرآورده :هرقرص یا هر2 میلیلیتر قطره حاوی عصاره خشک گیاهان فوق میباشد :1-میوة خارخاسک 40 میلیگرم 2- زنجبیل 27/12 میلیگرم 3-زعفران 3 میلیگرم 4-دارچین 11 میلیگرم.


استاندارد شده: بر حسب فلاونوئید تام به میزان 48/0 – 32/0 میلیگرم برحسب کورستین.
مواد مؤثره :مهمترین مواد مؤثره به ترتیب گیاهان موجودعبارتنداز:خارخاسک - ساپونینهای استروئیدی ، دیزوژنین ،یاموژنین،کرستین وکامفرول زنجبیل– زین جی برن،بیزابولن ،زین جی برول ، فلاندرن ، الئورزین
( شوگائول).زعفران - کروسین ، کروستین و پیکروکروسین .دارچین – الدهید سینامیک ، فنولها
( اوژنول ، سافرول، پی نن).
آثار فارماکولوژی و مکانیسم اثر : مکانیسم فیزیولوژیک نعوظ آلت تناسلی شـامل آزاد شدن اکسید نیتریک ( NO) در کورپوس کاورنوزوم درحین تحریکات جنسی است . اکسید نیتریک آنزیم گوانیل سیکلاز را فعال میکند ،درنتیجه میزانcGMP افزایش یافته ، موجب اتساع عروق آلت شده وگردش خون آن زیاد میشود.این مکانیسم درزنها نیزموجب افزایش تمایل جنسی میشودمواد موثره گیاهی بخصوص ساپونین واسانسها و استروئید های موجود درگیاهان بکار رفته در فرآورده آفرودیت ، در برطرف نمودن ناتوانی جنسی موثرمی باشد و بامکانیسم فوق موجب اتساع عروق آلت ودر نتیجه با تجمع خون دراین عضو باعث نعوظ می گردد. همچنین تمایلات جنسی را افزایش داده و از انزال های زودرس و ناقص پیشگیری نموده و موجب ظهور یک عمل جنسی رضایت بخش می شود  مطالعات بالینی متعددنشانداده است که ساپونینهای موجوددر خارخاسک مـوجب افزایش اسپرم دچاردرجاتی ازعقیمی هستندموثرواقع شود.درمطالعات آزمایشگاهی نشان داده شده است که عصاره این گیاه حرکت اسپرم ومدت زنده ماندن آنرا افزایش میدهد.ساپونین موجب افزایش میزان هورمون LH شده واز این طریق میزان تستوسترون رادر بدن افزایش میدهد.ثابت شده است که خارخاسک بکاررفته درفرمولاسیون دارو موجب افزایش تمایلات جنسی درزنان شده و فرآیند اوولاسیون(تخمک گذاری) را تحریک مینماید .


دستور مصرف : قطره 50 تا 60 قطره 3 بار در روز دریک فنجان آب قند بعداز غذا میل شود. قرص : یک قرص 3 بار درروزبعداز غذا میل شود.آفرودیت را میتوان برای حصول نتیجة بهتر بطور مستمر مصرف نمود .


موارد منع مصرف ونکات قابل توصیه :در بیماران قلبی و بیمارانی که مبتلا به کمبود فشارخون هستند مصرف دارو باید با احتیاط انجام شود .جهت احتیاط در دوران بارداری بخصوص در سه ماهه اول، مصرف دارو برای خانمهای باردار توصیه نخواهد شد

عوارض جانبی :بیمارانی که نسبت به اسانس های گیاهی حساسیت نشان می دهندمیبایستی این دارو را بااحتیاط مصرف نمایند.

نکات قابل توصیه :مصرف درازمدت دارو در افزایش میزان اسپرم بسیار موثر میباشد .

در خصوص مصرف آفرودیت برای خانمها: با وجود تحقیقاتی که نشان دهنده تاثیر افزایش هورمون تستوسترون در افزایش میل جنسی زنان است اما این را هم باید درنظر داشت که افزایش غیر عادی هورمون تستوسترون در زنان می تواند منجر به مشکلات متعددی شود مانند رشد موی مرد گونه در صورت و سینه ها - عضلات بزرگ و قوی می شود- توزیع چربی بدن مثل مردها می شود و کلیتوریس هم ممکن است که بزرگ شود. تغییر صدا -ریزش موی شبیه فرم مردانه- آکنه و افزایش تعریق از دیگر مشکلات خواهد بود.البته موی زائد زنان بدون افزایش هورمون تستوسترون هم میتواند باشد. به همین دلیل مصرف یک دوره از این دارو برای خانمها توصیه میشود که البته در صورت تکرار در مصرف این دارو میتوان یک ماه یا دو هفته بعد از مصرف دوره قبلی دوباره آنرا مصرف کرد.

 و اینکه نمیتوان از آفرودیت (که منجر به تحریک تخمک گذاری میشود) همزمان از داروهای جلوگیری از بارداری(جلوگیری از تخمک گذاری) هم استفاده نمود.


  قطره خوراکی گل سرخ باریج  

شکل دارویی: قطره 18 میلی لیتری دارای قطره چکان در جعبه مقوایی با بروشور

موارد مصرف: افسردگی- افزایش میل جنسی

اجزاء فراورده:اسانس گل محمدی(Rosa damascena)

استاندارد شده: بر اساس حداقل 8/5 میلی گرم سیترونلول در هر میلی لیتر

مواد موثره:سیترونلول، ژرانیول، نرول، لینالول، فنیل اتیل الکل

آثار فارماکولوژیک و مکانیسم اثر:افسردگی از شایعترین اختلالات روانپزشکی با شیوع 20-15 درصد میباشد که میتواند موجب افت عملکرد فرد در زمینه های مختلف شخصی و اجتماعی و عدم احساس لذت و ایجاد فشار عاطفی گردد.گل سرخ احتمالاً اولین گلی است که در ایران در قرن دهم میلادی از آن اسانس با روش تقطیر بدست آمد.
گل سرخ از دیرباز در متون طب ایرانی به عنوان نشاط افزا، ضدافسردگی و ضداضطراب و درآروماتراپی به عنوان یک ضدافسردگی ملایم اما قدرتمند، افزاینده میل جنسی در زنان و مردان و یک اسانس عالی در مراقبت از پوست مطرح بوده است.
اسانس گل سرخ به علت دارابودن ویژگیهای بسیار مطلوب؛ موجب ایجاد آرامش دلخواهی میشود. همچنین مشخص شده که اسانس گل سرخ دارای اثر محرک روی مغز انسان میباشد.
در یک مطالعه تجربی بیخبر با گروه شاهد برای بررسی اثر ضدافسردگی قطره گل سرخ باریج اسانس در موش های آزمایشگاهی؛ مشخص گردیدکه در مقایسه با دارونما، قطره گل سرخ با غلظت های 10،20 و 40% به طور معنی داری افسردگی را کاهش داد که مشابه تاثیر آمفتامین بود. محققین نتیجه گرفتند از آنجا که اثر ضدافسردگی قطره گل سرخ همانند آمفتامین به صورت حاد و با فاصله کم ظاهر شد؛ احتمالاً این تاثیر ناشی از تغییر آزادسازی نورآمین های پیش سیناپسی(presynaptic) میباشد. البته باید در نظر داشت که سازوکار احتمالی تاثیر دارو در حیوانات ضرورتاً همانی نیست که در مورد افسردگی انسان وجود دارد.

دستور مصرف: ۲بار در روز، هر بار 15 قطره همراه با مقداری مایعات

موارد منع مصرف:دوران بارداری، کودکان

عوارض جانبی:با مصرف مناسب مقادیر توصیه شده درمانی هیچگونه عارضه ای مشاهده نشده است.

تداخلات دارویی:ممکن است مصرف همزمان قطره گل سرخ با داروهای آرامبخش و ضدافسردگی موجب تشدید اثرات آنها گردد.

نکات قابل توصیه:

1- همانند سایر داروها ، قطره گل سرخ را از دسترس اطفال دور نگهدارید.
2- افسردگی را با تشخیص پزشک درمان نمایید.
3- بلافاصله پس از مصرف قطره گل سرخ، درب آنرا محکم ببندید و دور از نور، در دمای30-15 درجه سانتیگراد نگهداری نمایید.

نشانه ارضاء شدن در زنها

1-نوک پستانها سفت میشود نفس نفس زدنهای تند ممکن است نشان دهنده این باشد که خانمتان حتما ارضاء شده

2-احساساتی میشود بعضی از مواقع به ارگاسم رسیدن زن چنان موجی از احساست در او بوجود می آورد که شروع به گریه میکند

3- به خواب میروند البته بیشتر مردم تصور میکنند این حالت درمردان بیشتر نمایان میشود اما در حقیقت این چنین نمی باشد به خاطر داشته باشید اگر زن شما بعد از برقراری رابطه جنسی به خواب رفت و پشتش را به شما کرد بی احترامی از جانب او تلقی نکنید این خود نشانه خوبی از ارضاء شدن آن میباشد

4-نیاز به آغوش صمیمی : بعد از به ازگاسم رسیدن مایلند که شما محکم آنها را در آغوش بگیرید این کار احساس حوبی به آنها دست میدهد و به عنوان خاتمه کار مفید میباشد

5-نمیتواند راه برود: بعد از به ارگاسم رسیدن به علت لرزش پاها قادر به راه رفتن نمیباشد لرزش پاها و بدن بدین معنی است که شما بعنوان یک مرد وظیفه خود را به نحو احسن انجام داده اید.

6-نمیتواند در موردش حرف نزند : اگر خانمتان پس از اتمام کار نتوانست در مورد سکس با شما صحبت نکند یا برخی مواقع حرفهای حین سکس را تکرار میکند این نشانه خوبیست.

7-لبخند رضایت : شما میدانید راجع به چه چیزی میگویم زمانی که خانمتان تا مدتی بر اساس بوجود آمدن حس خوبی که تسبت به شما بعد از انجام سکس و به ارگاسم رسیدن دارند لبخند بر لب دارد.

دکتر الناز رفیعی

منبع:asheghi4u.blogsky.com
 

ارضاء شدن همزمان

خیلی مواقع زوج‌ها سعی می‌کنند طوری عشق‌بازی‌شان را پیش برند که ارگاسم‌شان همزمان با هم رخ دهد. بر خلاف تصورشان، این نوع زمابندی می‌تواند به سلامت سکس صدمه بزند و از رضایت‌بخشی آن بکاهد.

 در این حالت، زن همیشه دلواپس این خواهد بود که کی به ارگاسم می‌رسد؟ مطمئن باشید توجه به این مسئله خیلی آشفته‌اش خواهد کرد.

 او نیاز دارد، بدون هیچ بازداری یا کنترلی، آزادانه به سکس بپردازد تا ارگاسم به سراغش آید. وقت ارگاسم برای او همان زمانی است که رخ می‌دهد. پس، مرد می‌تواند بعد از او فوراً ارگاسم داشته باشد یا حتی نحوه‌ی بهتر آن این است که می‌تواند کمی صبر کند.

به این نکته‌ی مهم نیز توجه داشته باشید: رسیدن هم‌زمان مرد و زن به ارگاسم هر دو را چنان جذب لذت شدید خود می‌کند که شراکت و توجه به عواطف دیگری برایشان به ناگاه از دست می‌رود و خاصه‌ی اصیل عشق، یعنی انس و الفت، در میانشان ناپدید می‌شود.

لحظه‌ای زن سرشار از توجه کامل به احساسات مرد است؛ و لحظه‌ی دیگر، هیچ برجا نمانده. مرد هم، فرقی ندارد، آن زمان که ارگاسم را تجربه می‌کند لذت زن را از خاطر می‌برد. او، که تا پیش از رسیدن به ارگاسم، همه‌ی حواسش متوجه‌ی لذت رو به افزایش زن بوده، آناً چنان می‌گسلد و دل مشغول لذت بردن خود می‌شود که جایی برا احساس لذت زن و توجه به عشقش باقی نمی‌ماند.


ارگاسم داشتن همزمان مرد و زن می‌تواند باعث رضایت‌بخشی کمتری شود.

اگر مرد مسئولیت کنترل خود را به عهده بگیرد،‌این امکان برای زن به وجود می‌آید که از کنترل خارج شود و به پیش رود. از این راه، ‌مرد توجه‌اش را به زن حفظ کرده و می‌توان از لذت بردن او به طور کامل لذت ببرد. سپس، زن این امکان رامی‌یابد که با توجه‌ی کامل به مرد ارگاسم دهد و از احساس لذت او برخوردار شود. در این صورت،‌ مثل این  است که هر دوی آن‌ها به جای یک ارگاسم دو ارگاسم را تجربه کنند؛ ابتدا هر دو ارگاسم زن را و بعد هر دو ارگاسم مرد را.

اما، این که ‌مرد بخواهد لذت کامل خود را مقدم بر زن تجربه کند،‌چه اشکالی دارد؟ ‌او با این روش زن را از شکل‌گیری آرام خواهشش دور می‌کند و چنانچه علی‌رغم آن، زن بتواند به ارگاسم برسد، مرد به خاطر فقدان برانگیختگی کامل در شرایطی نیست که قادر باشد ارگاسم او را به خوبی احساس کند.

پیروی از دستورالعمل‌های کلی سکس دوقطبی به زن فرصت آن را می‌دهد که در هر بار شانس کافی برای رسیدن به ارگاسم داشته باشد. حال،‌ اگر این خواهشش حاصل نشد، چون مرد وقت خود را بدون توقع یا ایجاد زحمت برایش صرف کرده، ‌زن احساس رضایت کافی خواهد کرد.

پیروی از دستورالعمل‌های کلی سکس دو قطبی به زن فرصت آن را می‌دهد که در هر بار شانس کافی برای رسیدن به ارگاسم داشته باشد.


فواید اضافی سکس دوقطبی

از فواید سکس دو قطبی احساس محق بودن زن برای رسیدن به ارگاسم است. وقتی مرد در زمان خود لذتش را برد و نوبت به زن رسید،‌ طبیعت زن به زن می‌گوید حالا نوبت توست. بدون این احساس حق داشتن، برای بعضی از زنان رسیدن به ارگاسم بسیار دشوار است.

بسیاری از زنان بخشش را به راحتی انجام می‌دهند؛ ولی وقتی نوبت دریافت کردن می‌رسد، برایشان همه‌چیز خیلی سخت می‌شود. زن به هنگام سکس ممکن است چنان نگران یا در فکر نیازهای شریک جنسی‌اش باشد که به خود اجازه ندهد به نیازهای خودش نیز توجه کند. چنین گرایشی می‌تواند کاملاً ناخودآگاه باشد.

یک بار حین شرح این نکته در یکی از سمینارهایم، زنی که معلوم بود شدیداً به هیجان آمده تقریباً فریاد زد: «اوه، باور کردنی نیست! دلیش باید همین باشد.» هر کسی می‌توانست بفهمد او دچار درک آنی و شگفتی‌آوری شده است. سخنرانی را قطع کردم و موضوع را از او پرسیدم. ماجرا را چنین برایمان شرح داد:

همین الان فهمیدم چرا فقط یک بار در زندگی‌ام ارگاسم داشته‌ام. زنی چهل و دو ساله‌ام و سال‌ها از زندگی مشترکم می‌گذرد، ولی فقط یک بار آن هم طی تجربه‌ای خاص به ارگاسم رسیدم. حدود شش سال از آن موقع می‌‌گذرد. همیشه فکر می‌کردم دلیلش چه بوده، ‌ولی به نتیجه‌ای نمی‌رسیدم تا امروز.

راستش را بخواهید حدود شش سال پیش در یکی از روزها وقتی همسرم خواهان سکس شد، ‌من شرایط روحی مساعدی نداشتم. فکر می‌کردم در رابطه‌مان به اندازه‌ی کافی ایثار کرده‌‌ام،‌ اما اثری از هیچ تجربه‌ی باشکوهی نمی‌دیدم. بالاخره، پس از اصرار زیاد همسرم سکس را پذیرفتم؛‌ منتها تصمیم گرفتم فقط دریافت کننده باشم و از نوازشش لذت ببرم.

شوهرم سکس را شروع کرد. برایم همه کاری کرد؛ ‌و من برخلاف همیشه، هیچ کاری برایش نکردم. با خودم گفتم این بار  مال من است. واقعاً‌ نیز لحظات خوشی را گذارندم. حالا می‌فهمم چرا ارگاسم داشتم. در آن مورد خاص، توجه‌ام به او معطوف نبود. برای اولین بار به خودم توجه کردم و همین هم موثر واقع شد. جالب این که هیچ کاری برای لذت بخشیدن به شریک جنسی‌ام انجام ندادم، ولی او هم راضی و خشنود بود.

همان طور که مثال بالا نشان می‌دهد،‌وقتی زن بتواند کاملاً‌ دریافت کننده باشد،‌ می‌تواند واقعاً ‌از سکس لذت ببرد. سکس دو قطبی راهی برای زن می‌گشاید تا زمانی برای پذیرش و زمانی برای دریافت داشته باشد. پس از آن که آشکارا لذت می‌بخشد، این حق را برای خویش می‌بیند که به قطب لذت بردن تغییر مکان دهد. با درک دو جانبه‌ی سکس دو قطبی و علامت دادن واضح مبنی بر این که مرحله‌ی دوم آغاز شده،‌ زن در آرامش کامل‌تری می‌آساید و از شکل‌گیری تدریجی کامیابی جنسی‌اش لذت می‌برد.

وقتی مرد خود را کنترل می‌کند

مرد آگاهانه خود را کنترل می‌کند تا قبل از زن به ارگاسم نرسد. این یعنی فرصت خوبی برای زن تا لذت بیشتری از سکس ببرد. مرد با پذیرش مسئولیت، زن را از دلواپسی نجات می‌دهد و به او این احساس را می‌بخشد که فرصت دارد و نیازی نیست برای ارگاسم داشتن قبل از مرد عجله کند.

خوب، هرچه اطمینان زن به مرد بیشتر باشد و مطمئن‌تر باشد که مرد قبل از او به اوج لذت نمی‌رسد با آرامش بیشتری می‌آساید و خود را به دستان وی می‌سپارد. این خوب است. توجه دارید که مزیت دیگری برای سکس دو قطبی است.

مرحله‌ی اول شروع می‌شود. مرد بدون ارگاسم لذت خود را می‌برد. بعد، مرحله‌ی دوم فرا می‌رسد. زن می‌داند بقیه‌ی وقت به او تعلق دارد و مرد می‌خواهد او بهره‌مند شود. پس، با خیال راحت خود را رها می‌کند.


هرچه زن مطمئن‌تر باشد مرد قرار نیست قبل از او ارضا شود، راحت‌تر می‌آساید و رهاتر خواهد بود.

البته احساسات مسیر یکنواختی را طی نمی‌کنند. گاه مرد نیاز شدیدی احساس می‌کند که قبل از زن ارگاسم داشته باشد. در چنین مواقعی، نباید بگذارد آتشش بیشتر تحریک شود. عمل درست خلاصی از تحریک و آرام گرفتن است. آرام گرفتن در دو مرحله انجام می‌‌گیرد:

ابتدا باید قبل از آن که دیر شود با کنار کشیدن، مانع تحریک بیشتر خود شود. سپس باید شروع به افزایش برانگیختگی زن کند. تحریک زن و رشد لذت او به مرد فرصت می‌دهد کنترلش را بازیابد.

اتفاق دیگری که گاه در طی سکس می‌افتد، خواست زن برای ارگاسم قبل از مقاربت است. این خواسته روند زیر را می‌طلبد: مرد در مرحله‌ی اول تحریک می‌شود؛ سپس زن را به ارگاسم می‌رساند؛ آنگاه به مقاربت می‌پردازد و مرد نیز ارگاسم را تجربه می‌کند. دخول بعد از رسیدن زن به ارگاسم، موجب پذیرفته شدن عالی مرد می‌شود.

بعد از ارگاسم

خانم‌ها، اگر تجربه کرده باشند، بعد از ارگاسم لذت مقاربت بسیار زیاد است. اولاً، در این حالت تمایل بیشتری به برانگیخته شدن دارند. ثانیاً، با خیالی آسوده توجه‌شان به مرد جلب شده و می‌توانند از لذت بردن او لذت بیشتری ببرند. درست می‌گویم، نه؟! زن فرونشاندن خود را داشته و اکنون می‌تواند توجه‌اش را روی پذیرفتن و دوست داشتن مرد معطوف کند. در شرایط جدید، تحریک پذیری‌اش متفاوت است. قبل از ارگاسم لذت هر لحظه اوج می‌گرفت؛ اما پس از آن، گویا به قله‌ی کوه رسیده و حال مشغول رقصیدن بر فراز جهان با مرد مورد علاقه‌اش است.

مرد نیز،‌ فارغ از هر احساس فشاری، آزاد است به بدن او داخل و یا از آن خارج شود. مرد می‌تواند یک دقیقه یا ده دقیقه وقت صرف کند؛ و زن کاملاً خوشحال خواهد بود. وقتی زن ارضا شده باشد، برایش مهم نیست که مرد چقدر طولش دهد؛‌ ولی این نباید باعث اشتباه شود. به هیچ‌وجه این برداشت درست نیست که هرچه مقاربت طولانی‌تر باشد برای زن بهتراست. خیر، ‌به طور کلی مقاربت بیش از سی دقیقه برای زن می‌تواند بسیار دردناک باشد.

وقتی زن ارضا شده باشد، برایش مهم نیست که مرد چقدر طولش می‌دهد.

مرد می‌تواند فشار زیادی را تحمل کند و زمان زیادی را صرف کند تا زن به تحریکی که نیاز دارد برسد. به کارگیری سکس دوقطبی زن را مطمئن می‌سازد، پیش از ارضا شدن مرد، زمانی را که به آن نیاز دارد در اختیار خواهد داشت.

بیشترین لذت برای زن

مرد گرایش به تفکر هدفمند دارد. به همین دلیل،‌ وقتی می‌‌خواهد زن را از سکس سیراب کند،‌ به دنبال کارآمدترین روش می‌گردد. آنگاه که زن به ارگاسم نزدیک می‌شود، او با ادامه‌ دادن به تحریک می‌کوشد وی را مستقیماً به هدف نزدیک و نزدیک‌تر کند؛‌ اما،‌ این راهش نیست. زن را نمی‌توان روی یک ریل راند و به بهترین نقطه رساند. رمز لذت‌بخشی کامل به زن در توقف است. همسرتان را به آستانه‌ی ارگاسم برسانید. سپس، تحریک را کاهش دهید و آهسته شوید. بعد، ‌دوباره شروع کنید.

اگر می‌خواهید زن به بلندترین مدار لذت برود، باید تمنایش را گسترش دهید. او را، شبیه جذر و مد دریا، به آستانه‌ی ارگاسم برسانید و سپس بگذارید تا انرژی‌اش فرو نشیند و آرام گیرد. حال،‌ این روند را تکرار کنید. اگر او را دو یا سه بار به اوج برسانید و بعد از آن بگذرید ارگاسم داشته باشد، زن در مد احساسش و برانگیخته‌‌ترین حالت حسی‌اش ارگاسم را تجربه خواهد کرد.

علت آن هم ساده است. در هر بار نزدیک شدن به ارگاسم،‌ زن تمنای بیشتری را احساس می‌کند و بدنش بیدارتر شده،‌ مهیای ارگاسم کامل‌تری می‌شود. پیش‌نوازش را این طوری طولانی‌تر کردن هم زن را به ارگاسم بهتری می‌رساند و هم لذت ارگاسم را برای مرد تشدید می‌کند.

سکس دوقطبی به مرد حرکت، توقف و رسیدن عالی به مقصد را می‌بخشد. مرد انرژی‌اش را در راه نزدیک شدن به ارگاسم خود جمع می‌کند؛ و آنگاه که به قدر کافی نزدیک شد، باز می‌ایستد. سواحل پیداست،‌ ولی ساحل قشنگ‌تری نیز در دوردست‌ها هست. مرد با پرداختن به زن، انرژی را در سیلانی آرام رها می‌کند. وقتی دل برخوردار از لذت زن و به ارگاسم رسیدن او شد، آن ساحل دور دست پیدا می‌شود؛ و اکنون مرد می‌تواند با شعف تا آنجا شنا کند. انتظارش مایه‌ی باورتری از لذت را برایش داشته و ارگاسم بزرگتری را عایدش می‌کند.

زن می‌تواند به روش‌های مختلفی مرد را باخبر کند که ارگاسمش نزدیک است. یکی از آن راه‌ها جمله‌ی رمزی «خواهش می‌کنم»‌ است. این جمله دو معنا دارد. «بس کن، وگرنه ارگاسم خواهم داشت»؛ و «چه خوب است! ادامه بده.» مرد می‌تواند دست به انتخاب بزند. یک راه ادامه دادن و رساندن زن به ارگاسم است؛‌ و راه دیگر نیز، متوقف کردن تحریک مستقیم لااقل به مدت سی ثانیه می‌باشد.

توقف مرد به معنای توقف کامل نیست. مرد نوازش شهوانی تمام بدن را بدون لمس مستقیم میان ران‌ها ادامه می‌دهد یا روش غیرمستقیم دیگری را انتخاب می‌کند. مهم وقفه است که فرصت می‌دهد انرژی زن کمی آرام گیرد قبل از آن که توسط مرد دوباره تشدید شده و چه بسا به سطح بالاتری برود.

لذت می‌توان برد، بیشتر هم می‌توان لذت برد

انرژی در هر بار آرام گرفتن، پیش از فوران مجدد، به بدن توانایی می‌بخشد تا لذت بیشتری ببرد. یک بار آزمایشی انجام دادم که بیانش برای روشن شدن این مسئله بسیار مفید است.

دوستم «کلینیک درد» داشت. آن‌ها دردهای مزمن را درمان می‌کردند. روششان این بود که پزشک سوزنی را در بدن بیمار در یک نقطه‌ی کلیدی قرار می‌داد و از طریق آن به بدن جریان الکتریکی می‌فرستاد. نکته‌ی جالب، عات کردن بدن به مقادیر بالای جریان برقی بود که به این نحو به آن فرستاده می‌شد.

درد مزمن نداشتم،‌ ولی می‌خواستم روششان را روی خود بیازمایم. بنابراین، به تقاضایم سوزن را در بازویم قرار دادند و جریان برق به آهستگی زیاد شد تا احساس سوزش و درد کردم. این نقطه حد طاقتم بود. مقدار برق را کمی کاهش دادند و در سطحی که برایم قابل تحمل بود گذاشتند. پس از ده دقیقه پرستار آمد و با چرخاندن دکمه شدت جریان را به ناگاه دو برابر کرد. تفاوت جریان برق در بازویم محسوس بود، ولی آن احساس سوزش و درد را نکردم. چون مدت ده دقیقه به جریان برقی در حد طاقتم متصل بودم، بدنم فرصت کافی داشت با آن سازگار شود و حتی شدت جریان بیشتری را نیز بپذیرد. فقط در عرض ده دقیقه طاقتم دو برابر شده بود. واقعاً متحیر شده بودم. پرستار بعد از ده دقیقه مجدداً برگشت و به مقدار طاقت اولیه‌ام باز بر شدت جریان افزود. نتیجه عالی بود. در عرض بیست دقیقه، بدنم سه برابر حد اولیه در برابر جریان برق مقاومت پیدا کرده بود.

به هر حال، هر دقیقه به مدت یک ساعت شدت جریان به همان ترتیب افزایش یافت تا این که بدنم بدون هر برق گرفتگی و یا احساس دردی توانست شش برابر حد اصلی از خود مقاومت نشان دهد. جسمم طی فرایند طبیعی با افزایش تدریجی جریان برق خود را سازگار کرده بود و طی یک ساعت حد طاقتش را شش برابر افزایش داده بود.

روز بعد مجدداً به کلینیک درد رفتم و آزمایش را با همان مقدار روز قبل شروع کردم، اما این بار به جای ده دقیقه صبر کردن، بی‌درنگ مقدار را به سطح دو برابر رساندم. نتیجه، شوک الکتریکی و سوختگی در ناحیه‌ی بازویم بود. این آزمایش آشکارا نشان داد بدن به هنگام داشتن زمان کافی با مقادیر بالای جریان برق به خوبی خود را سازگار می‌کند.

قضیه‌ی سکس نیز شبیه این است. بدن همان طور که برق بیشتر را می‌پذیرد، اگر وقت لازم را داشته باشد، می‌تواند با جمع کردن انرژی به سطوح بالاتر لذت نیز برسد. وقتی لذت را شروع می‌کنید، جسمتان انرژی جمع می‌کند. دست که می‌کشید،‌ بدن فرصت می‌یابد به آن سطح انرژی عادت کرده و ظرفیت برای پذیرش انرژی و لذت بیشتر را بیابد. نتیجه واضح است: ‌شما ارگاسم بزرگ‌تر و رسیده‌تری را تجربه می‌کنید.

با جمع کردن انرژی و سپس دست نگه داشتن،‌ جسم فرصت می‌یابد ظرفیت لذت بردن را افزایش دهد و ارگاسم بزرگ‌تر و رسیده‌تری را تجربه کند.

وقتی دوباره و دوباره به ساحل ارگاسم نزیک می‌شوید، سرانجام ارگاسم تمام بدن شما را احاطه خواهد کرد؛ اما تحریک شدن و ارگاسم سریع داشتن به این باشکوهی نیست. ارگاسم سریع بیشتر در آلت تناسلی متمرکز می‌شود.

سکس پخته شده در خانه و سکس خوش ملاط

به جز هنگام سکس سریع،‌ مرد باید حداقل حدود سی دقیقه وقت بگذارد و زن را دو یا سه بار قبل از رسیدن به ارگاسم به آستانه‌‌ی آن برساند. این اصل مهم سکس عالی است.

برای سکس پخته شده در خانه تقریباً سی دقیقه وقت لازم است:‌ پنج دقیقه برای مرد، بیست دقیقه برای زن و پنج دقیقه بعد از رسیدن هر دو به ارگاسم برای آن که در کنار هم باشند و با عشق هم را در آغوش بکشند. توجه به این نکته داشته باشید که سکس حتی در عرض مدت نسبتاً کوتاهی می‌‌تواند برای زوج ارضا کننده باشد. اگر سکس ساعت‌ها طول بکشد،‌ شور و شهوت سرانجام خاموش خواهد شد. این پندار که باید وقت طولانی‌ای برای سکس گذاشت با برنامه‌ی پرمشغله‌ی روزانه‌ی ما نیز نمی‌خواند؛ ولی به هر حال، می‌توان در یک برنامه‌ی پرمشغله هم با برنامه‌ریزی یک یا دو بار در هفته نیم ساعت وقت برای سکس گنجاند.

البته این کافی نیست. علاوه بر سکس پخته شده در خانه، اهمیت دارد خلوتگاهی از عشق برای خود بیافرینیم. سکس خوش ملاط، شادی‌بخش خلوت ما در زمانی است که حداقل دو ساعت وقت داریم. آن جشن مجللی است که طی آن زوج به نوبت یکدیگر را به ارگاسم نزدیک می‌کنند. ساحل نقره‌ای در زیر نور ماه می‌درخشد. چه وقت خوبی برای آن که در آب پا بگذاریم و در بازی شهوتناک دست‌ها و بوسه‌ها هر دم شعله‌ورتر شویم!


سکس خوش ملاط را می‌توان با تحریک مرد شروع کرد. بعد، شوهر چند بار زن را بر می‌انگیزد و سپس زن دوباره شوهر را تحریک می‌کند. این روند را می‌توان آن قدر طول داد که زن از خود بی‌خود شده و دیگر نتواند خود را نگه دارد.

مرد نه تنها از سکس خوش ملاط لذت بسیار می‌برد، بلکه به کمک آن قادر می‌شود انرژی خود را کنترل کند. او از این طریق، شکل جدید به آرامی عمل کردن و در لحظه به سر بردن را می‌آموزد و لذت سکس برایش بیشتر می‌شود. وقتی چند بار تا مرز ارگاسم تحریک شوید، فوریت انزال برایتان کاهش می‌یابد و شروع به مزه کردن هر لحظه، هر طعم، هر رایحه، هر نفس، هر صدا و هر حس می‌کنید. مضاف این که می‌توانید جریان حسی عشق را که شما به سمت همسرتان می‌فرستید یا همسرتان به سمت شما می‌فرستد را در سطح عالی‌تری احساس کنید.

وقتی چند بار تا مرز ارگاسم تحریک شوید، فوریت انزال برایتان کاهش می‌یابد و شروع به مزه کردن هر لحظه، هر طعم، هر رایحه، هر نفس، هر صدا و هر حس می‌کنید.

در طی سکس خوش ملاط، زوج زمان بیشتری را صرف مرحله‌ی اول می‌کنند. مرد در مرحله‌ی اول شاید چند بار به انزال نزدیک شود. سپس، به مرحله‌ی دوم رفته و زن چند بار مرزهای ارگاسم را تجربه می‌کند. زوج با از نو شروع کردن، مراحل را تکرار می‌کنند؛ و در هر بار، الکتریسیته‌ی جنسی بیشتر و بیشتری را پذیرا می‌شوند تا به جایی می‌رسند که از نثار کردن و دریافت کردن به همراه هم لذت می‌برند. توصیه‌ام این است که از دستورالعمل‌های سکس دو قطبی خیلی خشک و انعطاف‌ناپذیر پیروی نکنید؛ ولی حتماً باید اطمینان یافت که زن مقدم بر مرد ارگاسم داشته باشد.


سکس سریع

سکس سریع سه تا پنج دقیقه طول می‌کشد. این سکس فقط برای لذت بردن مرد است و اساساً مرحله‌ اول سکس دوقطبی را شامل می‌شود. به طور کلی زن در صورتی که احساس کند از نظر عاطفی حمایت می‌شود و برنامه‌ سکس پخته شده در خانه و سکس خوش ملاط برایش در جای خود باقی است، مخالفتی با سکس سریع نمی‌کند.

زن در صورتی با گاه گاه پرداختن به سکس سریع مخالفت نمی‌کند که احساس کند از نظر عاطفی حمایت می‌شود و برنامه‌ سکس پخته شده در خانه و سکس خوش ملاط برایش در جای خود باقی است.


داشتن سکس سریع

 به طور مرتب فقط برای مرد گیرایی دارد؛ ولی فوایدی برای زن نیز دارد. گرچه زن تحریک شدن جسمانی را آنچنان تجربه نخواهد کرد، به هر حال،‌ سکس سریع به دلایل عاطفی مختلف برایش ارضا کننده است.

از وقتی شروع به آموزش این مسئله که «چرا و چگونه به سکس سریع بپردازیم؟» به زوج‌ها کردم، با تشکر بسیار مردها و زن‌ها مواجه شدم و بسیاری از آن‌ها تأثیر سکس سریع را بر زندگی جنسی‌شان برایم نقل کردند. در اینجا،‌ بعضی از آنچه زنان برایم گفته‌اند، می‌آورم:

وقتی سکس را شروع می‌کنیم و من حس می‌کنم سرخلق نیستم، ‌لزومی نمی‌بینم وانمود به سرخلق بودن کنم. به سادگی به همسرم می‌گویم: «چطور است سکس سریع داشته باشم؟» شوهرم بدون احساس طردشدگی می‌پذیرد و هیچ نیازی نیست برایش دلیل آماده نبودنم را شرح دهم و به او بفهمانم که مشکلی وجود ندارد.»

تجربه جدید و بسیار خوبی است، زیرا گاهی فقط می‌خواهم نزدیک او باشم و در آغوش گرفته شوم. البته دوست دارم او هم ارضا شود. حالا با این کار به آنچه می‌خواهم می‌رسم،‌آن هم بون این که هیچ نیازی باشد درگیر قضیه شوم.

سرانجام، فهمیده گاهی وقت‌ها از مقاربت خوشم می‌آید و به این که ارگاسم داشته باشم یا نه، ‌اهمیتی نمی‌دهم.

سکس سریع واقعاً عالی است. به هنگام سکس سریع دلواپس این نیستم که چقدر باید برانگیخته شوم. خیلی وقت‌ها کار را با سکس سریع شروع می‌کنیم، ولی من تحریک می‌شوم و به او می‌گویم دلم نوازش می‌خواهد. او هم خوشحال می‌شود دنده را عوض می‌کند و به من ارگاسم می‌دهد. بدون شروع کردن با سکس سریع هیچ راهی برایم وجود نداشت که متوجه شوم آمادگی دارم.

بارها سعی کردم به او بگویم که نیازی نیست هر بار ارگاسم داشته باشم و اگر سر حال باشد، از سکس لذت می‌برم؛ اما او هر بار ناراحت می‌شد و طوری رفتار می‌کرد  که گویا اشکالی وجود دارد. بالاخره، زمانی که نوارهای شما را دید همه‌چیز عوض شد. چون کس دیگری آن حرف‌ها را می‌زد، به آن‌ها گوش کرد و به سادگی هم پذیرفت. اکنون بدون احساس فشار  از سکس لذت بیشتری می‌برم و حتی به دفعات بیشتری بدنم ارگاسم می‌خواهد.

گاهی دلم سکس طولانی نمی‌خواهد، ‌دلم می‌خواهد زود تمام شود. در این مواقع، تظاهر به ارگاسم نمی‌کنم تا همسرم تمامش کند، بلکه به راحتی می‌گویم «بیا سکس سریع داشته باشیم». او هم در عرض چند دقیقه به سکس خاتمه می‌دهد.

گاهی، وقتی بیرون می‌رویم و من زنان جوان زیادی را در پیرامونمان می‌بینم، از این که هنوز می‌توانم شوهرم را برانگیزم خوشحال می‌شوم. آن وقت، دلم می‌خواهد، حتی اگر آمادگی‌اش را نداشته باشم، با او سکس داشته باشم. بنابراین، علائم آشکاری می‌فرستم و به او در خواست سکس می‌دهم؛ ولی وقتی شروع می‌کنیم او را متوجه می‌کنم لازم نیست مرا برانگیزاند و بهتر است به کار خود مشغول شود. در آن مواقع، آنچه برایم لذت بخش است، احساس علاقه‌ شوهرم و تمایلی است که به من دارد. این گفته‌ها آگاهی جدیدی درباره سکس سریع به ما می‌دهند

چند ارگاسم کافی است؟

در ویترین فروشگاه‌های کتاب، شاهد انبوه کتاب‌هایی هستیم که راه رسیدن به ارگاسم‌های هرچه بیشتر را نشان می‌دهند. چنین کتاب‌هایی شاید برای بعضی‌ از زوج‌ها مفید باشند، اما برای بسیاری از زنان فشار ناشی از چند ارگاسم واقعاً زیاد است. با برنامه‌ی پرمشغله‌ای که ما داریم داشتن یک ارگاسم هم دلهره‌آوراست. حال، در دهه‌ی ٩٠، از زنان انتظار چند ارگاسم می‌رود؟!

در حقیقت، بسیاری از زنان با یک ارگاسم به طور کامل ارضا می‌شوند. بعضی چیزها هستند که بیشترشان بهتر نیست. وقتی زن نیاز به ارگاسم دارد، مرد نیز با دادن یک ارگاسم به او خشنود می‌شود. شوهر می‌تواند با رضایت خاطر به خود بگوید: «کارم را به خوبی انجام دادم. او کاملاً ارضا شد.»

زنانی نیز هستند که به یک ارگاسم بعد از ارگاسم دیگر ادامه می‌دهند. در ابتدا، مرد چنین امری را تحریک کننده می‌یابد، ولی بعد از مدتی حس می‌کند گویا هیچ‌چیز زن را راضی نمی‌کند و او باید دائماً به وی ارگاسم دهد. در نتیجه، سکس شکل یک وظیفه یا تلاش کسل کننده را برای هر دو می‌گیرد و افسون معجزه‌آسایش را از دست می‌دهد.

بعضی از زنانی که در سمینارهایم شرکت می‌کنند، به من گفته‌اند چند ارگاسمی‌اند. آن‌ها بعد از ده ارگاسم یا بیشتر از آن باز هم ارگاسم می‌خواهند؛ و در انتها وقتی مرد به ارگاسم خود می‌رسد، آ‌ن‌ها حس می‌کنند هنوز ارضا نشده‌اند. این امر نه تنها برای زن بلکه برای مرد هم بسیار ناخشنود کننده است. مرد از صمیم قلب می‌خواهد به همسرش ارگاسم نهایی و کامل را بدهد و یا لااقل سیرابش کند.

بنابراین، به زنانی که چندارگاسمی‌اند، توصیه می‌کنم به جای داشتن ارگاسم‌های متعدد بهتر است یک ارگاسم بزرگ و کامل را مطابق ظرفیتشان داشته باشند. زن می‌تواند به شوهر قبل از ارگاسم‌های کوچک علامت دهد تا تحریک را کاهش داده و بعد دوباره او را به آستانه‌ی ارگاسم برساند. انجام چندین باره‌ی این روند سرانجام زن را به ارگاسمی می‌رساند که با خوشحالی خواهد دید همان یکی برایش کافی است و احساس عطش بیشتری ندارد و حقیقتاً ارضا شده است.

توجه داشته باشید وقتی درباره‌ی آنچه برای سکس عالی موثر است صحبت می‌کنم، این احتمال خطر هست که راه نشان داده شده بهترین راه به نظر آید. این طرز تلقی، وجهی به شدت مردانه دارد. مردان دوست دارند فرمولی بیابیند و به آن بچسبند. چسبیدن مدام به یک روش ممکن است به کار مرد بیاید، ولی به درد زن نمی‌خورد


منبع : سایت ایرانیان انگلستان

بعضی از سفارش های ائمه اطهار(ع) و اسلام در مورد روابط زناشویی

بعضى از مستحبات آمیزش :

هنگام آمیزش بگوید: اعوذ بالله من الشیطان الرجیم , بسم الله الرحمن الرحیم
کوتاه کردن موهای زائد بدن قبل از آمیزش )زیر بغل ، بالای عورت ، شکم و ..)

شوخی کردن مرد با زن قبل از آمیزش

استفاده از عطر توسط مرد و زن قبل از آمیزش

آرایش زن قبل از آمیزش

استفاده از طلا توسط زن در حین آمیزش

بوسیدن و مکیدن زبان زن

دعا براى آنکه خداوند پسرى صالح و سالم نصیب او کند

با وضو بودن به خصوص اگر زن حامله باشد

ملاعبه و معاشقه قبل از آمیزش

آمیزش در ظهر پنجشنبه و عصر جمعه

درنگ کردن براى ارضاى کامل زن

طول دادن آمیزش

آمیزش هنگامى که زن تمایل به آمیزش داشته باشد

آمیزش در شبهاى دوشنبه , سه شنبه , پنجشنبه و جمعه

انتخاب مکانى کاملا مستور از دید دیگران

خوردن عسل بعد از آمیزش

ادرار کردن بعد از آمیزش



بعضى از مکروهات آمیزش عبارتند از:

آمیزش در ساعات اولیه شب

آمیزش در شبى که خسوف شده است

آمیزش در روزى که زلزله یا طوفان شده است

آمیزش هنگام غروب قبل از ناپدید شدن شفق

آمیزش در فاصله طلوع فجر تا طلوع خورشید

آمیزش در موقعى که ماه در محاق است (سه شب آخر ماه که ماه رؤیت نمیشود)

آمیزش در روزى که کسوف شده است

آمیزش در شب اول هر ماه غیر از شب اول ماه رمضان که آمیزش در آن مستحب است

آمیزش در شب نیمه هر ماه به خصوص شب نیمه ماه شعبان

آمیزش در شب چهارشنبه

آمیزش در شب عید قربان و شب عید فطر

آمیزش در وضعیت کاملا عریان

آمیزش در حضور کسى که او را میبیند حتى کودک

آمیزش رو به قبله یا پشت به قبله

آمیزش از مقعد

آمیزش در حالت جنابت مرد

آمیزش با زن حامله بدون گرفتن وضو

آمیزش در کشتى

آمیزش با شکم پر

آمیزش در وضعیت ایستاده

آمیزش در زیر آسمان

آمیزش در مسافرتى که براى غسل به آب دسترسى ندارد

آمیزش با انگشترى که نام خدا یا آیه اى از قرآن بر آن نقش بسته است

آمیزش با پیر زنان

سخن گفتن در حال آمیزش به خصوص براى مرد

نگاه کردن به عورت زن

آمیزش در حال احتلام قبل از غسل , ولى در صورتى که بدون فاصله چند بار آمیزش صورت گیرد, مکروه نیست. نیز مکروه است بعد از آمیزش با دستمال مشترک خود را پاک کنند

آمیزش در زیر درخت میوه

آمیزش در موقعى که زن یا مرد موهاى خود را رنگ بسته باشد .



آنچه در مورد آمیزش جنسی خیلی مکروه است :  

آمیزش بدون مقدمه و آماده سازی زن

آمیزش از مقعد در حالت حیض زن

ایستاده آمیزش کردن

استفاده از انواع داروها و وسائل آمیزشی توسط مرد در صورتی که باعث آزار زن شود


آنچه در مورد آمیزش جنسی حرام است :

دخول به آلت زن در حالت حیض

آمیزش از مقعد

خوردن منی و ادرار

لیسیدن آلت مرد توسط زن

لیسیدن آلت زن توسط مرد


آنچه در مورد آمیزش جنسی واجب است :

غسل کردن بعد از آمیزش تا قبل از خواندن نماز


آنچه در مورد آمیزش جنسی خیلی مستحب است:

مالش و بازی کردن با پستان زن در ابتدای آمیزش.


احکام ترک آمیزش

شریعت اسلام بر مرد حرام کرده مدتى بیش از چهار ماه به آمیزش جنسى با همسرش نپردازد که احکام، آن چنین است:

- ترک آمیزش جنسى با همسر براى بیش از چهار ماه جایز نیست و در این میان تفاوتى ندارد که زن همسر دائم باشد یا همسر موقت.
 - بنا به وجه اقوى ترک همبستر شدن با همسر دائم جوان و نیز غیر جوان اگر این ترک زیانى به زن رساند، یا به نیکو رفتارى نسبت به او خلل وارد کند، جایز نیست.


 - ترک آمیزش جنسى در حالتهاى زیر جایز است :
ا- با رضایت زن
ب - با شرط کردن هنگام عقد
ج - عدم امکان آمیزش به هر دلیلى
د - ترس از رسیدن زیان به مرد یا زن
ه - غیبت زن به اختیار خود
و - نشوز زن ، یعنى ترک وظایف همسرى نسبت به شوهر


  - در جماع واجب، بیشتر از ادخال، واجب نیست و ترک سایر کامجوییهاى مقدماتى مشروط بر آن که خلاف رفتار نیک نباشد اشکالى ندارد.

 - اگر مرد، پس از پایان یافتن چهار ماه، آمیزش جنسى را به سبب مانعى همچون حیض یا نافرمانى یا نظایر آن ترک کند، باید با از میان رفتن مانع به آمیزش جنسى بپردازد.

بیرون ریختن نطفه در حال نزدیکى توسط شوهر در مورد زن دائمى بدون رضایت او مکروه است و در مورد متعه اشکال ندارد
ولى زن ـ دائمى باشد یا متعه ـ حق ندارد بدون رضایت شوهر کارى کند که نطفه مرد بیرون بریزد .


رفتار جنسى

  - وَیسْأَلُونَکَ عَنِ المَحِیضِ قُلْ هُوَ أَذىً فَاعْتَزِلُوا النِّسَاءَ فِی الْمَحِیضِ وَلَاتَقْرَبُوهُنَّ حَتَّى یطْهُرْنَ فَإِذَا تَطَهَّرْنَ فَأْتُوهُنَّ مِنْ حَیثُ أَمَرَکُمُ اللَّهُ إِنَّ اللَّهَ یحِبُ التَّوَّابِینَ وَیحِبُّ الْمُتَطَهِّرِینَ

"تو را از حیض زنان می پرسند بگو حیض رنجى است. پس در ایام حیض از زنان دورى گزینید و با آنها آمیزش جنسى نکنید تا پاک گردند، وچون پاک شدند از آن طریقى که خداوند فرمان داده است با ایشان آمیزش کنید هر آینه خدا توبه کنندگان وپاکیزگان را دوست دارد."


رفتار جنسى احکام وآدابى دارد که تقوا وپاکى آنها را گرد می آوردو همین خود، انسان ورفتار جنسى و پاسخ به این نیاز ضروریش را، ازدیگر موجودات در پاسخ به این نیازشان جدا می سازد. بینشهاى زیررا از این آیه کریمه به دست می آوریم:
الف - هرگاه زن حیض مىبیند، مرد باید جلوى شهوتش را بگیرد، و تا زمانى که زن از این آلودگى وچرکى ظاهرى پاک نشده با او نزدیکی نکند. نشانه پاک شدن ظاهرى قطع شدن خون است، و حتى مرد باید منتظر بماند تا زن با غسل و طهارت از نجاست باطنى نیز پاک شود.
ب - محل خروج حیض همان مکان لذت فطرى وجایگاه تولیدنسل است، و نیز محلى است که خدا به آن امر فرموده، پس مرد نباید از آن به جایگاههاى انحرافى تجاوز کند.
ج - نزدیکى با همسر با احکامى مشخص می شود که تقوا آنها راموجب می شود، همچون کناره گیرى از زن در ایام عادت ماهانه یا هنگام روزه یا اعتکاف یا احرام ونظایر آن و با آدابى مشخص میگردد که مقتضاى طهارت وپاکى است، مثل دورى از زن پس ازقطع شدن خون وپیش از غسل. وخداوند توبه کنندگانى را دوست دارد که هرگاه به گونه اى خطا، به امور جنسى می پردازند از خدا آمرزش بخواهند، چنان که خداوند پاکانى را دوست دارد که درآمیزش جنسى خواهان همه گونه پاکی اند، وشاید یکى از نشانه ها پاکى همین باشد که پس از نزدیکى، زن وشوهر هر یک دستمالی جداگانه به کار زنند وبا شتاب محل آمیزش را بشویند و غسل کنند و به امورى از این دست بپردازند.


 - نِسَاؤُکُمْ حَرْثٌ لَکُمْ فَأْتوْا حَرْثَکُمْ أَنَّى شِئْتُمْ وَقَدِّمُوا لْأَنْفُسِکُمْ وَاتَّقُوااللَّهَ وَاعْلَمُوا أَنَّکُمْ مُلاَقُوهُ وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِینَ
"همسران شما محل بذر افشانى شما هستند، بنابراین هر زمان بخواهید می توانید با آنها آمیزش نمائید، وبا اعمال صالح وپرورش فرزندان صالح، آثار نیکى براى خود از پیش بفرستید، و تقواى الهى پیشه کنید، و بدانید او را ملاقات خواهید کرد، وبه مؤمنان بشارت دهید."


این آیه در آگاه کردن مؤمن نسبت به آداب معاشرت جنسی و احکام آن با آیه پیش پیوند دارد، مهمترین این احکام آن است که مرد در امر کامیابى از همسرش هر گونه که خواهد اقدام می کند؛ شب باشد یا روز و در هر حالتى که بخواهد، و به هر کیفیتى که اراده کند،مادامى که این کامیابى از رَحِم باشد که آوردن فرزند امید می رود، ولى همبستر شدن باید در محدوده تقوا باشد ودر طلب فرزندشایسته اى صورت گیرد که زمین را با لااله الا اللَّه به پا کند و خلف صالحى باشد براى پدرش که پیوسته پس از مرگ وى براى او طلب آمرزش کند.


 - لِلَّذِینَ یؤْلُونَ مِن نِسَائِهِمْ تَرَبُّصُ أَرْبَعَةِ أَشْهُرٍ فَإِن فَاءُو فَإِنَّ اللَّهَ غَفُورٌرَحِیمٌ * وَإِنْ عَزَمُوا الطَّلاقَ فَإِنَّ اللَّهَ سَمِیعٌ عَلِیمٌ
" کسانى که از زنان خود ایلاء می کنند (سوگند براى ترک آمیزش جنسى می خورند) حق دارند چهار ماه انتظار کشند، اگر (در این فرصت) تصمیم به بازگشت گرفتند، خداوند آمرزنده ومهربان است و اگر تصمیم به جدایى وطلاق گرفتند (آن هم با شرایطش، مانعى ندارد)خداوند شنوا وداناست."

هنگامى که شوهر سوگند می خورد با زنش همبستر نشود (به این سوگند ایلاء گفته می شود)، اگر این سخن را از روى آگاهى بر زبان آورد، نباید حق همسرش را در همخوابى ضایع گرداند، وبدین ترتیب به او چهار ماه فرصت داده می شود وسپس باید برگزیند: یا کفاره سوگند وهمبستر شدن با همسر یا طلاق او.
و ما از این آیه ضرورت اداى حق همسر را در همخوابى ولو هرچهار ماه یک بار در مى یابیم.


 - الَّذِینَ یظَاهِرُونَ مِنکُم مِن نِسَائِهِم مَا هُنَّ أُمَّهَاتِهِمْ إِنْ أُمَّهَاتُهُمْ إِلَّا اللّائِیوَلَدْنَهُمْ وَإِنَّهُمْ لَیقُولُونَ مُنکَراً مِنَ الْقَوْلِ وَزُوراً وَإِنَّ اللَّهَ لَعَفُوٌّ غَفُورٌ * وَالَّذِینَ یظَاهِرُونَ مِن نِسَائِهِمْ ثُمَّ یعُودُونَ لِمَا قَالُوا فَتَحْرِیرُ رَقَبَةٍ مِن قَبْلِ أَن یتَمَاسَّاذلِکُمْ تُوعَظُونَ بِهِ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِیرٌ
"کسانى از شما که نسبت به همسرانشان ظهار می کنند (و می گویند تو نسبت به من به منزله مادرم هستى) آنان هرگز مادرانشان نیستند، مادرانشان تنها کسانى هستند که آنها را به دنیا آورده اند، آنها سخنى زشت وباطل می گویند، وخداوند بخشنده و آمرزنده است  و کسانى که همسران خود را اظهار میکنند، سپس از گفته خود باز می گردند، باید پیش از آمیزش جنسى آنها باهم، برده اى را آزاد کنند این دستورى است که به آن اندرز داده می شوید وخداوند به آنچه انجام می دهید آگاه است"
همچنان که در ایلاء (سوگند به خوددارى از همخوابى) در ظهار تعهد مرد به دورى از همبستر شدن با زن، با این سخن که: تو برای من همچون پشت مادرم هستى، (که کنایه از تحریم همخوابى است برخویش) حق زن در پیوند جنسى از میان میرود، و از همین رو شرع به مرد دستور داده است که پس از مدت معلومى با زنش همبسترشود، و روشن ساخته است که مادر انسان زنى است که او را زاده، نه کسى که خود او را مادر قرار دهد، و کسى که ظهار کند باید پیش از نزدیکى کردن با همسرش کفاره ظهار را که به ترتیب عبارت است از آزاد کردن یک برده یا دو ماه روزه یا اطعام شصت فقیر بدهد و تفصیل آن در باب ظهار آمده است.
بدین سان شرع مقدس، حق زن را در رابطه جنسى تضمین می کند.

آداب ولادت، نام گذاری،شیر دهی،تربیت فرزند و دوران بارداری

آداب و سنن ولادت


۱ - از سنتها و آداب اسلام پیرامون نوزاد، گفتن اذان و اقامه در دو گوش ‍ اوست . پیامبر (ص ) مى فرمایند: کسى که خداوند به او فرزندى داد، باید در گوش راستش اذان و در گوش چپ او اقامه گوید که این کار او را از شیطان رجیم محفوظ مى دارد.
۲ - مستحب است که پیش از اذان و اقامه کام کودک را با خرما بگیرند؛ چنان که پیامبر (ص ) با حسن و حسین (ع) چنین کرد.
۳ - عقیقه کردن نوزاد بعد از تولد مستحب است ؛ یعنى این که گوسفند، گاو یا شترى را قربانى نمایند و پس از ذبح، آنچه خواستند با آن انجام دهند.
۴ - از امام صادق (ع ) نقل است که مکروه است پدر و مادر نوزاد از گوشت عقیقه بخورند.
۵ - اسلام دستور مى دهد که پسر را در روز هفتم ولادت ختنه کنند و فرزندى هم که ختنه شده به دنیا آمده باشد را مستحب است که تیغ از موضع ختنه بگذرانند.
۶ - مستحب است هنگام ختنه و عقیقه دعاى وارده خوانده شود.
۷ - رسول خدا (ص ) فرمودند: اول چیزى که زن زائیده باید بخورد رطب است ؛ چنان که حق تعالى به حضرت مریم بعد از زائیدن حضرت عیسى (ع ) فرمود که رطب بخورد. این کار باعث مى شود فرزند او بردبار شود.
۸ - مکروه است که نوزاد را در ابتداى ولادت در جامه زرد بپیچند و سنت آن است که او را در جامه سفید بپیچند.
۹ - مستحب است که در روز هفتم ، سر نوزاد را بتراشند و موى سرش را با نقره یا طلا بکشند و آن نقره و طلا را صدقه بدهند.
۱۰ - مستحب است عقیقه پسر، نر و عقیقه دختر، ماده باشد.
۱۱ - مستحب است که اگر نوزاد دختر است ، در روز هفتم گوش (نرمه گوش ) او را سوراخ نمایند.
۱۲ - مستحب است که بعد از ولادت به شرط ایمنى از ضرر، نوزاد را بشویند.


آداب نام گذارى فرزند


۱ - دین اسلام مى گوید که کودک را پیش از تولد - حتى اگر سقط شود - نامگذارى کنند. امیرالمؤ منین (ع ) مى فرمایند: پیش از آنکه فرزندتان به دنیا آید او را نام گذارى کنید. اگر نمى دانید که دختر است یا پسر، او را به نام هایى بنامید که هم براى پسر است و هم براى دختر. فرزند سقط شده وقتى در روز قیامت پدرش را دیدار کند به او مى گوید: تو بر من نامى ننهادى ، در حالى که پیامبر (ص ) محسن را پیش از تولد نام نهاد.
۲ - مستحب است که نام ، نیکو باشد و این نخستین احسان از سوى پدر بر فرزند است . امام باقر (ع ) مى فرمایند: راست ترین اسم ها آن است که با عبودیت همراه باشد و بهترین اسامى از آن پیامبران است ؛ پس ‍ اسم هایى مثل عبدالرحمن ، عبدالکریم ، عبداللّه و... راست ترین اسامى و محمد، ابراهیم ، نوح ، عیسى و موسى بهترین نام ها هستند. پیامبر (ص ) مى فرمایند: خاندانى نیست که در میان آنها نام پیامبرى باشد، مگر آنکه خداوند عزوجل فرشته اى را براى آنها گماشته که بام و شام ، آنها را تقدیس مى کند.
۳ - مستحب است فرزند پسر - بر پایه سنت امامان - تا هفت روز (محمد) نامیده شود و سپس اگر خواستند، مى توانند هر نامى را که دوست دارند بر او بگذارند. پیامبر (ص ) در حدیث شریفى مى فرمایند: خداوند به هر کس سه پسر بدهد و نام یکى از آن سه را محمد نگذارد با من بى مهرى کرده است . در حدیثى از ابوالحسن (ع ) رسیده است : فقر به خانه اى وارد نمى شود که در آن نام محمد، على ، حسن ، حسین ، جعفر، طالب و یا عبداللّه باشد و این چنین است که اگر در میان زنان نام فاطمه یافت شود.
۴ - بر پایه روایت منقول از امام صادق (ع )، اسلام خوش ‍ نمى دارد کسى با نام غیر حقیقى همچون حکم ، حکیم ، خالد و مالک نامیده شود.


آداب شیردهى و تربیت فرزند


۱ - از امام صادق (ع ) نقل است که فرمودند: مدت شیرخوارگى بیست و یک ماه است و کمتر از آن ستم بر کودک است .
۲ - امیرالمومنین (ع ) مى فرمایند: بنگرید چه کسى به کودکانتان شیر مى دهد که کودک با آثار روانى همان شیر به جوانى مى رسد.
۳ - پیامبر اکرم (ص ) مى فرمایند: نگذارید زن احمق یا زنى که چشم او ضعیف است به فرزندانتان شیر دهد که شیر اثر وضعى دارد.
۴ - امام باقر (ع ) مى فرمایند: به کودکانتان از شیر زن زیبا و خوشرو بخورانید، نه شیر زن زشت رو را که شیر، اثر وضعى دارد.
۵ - براى شیر دادن بچه بهتر از هر کس مادر اوست و سزاوار است که مادر براى شیر دادن از شوهر خود مزد نگیرد؛ خوب است که شوهر مزد بدهد.
۶ - مستحب است دایه اى که براى طفل مى گیرند، دوازده امامى ، داراى عقل و عفت و صورت نیکو باشد.
۷ - مکروه است دایه اى بگیرند که بچه اى که دارد از زنا به دنیا آمده باشد.
۸ - مستحب است از زن ها جلوگیرى کنند تا هر بچه اى را شیر ندهند. زیرا ممکن است فراموش شود که به چه کسانى شیر داده اند و بعدا دو نفر محرم با یکدیگر ازدواج نمایند.
۹ - مستحب است پدر و مادر درباره از شیر گرفتن فرزند با یکدیگر مشورت و رایزنى کنند.
۱۰ - اسلام به والدین توصیه مى کند که گریه کودکانشان را تحمل کنند و آنها را از آن که به خاطر گریه ، کودکان خود را بزنند، منع مى کند. پیامبر اسلام (ص ) در روایتى فرمودند: به خاطر گریه ، کودکان خود را نزنید. گریه آنها در طول چهار ماه ، شهادت به یگانگى اللّه است و در چهار ماه دیگر درود بر پیامبر (ص ) و خاندان او و در چهار ماه بعد دعا براى پدر و مادرشان مى باشد.
۱۱ - سنت پیامبر (ص ) شیر دادن به کودک را تشویق مى کند. پیامبر (ص ) در حدیث شریفى پیرامون اجر زن شیرده فرمودند: هر گاه زنى کودکى را شیر دهد، هر مکیدن کودک برابر است با آزاد کردن فرزندى از فرزندان اسماعیل و هر گاه از شیر دادن او فارغ شد، فرشته اى بزرگوار به پهلوى او مى زند و مى گوید: کار را از سر گیر که خداوند تو را بخشیده است.
۱۲ - امام صادق (ع ) به زن شیرده توصیه مى کنند که از دو پستان به نوزاد شیر دهد. چرا که شیر یکى از پستان ها به منزله خوراک (طعام ) و دیگرى به منزله آب براى کودک است .


اسلام در مورد تربیت کودکان سفارشاتى دارد که عبارتند از:


۱ - اسلام ، خیر خوبى را براى فرزندان توصیه مى کند و دستور مى دهد که آنها را دوست بدارند و به وعده هایى که به آنها مى دهند، وفا کنند. چرا که در حدیثى از پیامبر (ص ) آمده است که کودکان گمان مى کنند که شما روزى آنها را مى دهید.
۲ - اسلام توصیه مى کند که فرزندان خود را ببوسید. مردى نزد پیامبر (ص ) آمد و عرض کرد: من هرگز فرزندم را نبوسیده ام . وقتى رفت پیامبر (ص ) فرمودند: این مرد نزد من از اهالى دوزخ است . در حدیثى دیگر از پیامبر (ص ) نقل شده است : هر کس فرزند خود را ببوسد، خداوند حسنه اى براى او مى نویسد.
۳ - اسلام توصیه کرده است که میان کودکان برابرى و عدم تمایز برقرار کنید. پیامبر (ص ) مردى را دید که یکى از دو پسرش ‍ را مى بوسد و دیگرى را رها مى کند. پس به فرمودند: آیا میان آن دو برابرى برقرار نمى کنى؟
۴ - پیامبر (ص ) درباره اداى حقوق کودکان الگوى جهانیان است . در روایتى آمده است که رسول خدا (ص ) نماز ظهر را با مردم گذارد و دو رکعت پایانى را سبک برگزار کرد. وقتى پیامبر از نماز فارغ شد، مردم گفتند: آیا در نماز چیزى پیش آمد؟ فرمودند: چه چیزى ؟ گفتند: دو رکعت پایانى نماز را سبک برگزار کردید! پیامبر (ص ) فرمود: آیا گریه کودک را نشنیدید؟
۵ - اسلام براى تربیت ، سه مرحله مقرر کرده است و هر مرحله هفت سال است . امام صادق (ع ) مى فرمایند: بچه هفت سال بازى مى کند، هفت سال علم و قرآن مى آموزد و هفت سال حلال و حرام را مى آموزد. همچنین مى فرمایند: بگذار فرزندت به شش سالگى برسد و سپس هفت سال او را نزد خود نگهدار و چنان که مى خواهى او را ادب کن . پس اگر پذیرفت و شایستگى یافت ، چه بهتر، وگرنه او را رها کن .
۶ - در روایتى آمده است که اگر پسران شش ساله شدند، مى باید با یکدیگر در یک لحاف نخوابند. همچنین در روایت دیگر وارد شده است که پسران و دختران که ده ساله شوند، رختخواب ایشان را باید جدا کنند.
۷ - حضرت صادق (ع ) فرمودند: به فرزندان خود به زودى احادیث را یاد بدهید که مخالفان ایشان را گمراه نکنند.
۸ - رسول خدا (ص ) فرمودند: حق فرزند پسر بر پدر آن است که نام نیک برایش تعیین کند و به او قرآن بیاموزد؛ او را ختنه کند و به شنا یاد دهد و اگر فرزندش دختر است ، نام نیک برایش تعیین کند و به او سوره نور را یاد دهد؛ سوره یوسف  نیاموزد و او را در بالاخانه ها جا ندهد و او را زود به خانه شوهر فرستد. پس حضرت فرمودند: هر که فرزند خود را فاطمه نامید، او را دشنام ندهد، نفرین نکند و کتک نزند.
۹ - در حدیثى از حضرت امیرالمومنین (ع ) آمده است : چربى و کثافت دست و صورت اطفال را در هر شب ، پیش از خواب بشویید که شیطان مى آید و ایشان را بو مى کند و آنها در خواب مى ترسند و ملائکه نویسندگان اعمال ، متاءذى (اذیت ) مى شوند.
۱۰ - از مسائلى که پدر و مادر باید در تربیت فرزندان دقت و رعایت کنند، یاد دادن ادب ، نظافت و بهداشت است و باید فرزندان را با این مسائل اسلامى بار آورند.


مستحبات و مکروهات مراسم ازدواج، زفاف، آمیزش جنسی

۱ - خواندن خطبه پیش از عقد مستحب است و بهتر است شامل حمد و ثناى خداوند و توصیه به تقوا باشد. شایسته است هر آنچه را زن و شوهر و حضار نیاز دارند، مانند اصول دین و محاسن اخلاق و آداب در خطبه یادآورى شود.
۲ - در حدیثى از امام صادق (ع) منقول است که هر گاه کسى اراده خواستگارى کرد، دو رکعت نماز بگزارد و حمد اللهى بگوید و دعاى وارده براى طلب ازدواج و همسر نیکو را بخواند.
۳ - در حدیثى معتبر آمده است که مستحب است ازدواج در شب واقع شود.
۴ - در حدیثى آمده است که خوب است عقد در ماه شوال خوانده شود.

۵ -هنگام عقد، قمر در عقرب نباشد. چرا که اگر چنین باشد، زن و مرد عاقبت نیکو نبینند.
۶ - از امیرالمؤمنین (ع) منقول است که روز جمعه براى خواستگارى و نکاح خوب است .
۷ - مستحب است که در موقع ازدواج گواهانى را بر آن گرفت تا نسب وارث ثابت گردد.
۸ - مستحب است در ازدواج (آن هم به دور از زیاده روى و ریا) ولیمه داده شود و باید از این طعام به فقرا نیز داده شود و تنها به توانگران و شخصیت ها محدود نشود. از پیامبر (ص) روایت شده است که فرمودند: اطعام هنگام ازدواج از سنتهاى پیامبران است . همچنین فرمودند: ولیمه در روز نخست ، حق است ، در روز دوم نیکى و افزون بر آن ریا و شهرت طلبى است .
۹ - مستحب است که دادن ولیمه در روز و ازدواج در شب باشد.
۱۰ - اسلام خوش نمى دارد ساعات گرمى براى زفاف برگزیده شود.
۱۱ - ازدواج هنگام محاق ماه (روزهاى پایانى ماه هاى قمرى ) نیکو نیست . امام حسن عسگرى (ع) مى فرماید: کسى که هنگام محاق ماه ازدواج کند باید تسلیم سقط جنین شود.
۱۲ - مستحب است که مرد هنگام آمیزش و دخول ، وضو داشته باشد و دعاهاى وارده را بخواند.
۱۳ - هنگام نزدیکى شایسته نیست که زن را به شتاب اندازد و تا وقتى که نیاز زن برآورده نشده ، نباید او را رها سازد.
۱۴ - مستحب است اگر مردى با دیدن زنى دیگر غریزه اش به هیجان آمد، سراغ همسر خویش برود و از او کام بگیرد. امام على (ع) فرمودند: هر گاه از شما زنى را دید که از او خوشش آمد، از زن خود کام گیرد. زیرا زن او همان دارد که آن زن دارد. پس نباید در قلبش براى شیطان راهى قرار دهد که نگاه او را از زنش متوجه آن دیگرى کند.
پیامبر (ص) مى فرمایند: اى على ! با شهوت زن دیگرى با همسرت نزدیکى مکن . زیرا در این صورت من بیم دارم که اگر نطفه فرزندى منعقد گردد، کودک شما نامرد و بى عقل باشد
۱۵ - برخى از فقها هنگام میل و رغبت زن ، آمیزش با او را مستحب مى دانند و حدیث پیامبر (ص) را مى آورند که به مردى فرمود: آیا با روزه وارد صبح شدى ؟ عرض کرد: خیر. فرمود: پس ‍ تهیدستى را اطعام کردى ؟ عرض کرد: خیر. پیامبر (ص) فرمودند: پس نزد همسرت برو و با او آمیزش کن که آن براى تو به منزله صدقه است .
۱۶ - نگاه کردن به شرمگاه همسر در هنگام آمیزش کراهت دارد.
۱۷ - سخن گفتن در حال آمیزش کراهت دارد. چرا که براى فرزند، لالى را در پى دارد.
۱۸ - نگاه کردن به فرج زن در هنگام آمیزش مکروه است . زیرا براى فرزند، کورى به بار مى آورد.
۱۹ - آمیزش در زیر آسمان نیز مکروه است .
۲۰ - مستحب است که هر یک از زن و شوهر پس از جماع براى پاک کردن خود از دستمالى جداگانه استفاده کنند و یک دستمال به کار نبندند. پیامبر اسلام (ص) به حضرت على (ع) مى فرمایند: با همسرت نزدیکى مکن مگر آن که تو دستمالى داشته باشى و او دستمالى و خود را با یک دستمال تمیز نکنید تا مبادا شهوت روى شهوت قرار نگیرد که این کار دشمنى میان شما را در پى دارد.
۲۱ - به هنگام حصر- یعنى نیازى که انسان را به شتاب اندازد - جماع کراهت دارد. امام صادق (ع) فرمودند: انسانى که خضاب کرده جماع نمى کند. راوى عرض کرد: فدایت گردم ! چرا انسان خضاب کرده جماع نمى کند؟ فرمودند: زیرا در حصر است .
۲۲ - بلافاصله بعد از خوردن غذا و با شکم پر نباید همبستر شد. امام صادق (ع) فرمودند: سه چیز بدن را ویران مى کند و چه بسا آدمى را بکشد: با شکم پر به حمام رفتن ، با شکم پر با همسر آمیزش کردن و ازدواج با پیرزنان.
۲۳ - از امام باقر (ع) پرسیدند: آیا زمانى وجود دارد که جماع حلال در آن مکروه باشد؟حضرت فرمودند: آرى ، بین طلوع فجر و طلوع آفتاب ، از غروب آفتاب تا غروب شفق (سرخى آسمان)، در شب و روز خسوف و کسوف (ماه گرفتگى و خورشید گرفتگى )، در شب یا روزى که باد سیاه یا سرخ یا زرد بوزد و هنگامى که زمین لرزه پیش آید، جماع حلال مکروه است.
۲۴ - پیامبر (ص) از این که در شب اول ماه هاى قمرى همبسترى کنند، نهى مى فرماید و به على (ع) مى فرمایند: اى على ! در شب اول ماه ، شب نیمه ماه و شب آخر ماه همبسترى مکن ! زیرا هر کس چنین کند، بیم آن مى رود که فرزندش کودن گردد.
۲۵ - از نظر اسلام کراهت دارد که مرد بلافاصله بعد از بازگشت از سفر، شبانگاه بر خانواده اش وارد شود. پس بهتر است تا صبح شکیبایى کند.
۲۶ - کراهت دارد که مرد شب مسافرت که غالبا با اضطراب همراه است و احتمال ضعف مى رود با همسرش همبستر شود. پیامبر (ص) فرمودند: اى على هنگامى که براى سفرهاى کوتاه به مدت سه شبانه روز از خانه خارج مى شوى با همسرت در نیامیز که اگر فرزندى از شما پدید آید، یار ستمگر خواهد شد.
۲۷ - اسلام دستور مى دهد که همبستر شدن در پنهان صورت پذیرد، نه در حضور هوو یا فرزندى که صداى آنها را مى شنود و اندامشان را مى بیند.
از امام صادق (ع) روایت شده است که فرمودند : پیامبر فرموده است : سوگند به خدایى که جان من در ید قدرت اوست ، اگر مردى با زنش درآمیزد در حالى که کودکى بیدار آن دو را مى بیند و صدایشان را مى شنود و صداى نفسهاى زن و شوهر به گوش او مى رسد، این کودک روى رستگارى نخواهد دید؛ پس اگر پسر باشد، زناکار خواهد شد، و اگر دختر شد، زانیه خواهد شد . این حدیث مى افزاید: هر گاه على بن الحسین (ع ) آهنگ همبستر شدن داشت ، در را مى بست و پرده ها را مى انداخت و خدمتگزاران را بیرون مى کرد.
۲۸ - جماع کردن روى بام ساختمان یا در برابر خورشید یا زیر درختان میوه دار مکروه است .
۲۹ - همبستر شدن رو به قبله یا پشت به قبله ، و در حال برهنگى کامل و در کشتى یا بر سر راه کراهت دارد.
۳۰ - جماع کردن در حالت ایستاده نیز مکروه است . زیرا در احادیث آمده است که این عمل ، کار دراز گوشهاست .
۳۱ - جماع کردن پس از احتلام )جنب شدن) نیز مکروه است . از احادیث استفاده مى شود که این کار باعث پدید آمدن فرزند دیوانه مى شود.
۳۲ - اسلام دستور مى دهد که هنگام مباشرت و جماع به خدا توجه شود و از شر شیطان به او پناه برده شود.

۳۳ - اسلام توصیه مى کند که پیش از مباشرت با زن حامله ، وضو گرفته شود.
۳۴ - اسلام از این که مرد براى مدتى با همسرش آمیزش جنسى نداشته باشد، نهى کرده است . چه بسا این کار موجب فساد و تباهى زن گردد.
۳۵ - نزدیکى کردن از پشت زنان کراهت دارد.
۳۶ - جماع کردن در شب اول ماه رمضان مستحب است .
۳۷ - جماع کردن در شب عید فطر کراهت دارد که اگر فرزندى بوجود آید، شرى بسیار از او ظاهر شود.
۳۸ - جماع کردن در شب عید قربان کراهت دارد که اگر فرزندى بوجود آید، شش انگشت یا چهار انگشت در دست خواهد داشت .
۳۹ - جماع کردن در بین اذان و اقامه مکروه است که اگر فرزندى بوجود آید، در ریختن خون جرى خواهد شد.
۴۰ - جماع کردن در شب مکروه است که اگر فرزندى حاصل شود، شوم باشد و در رویش نشان سیاهى پدید آید.
۴۱ - آمیزش در شب دوشنبه مستحب است ، چرا که اگر فرزندى پدید آید، حافظ قرآن و راضى به قسمت خدا باشد.
۴۲ - نزدیکى نمودن در شب سه شنبه استحباب دارد. زیرا اگر فرزندى حاصل شود، دهانش خوشبو، دلش رحیم ، دستش جوانمرد و زبانش از غیبت و بهتان پاک باشد.
۴۳ - آمیزش و نزدیکى در شب پنج شنبه مستحب است و اگر فرزندى حاصل شود، حاکمى از حکام شریعت یا عالمى از علما باشد و اگر در روز پنج شنبه ، وقتى که آفتاب در میان آسمان باشد نزدیکى شود و فرزندى پدید آید، شیطان نزدیک او نشود تا پیر شود و خداوند سلامتى در دنیا و دین را به او روزى مى کند.
۴۴ - مجامعت در شب جمعه مستحب است و اگر فرزندى حاصل شود، خطیب و سخنگو گردد و اگر در روز جمعه بعد از عصر جماع شود و فرزندى به وجود آید از دانایان مشهور شود.
۴۵ - جماع کردن در ساعات اول شب کراهت دارد. زیرا اگر فرزندى به وجود آید، بیم آن است که ساحر شود و دنیا را بر آخرت ترجیح دهد.
۴۶ - در حدیثى از امیرالمؤ منین (ع ) منقول است که هر گاه کسى را دردى در بدن به هم رسد یا حرارت بر مزاجش غالب شود، پس با زن خود جماع کند تا ساکن شود.
۴۷ - جماع کردن در حالى که انگشترى همراه مرد یا زن باشد که نام خدا بر آن نقش کرده باشند، کراهت دارد.
۴۸ - جماع کردن در سفر در صورتى که آب غسل نداشته باشند، مکروه است . لازم به ذکر است که اسلام در دوران باردارى مراقبتهاى زیادى را را براى مادر چه از نظر معنوى ، چه بهداشتى و چه تغذیه سفارش کرده است ؛ همچنین اسلام سفارشاتى از نظر معنوى و تغذیه پدر، جهت پدر شدن دارد.

ارتباط هوش فرزند با آمیزش جنسی

دستورات زیادی در مورد چگونگی آمیزش جنسی از طرف دین و علم رسیده است که عمل کردن به آنها از طرفی باعث مطلوب شدن زندگی زناشویی می شود و از طرف دیگر باعث بوجود آمدن نوزادی سالم، قوی و باهوش می گردد.


زمان آمیزش، مکان آن، فکر و اندیشه زوجین، خصوصیات روحی آنها، اعمال و رفتار آنها تأثیر زیادی بر رشد جسمی و هوشی نوزاد دارد


بعضی از دستورات مربوط به آمیزش در زیر بیان می شود.


1- آمیزش جنسی در بعضی زمانها حرام است و در بعضی زمانها بهتر است انجام نشود. این زمانها چنین است. دروان قاعدگی، روزهای ماه مبارک رمضان، اول و آخر و وسط هر ماه، بعد از ظهر، شب عید فطر، بین اذان و اقامه، شب نیمة شعبان، در ساعت اول شب، شبی که قرار است فردای آن روز به مسافرت بروید، روزی که خورشید گرفتگی شده یا شبی که ماه گرفته است، شب یا روزی که باد سرخ می وزد یا زلزله شده است، طلوع فجر تا طلوع آفتاب، غروب خورشید تا غروب شفق یعنی زمانی که هوا به طور کلی تاریک می شود، شب عید قربان، دوران بارداری.

2- گفته شده است که آمیزش جنسی در این زمانها بهتر است.انتهای شب، شب جمعه، شب دوشنبه، شب سه شنبه، روز پنج شنبه به هنگام زوال آفتاب.

3- از آمیزش در این مکانها خود داری شود. زیر درخت، پشت بام، در کشتی، جایی که کودک وجود دارد، رو به قبله یا پشت به قبله

4- به حالت ایستاده، عریان و برهنه آمیزش نکنند.

5- شوهر از ادخال در پشت زن جلوگیری کند.

6- با شکم پر همبستر نشوند.

7- زن و شوهر در بستر همدیگر را معطل نگذارند و همبستری سریع و بدون مقدمه انجام نشود.

8- خود را معطر و خوشبو سازند.

9- در آمیزش افراط نکنند.

10- اگر شوهر در خواب محتلم شد و یا یکبار آمیزش کرده است، پیش از غسل کردن آمیزش نکند .

11- زن و مرد هر کدام برای پاک نمودن خود از ترشحات عمل جنسی دستمال جداگانه ای داشته باشند.

12- هنگام آمیزش به یاد خداوند باشند و به مسائلی مانند شجاعت، علم، خلاقیت فکر کنند و از خیال کردن در مورد مردان و یا زنان دیگر یا افکار زشت خود داری نمایند.


 مصرف کندر بویژه در زنان باردار و تأثیر آن روی حافظه نوزاد از قدیم الایام مورد تأکید بوده است.

 با توجه به تحقیقاتی که روی بیش از 100 نفر از مادرانی که قبل از زایمان به مدت طولانی (3 الی 4 ماه) از کندر استفاده کرده‌اند معلوم شد که مصرف بیش از حد آن موجب بیش‌فعالی کودکان آنها شده اما مادرانی که به مدت یک ماه یا کمتر از کندر استفاده کرده‌اند کودکانشان بیش‌فعال نشده و همچنین از هوش بالایی برخوردارند.

نحوه استفاده: کندر را کوبیده و هر روز صبح ناشتا یک قاشق مربا خوری از آن‌را در یک استکان آب حل کرده و مصرف کنید. می‌توانید آن را در دهان گذاشته و به صورت آدامس از آن استفاده کنید، البته در این حالت کندر کمی تلخ است.

ضعف و قوت جنسی از نظر روایات اسلامی

موادغذایی افزایش دهنده توان جنسی

اسلام فعالیت جنسی را تنها به عنوان یک غریزه و ابزار برای دفع شهوت نمی داند، بلکه توانایی جنسی را برآیندی از سایر قوا می داند. لذا برای حفظ و تقویت آن دستورات مبسوطی دارد. از طرف دیگر پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه ی معصومین (ع) با این که حاکمین شرع بودند، ولی با مردم چنان رفتار صمیمانه و به دور از تکبری داشتند که مردم به راحتی راجع به همه ی مشکلاتشان از ایشان سوال می کردند و آن ها هم با رویی گشاده پاسخ می گفتند و در راهنمایی مردم به ریزترین مسائل جنسی اشاره می کردند. در این مقاله، سعی کرده ایم مواد غذایی، خوردنی و نوشیدنی هایی که سبب ضعف و قوت جنسی می شود را به اختصار بیان کنیم.

کسانی که به نحوی در بارور کردن و بارور شدن ضعف دارند به دستور پیامبر اکرم (ص) باید تخم مرغ را با گوشت و به دستور امام صادق (ع) تخم مرغ را با روغن زیتون و کمی نمک و به دستور امام کاظم (ع) تخم مرغ را با پیاز میل کنند.

ایشان برای افزایش توان جنسی خوردن هندوانه را تجویز می فرمایند. گاهی اوقات ضعف قدرت جنسی به دلیل سردی (غلبه ی بلغم) است. در این صورت، رسول خدا (ص) خوردن انجیر (خشک یا تازه) را توصیه فرموده اند.

 پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام صادق (ع) استعمال بوی خوش را موجب افزایش توان جنسی دانسته اند. مصرف سعد (نوعی گیاه) و شیر و عسل نیز همین خاصیت را دارند.

امام رضا (ع) برای تقویت بنیه ی جنسی و نیز تقویت دید چشم اثمد (نوعی سرمه) را توصیه می فرمایند. رسول خدا (ص) خضاب کردن (حنا گذاشتن) را عامل اصلاح پوست و تقویت جنسی می دانند. امام کاظم (ع) موی بلند را عاملی برای ضعف جنسی و نوره کشیدن را سبب تقویت آن می دانند. همچنین روزه داشتن قدرت جنسی را کاهش می دهد.

آداب بارداری در اسلام

زن و شوهر بهتر است در حیات جنسی هم قصد قربت و کسب زضای خدا را فراموش نکنند و طمانینه و آرامش در نظر داسته باشند که آمیزش توام با طمانینه باعث می شود گردش خون ، طبیعی بوده و در نتیجه نسلی طبیعی و بهنجار پدید آید . در دین مقدس اسلام ، غذا هم از لحاظ مادی بررسی می شود و هم از لحاظ معنوی . درست است که غذای حرام تاثیر بدتر در روح و روان فرزند می گذارد . از این رو بسیار سفارش شده که والدین از غذای حرام و حتی غذای مشکوک پرهیز نمایند .

در اینجا به برخی از این توصیه اشاره می شود :

آداب بارداری در اسلام

زن و شوهر بهتر است در حیات جنسی هم قصد قربت و کسب زضای خدا را فراموش نکنند و طمانینه و آرامش در نظر داسته باشند که آمیزش توام با طمانینه باعث می شود گردش خون ، طبیعی بوده و در نتیجه نسلی طبیعی و بهنجار پدید آید . در دین مقدس اسلام ، غذا هم از لحاظ مادی بررسی می شود و هم از لحاظ معنوی . درست است که غذای حرام تاثیر بدتر در روح و روان فرزند می گذارد . از این رو بسیار سفارش شدهد که والدین از غذای حرام و حتی غذای مشکوک پرهیز نمایند .

در اینجا به برخی از این توصیه اشاره می شود :

1- تلاوت آیه نور توسط والدین ، قبل از بارداری و توسط زن در ایام بارداری ضروری است .


2- خوردن گلابی
الف ) خوردن گلابی توسط پدر ، سبب زیبایی فرزند می شود .
ب) به زنان باردار گلابی بدهید که فرزندان را نیکو و زیبا می کند .
پ) به زنان باردار گلابی بدهید که اخلاق فرزندانتان را نیکو می کند .
ت) خوردن گلابی مایه قوت قلب ، پاکی معده ، صفای دل ، دلیری و زیبایی بچه می شود .
ث) گلابی قلب را جلا می دهد و دردهای درون را به اذن حق شفا می بخشد.
در کتاب کافی از امام صادق (ع) نقل شده : ایشان در حالی که به کودکی زیبا می نگریست فرمود : باید پدر این پسر بچه ، گلابی خورده باشد
همچنین روایت شده است که پیامبر (ع) گلابی اش را تکه کرد و به جعفر بن ابی طلالب داد و به او فرمود : بخور ! همانا گلابی رنگ را جلا می دهد و فرزند را نیکو می گرداند .


3- خوردن کاسنی
الف) کاسنی برای افزایش فرزند مفید است .
ب) خوردن کاسنی آب کمر را افزایش داده و فرزند را نیکو و ذکور بودن را ولد زیاد می کند .
پ) خوردن کاسنی باعث زیبایی فرزند و ازدیاد در پسر آوردن می شود
ت) زیاد خوردن کاسنی سبب افزایش دارایی و تولد فرزند پسر خواهد شد


4- خوردن قاووت به پدر و مادر توصیه شده است :
الف) خوردن سویق توسط والدین موجب قوت در فرزند و نبودن کودنی و سبک مغزی و نادانی
در او می شود
ب) خوراندن سویق به کودک جهت تقویت و رویاندن گوشت و مجکم کردن استخوان بسیار
مفید است.

در روایت آمده است ، مردی به امام صادق (ع) عرض کرد : ای پسر رسول خدا ، فرزندی به دنیا می آید که در او ضعف و سبک سری است . حضرت فرموند : چرا قاووت نمی خوری ؟ آن را بخور و خانواده ات را هم به ان سفارش کن . به درستی که قاووت ، گوشت را می رویاند و استخوان را محکم می کند و فرزندی از تو به دنیا نمی آید مگر اینکه قوی باشد

5- سفارش به خوردن انار
الف) خوردن انار شیرین فرزند را نیکو می کند.


6- کندر
الف) خوردن کندور توسط زن باردار باعث زیادی عقل بچه ، باهوش ، پاکدل ، دانا و شجاع شدن پسر و خشخو و نیکو شدن دختر می شود .
در حدیثی آمده است : به زنان حامله کندر بخورانید ، بدرستی که طفل در شکم مادر کندر غذای او می شود ، دلش محکم و تحملش زیاد می شود.


دعا برای فرزندار شدن


1- نقل شده که امام صادق (ع) که فرموده اند درسجده این دو آیه را بخوانید :
رب هب لی لدنک ذریه طیبه انک سمیع الدعا ، رب لا تذرنی فردا و انت خیرو الوارثین .
2-در صبح و شام هفتاد مرتبه سبحان الله ، ده مرتبه استغفرالله ربی و اتوب الیه و سپس نه مرتبه سبحان الله و یک مرتبه استغفرالله ربی و اتب الیه گفته شود .
البته دعاهای دیگری است که می توانید به کتاب کلیدهای بهشت مراجع کنید

در حین آمیزش هیچ یک از یا مرد مست نباشد و الکل مصرف نکرده باشند ؛ چون موجب کمبود ویتامین D می شود و در نتیجه استخوان بچه نرم می گردد.
دکتر وازن معتقد است اگر طفل خرفت و کم هوش پیدا کردید و توانستید در اطراف وضع پدری یا مادری او اطلاعات صحیحی کسب کنید ، به این نتیجه خواهید رسید که یکی از والدین هنگام تشکیل نطفه مست بوده است.
همچنین نوع غذا (از نظر حرام یا حلال بودن ) اثر فراوانی در فرزند دارد که لازم است در این زمینه نیز نیز توجه کافی صورت گیرد .

حالات پدر و مادر

درپی روایاتی که بیانگر تاثیرات ، به پدران و مادران سفارش شده است که در حین نزدیکی با وضو بوده و به یاد خدا باشند. بدیهی است یاد خدا موجب آرامش قلب می شود و در فرزند اثر مثبتی خواهد داشت . همچنین رغبت و میل قوی جنسی زوجین ، در زیایی جنین و هوشمندی وی اثری قطعی خواهد نهاد . ترس و اظطراب والدین به هنگام عمل زناشویی ، بدترین تاثیر را بر روی طفل می گذارد ؛ همانگونه که آرامش خاطر پدر و مادر ، تاثیر بس نیکو در فرزند می نهد .
تاثیر خستگی زیاد ، روی جنین کاملا محسوس است و او را ضعیف و رنجور می کند .در حدیثی از معصومین (ع) نقل شده است که فرموده اند : در شبی که از مسافرت بر می گردید و همینطور در شبی که می خواهید به مسافرت بروید ، نزدیکی نکنید .

در ساعات اولیه شب با جسمی خسته و شکمی پر ، آمیزش صورت نگیرد ، بلکه در ساعات پایانی شب که خستگی جسم تا حد زایل و شکم نیز خالی شده انجام شود . تجربه نشان داده است فرزندانی که نطفه آنها در ساعات پایانی شب منعقد می شود از هوش بیشتری برخوردارند.

از امام صادق نقل شده که فرمودند: در شب ، زفاف کنید و در روز ولیمه دهید .

عوامل طبیعی و تاثیر آنها بر روی بدن
1- اشعه گاما : جنس اشعه گاما از زرات انرژی بوده و از این رو خاصیت نفوذ آن بسیار زیاد است . این اشعه مضر ، در نور خورشید وجود دارد و اثرات منفی زیادی بر سلولهای اولیه دارد که تقریبا بعد از سی سال ظاهر می شود .

نقل شده که حضرت رسول اکرم (ع) به علی (ع) فرمودند : یا علی در مقابل نور خورشید مجامعت مکن مگر اینکه پردهای بیاویزی که شما را بپوشاند ؛ زیرا اگر در آن جال فرزندی به وجود آید ؛ همیشه در حال پریشانی و فقر است تا بمیرد .

2- اشعه ماورا بنفش :این اشعه دارای فوائد و مضراتی است . از آن جمله تغییراتی است که بر روی نسل و نژاد ایجاد می کنند .

3- اشعه مجهول : این اشعه از کرات دیگر به زمین می رسد ؛ البته بنا به موقعیت فصول سال؛ فشارهوا ؛ رطوبت ، خشکی ، کسوف ،خسوف و غیره . در روایات هم بدست می آید که از جمله اوقات مکروه برای جماع ، هنگام کسوف و خسوف و بادهای تند و زلزله است .

اوقاتی که عمل جماع و نزدیکی مطلوب است
1- شب دوشنبه که در پی آن ،احتمال دارد فرزند، حافظ کتاب خدا و راضی به آنچه خداوند برایش قرار داده بشود

2- شب سه شنبه که احتمال دارد در اثر آن بعد از سعادت اسلام ، شهادت روزی او می شود ، خداوند او را با مشرکین عذاب نمی کند ، دهانش خوشبو ، دلش رحیم و جوانمرد خواهد بود و زبانش از دروغ و غیبت و تهمت پاک می ماند .

3- شب پنج شنبه که در پی آن ،احتمال دارد حاکمی از حکما و یا عالمی از علما بشود.

4- روز پنج شنبه هنگام زوال ( اذان ظهر ) که در پی آن شیطان به او نزدیک نگردد تا پیر شود و سلامتی دین ودنیا روزی اش خواهد بود .

5- شب جمعه که در پی آن ،احتمال دارد بچه خطیب و سخنگو بشود .
6- روز جمعه بعد از عصر که احتمال دارد آن فرزند از دانایان مشهور شود .
7- شب جمعه بعد از نماز عشا که امید است آن فرزند شبیه والدین باشد
8- شب اول ماه رمضان


اوقاتی که عمل جماع مکروه است
1- در میان طلوع فجر و طلوع خورشید
2- بعد از غروب تا رفتن سرخی طرف مغرب
3- شب خسوف و روز کسوف
4- شب و روزی که در آن بادهای سیاه ، سرخ یا زرد بوزد .
5- هنگام زلزله
6- در اول ماه (غیر از ماه رمضان ) ، نیمه ماه و آخر ماه .( ماههای قمری )
7- هنگامی که آفتاب طلوع می کند و زرد باشد .
8- بعد از ظهر ؛
9- شب عید فطر که فرزند الکثیر الشر خواهد بود .

دوران بارداری

در حدیثی از رسول اکرم (ع) نقل شده که فرمودند : ای حولا قسم به کسی که مرا به حق پیامبر و فرستاده و بشارت دهنده و بیم دهنده ، برانگیخته ، هیچ زنی نیست که از همسرش باردار گردد مگر اینکه در سایه خداوند عزوجل باشد تا اینکه درد زایمان به او برسد که به ازا هر دردی خداوند به او ثواب آزاد کردن بنده مومنی را می دهد .

انسان برای زن دنیایی بسیار زیبا ایجاد کرده است ، دنیایی که همه افراد آن ، باید به مادر احترام گذاشته و تعظیم کنند . حتی احترامی فراتر از . از نظر پاداش اخروی نیز در روایات آمده است که زن در دوران حمل همچون مجاهد فی سبیل الله است و اگر در حین زایمان بمیرد اجر شهید را دارد و یا اینکه ((بهشت زیر پای مادران است )) .

نامگذاری ماههای جنین

خداوند در سوره مومنون می فرماید : و به یقین انسان از عصاره ای از گل آفریدیم . سپس او را نطفه ای در جایگاهی استوار قرار دادیم . آنگاه نطفه را به صورت عقله در آوردیم . پس آن عقله را مضغه گردانیدیم ، و آنگاه مضغه را در استخوانهایی ساختیم ، بعد استخوانها را با گوشتی پوشاندیم ، آنگاه (جنین را در ) آفرینشی دیگر پدید آوردیم . آفرین بر خدا که بهترین آفرینندگان است .

نامگذاری کودک: بهتراست قبل از تولد یعنی قبل از چهار ماه و ده روز انتخاب شود. از زمان حاملگی دو نام برای جنین باید انتخاب شود که اگر دختر بود یکی از نام ها و اگر پسر بود نام دیگر به وی داده شود.

پیامبر فرمود : بچه ها را در شکم نامگذاری کنید اگر نمی دانید پسر است یا دختر دو نام برای او بگزارید اگر سقط شود و نامی نداشته باشد در قیامت از پدر مواخذه کند پیامبر جنین حضرت فاطمه را پیش از تولد محسن نامید.

توصیه هایی که مخصوص هر ماه بیان شده

ماه اول : روزهای پنج شنبه و جمعه سوره یس و الصافات بخواند وبه شکم بدمد .و روزهای جمعه از قبل از صبحانه انار میل کند و قبل از طلوع آفتاب ،و هر روز بر 2 عدد خرما سوره قدر بخواند و آن را ناشتا بخورد .

ماه دوم : : روزهای پنج شنبه و جمعه سوره الملک بخواند. روز پنجشنبه 140 مرتبه و روز جمعه صد مرتبه صلوات با عجل فرجهم بگوید .هر روز 2 عدد عناب سوره توحید بخواند و آن را ناشتا بخورد.

ماه سوم : روزهای پنج شنبه و جمعه سوره آل عمران بخواند. هر روز بعد از نمازها 140 مرتبه صلوات بفرستد. هر روز بر 1 عدد سیب آیه الکرسی بخواند و آن را ناشتا بخورد .

ماه چهارم :  روزهای پنج شنبه و جمعه سوره الدهر بخواند در تمام نمازها در یک رکعت سوره قدر تلاوت کند و هر روز بر دو انجیر سوره والتین بخواند و آن را ناشتا بخورد.

ماه پنجم : : روزهای پنج شنبه و جمعه سوره الفتح را تلاوت کند . و در یک نماز سوره النصر بخواند
و هر روز یک عدد تخم مرغ سوره حمد بخواندو آن را ناشتا بخورد

ماه ششم : : روزهای پنج شنبه و جمعه سوره واقعه بخواند . شبها در یک نماز سوره التین تلاوت کند
و هر روز بر یک انار را پس از خواندن سوره فتح ناشتا بخورد

ماه هفتم : : روزهای پنج شنبه و جمعه سوره یس و تبارک بخواند. روزی 140 مرتبه صلوات بفرستد.
و هر روز بر یکعدد به سوره یس بخواند و آن را ناشتا بخورد.

ماه هشتم:روزهای شنبه بعد از نماز صبح سوره قدر ، ده مرتبه
روزهای یک شنبه بعد از نماز صبح سوره والتین ، دو مرتبه
روزهای دوشنبه سوره یس
روزهای سه شنبه سوره فرقان
روزهای چهار شنبه سوره دهر
روزهای پنجشنبه سوره محمد
روزهای دوشنبه سوره الصافات

از خوردن ماست شیرین و عسل کوتاهی نکند . هر روز جمعه ناشتا انار شیرین میل کند . در صورتی که ضرر ناشته باشد ، هفته ای یک بار سرکه بخورد.

ماه نهم : بهتر است غذای او کباب باشد . ادویه نخورد . خرما میل کند . برای سلامتی امام زمان (ع) گوسفندی را ذبح کرده از آن بخورد . در نماز ظهر یا عصر سوره والعصر و الذاریات بخواند . در روزهای پنجشنبه سوره حج و در روزهای جمعه سوره فاطر را تلاوت کند . هر روز مقداری را برود . به عکس و آینه کمتر نگاه کند . هر روز بر مقداری شیر و خرما سوره دهر بخواند و آن را ناشتا بخورد.

مطالب مربوط به کتاب ریحانه بهشتی می باشد ( با کمی دخل و تصرف )
برگرفته ازسایت:مهرومحبت