عشق ورزی و عشق بازی

آموزش مسائل جنسی و ارائه راهکار برای مشکلات جنسی زوجین

عشق ورزی و عشق بازی

آموزش مسائل جنسی و ارائه راهکار برای مشکلات جنسی زوجین

آشنایی با برخی اصطلاحات مسائل جنسی

در اینجا برخی اصطلاحات مسائل جنسی را برایتان بیان کردیم که شرح و توضیح بیشتر آنها در این وبلاگ تحت نام همین اصطلاحات موجود است

واژن و بکارت: واژن ارتباط دهنده رحم از داخل به خارج آن است.که در هنگام آمیزش جنسی(مقاربت) اسپرم را به رحم می رساند. واژن در سر دارای سوراخی می باشد که به آن دهانه واژن می گویند. این دهانه در دختران باکره بوسیله غشا ویژه ای به نام پرده بکارت پوشانده شده است که با اولین ارتباط جنسی و دخول آلت کامل توسط مرد پاره می شود. به واژن، فرج و مهبل نیز میگویند

قاعدگی: قاعدگی، خونریزی ماهانه از رحم بانوان میباشد. که به آن پریود،منس،عادت ماهیانه (به شوخی کلاه قرمزی) هم میگویند.

سکس: معادل فارسی آن آمیزش جنسی است که به مجموعه تماس،نوازش، معاشقه و دخول مرد و زن میگویند. همچنین به آن مقاربت،نزدیکی،عشق بازی،جماع نیز می گویند.

پوزیشنهای جنسی: وضعیتهای مختلف تماس و قرار گرفتن زن و مرد در آمیزش جنسی با هم

دخول: وارد کردن آلت مرد در واژن زن که بصورت تلمبه زدن یعنی ورود و خروج آلت از واژن زن صورت میگیرد تا انزال مرد رخ دهد و بعد آلت را بیرون می آوریم. اگر بخواهیم منی وارد واژن نشود تا حاملگی رخ ندهد چند ثانیه قبل از اینکه انزال اتفاق بیفتد آلت را از واژن بیرون می آوریم. نحوه دخول و تلمبه زدن بصورت تصویری در لینک زیر موجود است. توضیحات بیشتر در مبحث پوزیشنهای نزدیکی موجود است

دخول بصورت انیمیشن

پوزیشنهای آمیزش جنسی


ارگاسم: اوج لذت جنسی و ارضاء شدن که با انزال همراه است

انزال مرد: خارج شدن مایع منی از آلت مرد در هنگام ارضا شدن را انزال میگویند .

اگر منی در مواجهه با تحریک جنسی و در دخول در کمتر از 4 دقیقه خارج شود. شخص را دچار انزال زودرس(زود انزالی) میگویند و اگر این مایع دیرتر یعنی بعد از حدود 20 دقیقه دخول خارج شود شخص را دچار انزال دیررس(دیرانزالی) گویند

نعوظ: به شق و راست شدن آلت مرد در مواجهه با تحریک جنسی، نعوظ گویند.

مایع مذی و منی: دو مایع از مردان خارج میشود که یکی مایع مذی است که به هنگام تحریک جنسی و در حد چند قطره یا بسیار اندک خارج میشود و دیگری مایع منی است که به هنگام ارضای جنسی مرد در حین آمیزش یا خودارضایی(استمناء) بیرون می ریزد!

اگر در زمان مواجهه با تحریکات مثل تماشای تصاویر تحریک آمیز مایعی در عرض کمتر از یک یا دو دقیقه از شما خارج میشود و مقدار آن زیاد است، به احتمال زیاد شما بدلیل خودارضایی زیاد دچار انزال زودرس شده اید که در آینده مشکل ساز خواهد بود!

ولی اگر مایع اندک است مایع مذی است که در مواجه با تحریک جنسی مانند تصاویر تحریک آمیز یا معاشقه با همسر از مردان خارج میشود و طبیعی است و میتوان از طریق خالی کردن مثانه تا حدودی این مشکل را حل کرد.

اگر بدنتان سست میشود و احساس ارضا شدن میکنید انزال صورت گرفته و مایع منی خارج شده است ولی خارج شدن مایع مذی حس خاصی ندارد و فقط حس  میکنید چند قطره از شما خارج شد.

انزال زن: در هنگام اوج لذت جنسی و ارضای زن مایعی از وی خارج میشود

تخمک گذاری: تخمک گذاری به زمانی گفته می شود که یک تخمک از تخمدان زن آزاد می شود و این زمان را "دوره باروری" در سیکل قاعدگی می نامند. تخمک‌گذاری معمولا بین روز 11 تا 21 پس از شروع دوره قاعدگی رخ می‌دهد   که احتمال باردار شدن زن در آن زیاد است. بعد از این تخمک گذاری تا شروع دوره بعد روزهای ناباروری که احتمال باردار شدن در صورت نزدیکی جنسی به صفر میرسد.

خشکی واژن: در زنان مایعی است که با تحریک شدن از آنان خارج میشود و برای سهولت در دخول آلت مرد در واژن آنها ترشح میشود که اگر ترشح نشود و یا کم ترشح شود به آن خشکی واژن میگویند . علت اصلی این خشکی واژن میتواند عدم تحریک جنسی درست زن باشد به همین میبایست قبل از دخول با مالیدن سینه های زن و... وی را تحریک و برای دخول آماده کرد.

چوچوله یا کلیتوریس: از اعضای تناسلی خارجی زن که بالاتر از مجرای ادرار به شکل نخود میباشد و تماس آلت یا انگشت با آن زن را تحریک و به اوج لذت میرساند. در سکس بدون دخول میتوان برای ارضای زن استفاده کرد

نقطه جی: از اعضای تناسلی داخلی زن که در داخل واژن است . تحریک این نقطه با آلت یا انگشت موجب تحریک و رسیدن به ارگاسم زن میشود

حاملگی: با ورود مایع منی مرد به واژن زن رخ میدهد چه اینکه دخل واژن بریزد چه روی دهانه واژن. چون تنها یک اسپرم از میلیونها اسپرم موجود در مایع منی برای حاملگی زن کافیست و همین یک اسپرم میتواند به واژن را یابد و باعث حاملگی شود. البته در حالتی که منی روی آلت زن ریخته شده باشد احتمال حاملگی تا حدودی کم است.

تنظیم خانواده (روشهای جلوگیری از بارداری) : یعنی زن و مرد برای جلوگیری از باردار شدن از روشهای جلوگیری از بارداری مثل قرصهای جلوگیری و کاندوم و... استفاده کنند.

روش طبیعی جلوگیری از بارداری (جماع منقطع): روش طبیعی جلوگیری از حاملگی اینست که مرد در هنگام دخول، زمانی که حس میکند که انزال نزدیک شده، قبل از خروج منی از آلت، آلتش را سریع از واژن بیرون آورد تا منی به واژن راه نیابد.

کاندوم: غلاف و پوششی پلاستیکی است که مرد آلت خود را با آن میپوشد تا از ورود منی به واژن(بمنظور جلوگیری از بارداری) ممانعت بعمل آید. کاندوم را میتوان در انواع مختلف از داروخانه ها تهیه کرد.

سکس از مقعد: یعنی نزدیکی از پشت که مرد آلتش را وارد مقعد زن کرده که این عمل از نظر اسلام حرام بوده و همچنین از نظر دیگر ادیان هم مورد ذم هست و بعنوان سکس خشن نیز از آن یاد میشود. که بیماری و درد بیشتر برای زن و تا حدودی لذت برای مرد دارد.

سکس دهانی: یعنی لیسیدن یا قرار دادن آلت تناسلی زن در دهان مرد و برعکس که این عمل هم حرام بوده و موجب بیماریهای ویروسی و... میشود

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

آشنایی با برخی اصطلاحات از نظر شرعی برگرفته از سایت تنظیم خانواده

منى‏منى، به مایع غلیظى گفته مى‏شود که از غدد تناسلى مرد، به وسیله نزدیکى یا احتلام و یا استمنا بیرون مى‏آید. خروج منى در زن و مرد تفاوت دارد و در مرد، داراى سه نشانه زیر است:
1. همراه با شهوت است.
2. با جستن بیرون مى‏آید.
3. بدن پس از آن سست مى‏شود. اگر هیچ یک از این نشانه‏هاى سه گانه و یا یکى از آنها در آن نبود، حکم به منى نمى‏شود؛ مگر آن که از راه دیگرى یقین به منى بودن آن پیدا شود.
در زن، اگر خروج ترشحات، همراه با شهوت (اوج لذت جنسى) باشد، حکم به جنابت مى‏شود و لازم نیست با جستن بیرون آید و بدن سست شود و اگر بدون شهوت باشد، حکم به منى نمى‏شود؛ مگر آن که از راه دیگرى یقین به منى بودن آن پیدا شود. هر رطوبت و ترشحى که از بانوان بیرون آید، لازم نیست براى آن غسل کنند؛ بلکه بسیارى از این ترشحات که با اندک تحریک جنسى از آنان بیرون مى‏آید، منى نیست و پاک است.

جنابت‏
جنابت در اصل، اسم مصدر از اجناب و به معناى دورى است و در اصطلاح، به حالت نجاست باطنى گفته مى‏شود که پس از نزدیکى یا خروج منى حاصل مى‏شود. انسان جنب، از آن جهت که بدون طهارت و غسل، از نزدیک شدن به نماز منع و نهى گردیده، جنب نامیده شده است. به طور کلى، انسان به دو چیز جنب مى‏شود؛ یکى آمیزش جنسى به شرط دخول، نسبت به مرد و زن [اگرچه منى بیرون نیاید] و دیگرى بیرون آمدن منى؛ در خواب باشد یا بیدارى؛ کم باشد یا زیاد؛ با شهوت باشد یا بى‏شهوت و با اختیار باشد یا بى‏اختیار. هر یک از دو مشخصه یاد شده، به تنهایى باعث وجوب غسل جنابت مى‏گردد. بنابراین، ممکن است مرد با همسر خود نزدیکى کند و منى از او بیرون نیاید که در این صورت نیز بر هر دوى آنان غسل واجب مى‏شود.

احتلام‏
احتلام، از واژه حلم و به معناى خواب دیدن با لذت جنسى است؛ خواه این خواب، باعث انزال منى شود یا نشود؛ ولى در اصطلاح شرعى، احتلام، اخص از احتلام لغوى است؛ به این معنا که هرگاه در خواب، از شخص، منى خارج شود، شخص محتلم شده است و در این صورت، باید براى نماز، غسل جنابت انجام دهد.

استبرا
استبرا در لغت به معناى پاکى خواستن است و در اصطلاح، به عملى گفته مى‏شود که مرد بعد از بیرون آمدن بول انجام مى‏دهد و کیفیت آن به این ترتیب است که سه بار با انگشت میانه دست چپ از مخرج غائط تا بیخ آلت بکشد و بعد با شَست و انگشت ابهام، زیر آلت گذاشته، سه بار تا ختنه‏گاه بکشد و سپس سه بار سر آلت را فشار دهد. این عمل، براى مرد مستحب است و فایده‏اش آن است که اگر آب مشکوکى بعد از آن از شخص خارج شود، پاک است و وضو را هم باطل نمى‏کند؛ اما اگر استبرا نکند و چنین آبى از او خارج شود، باید وضو را اعاده کند و محل را بشوید.
یک نوع استبراى دیگر نیز به نام استبراى از منى وجود دارد که با بول کردن حاصل مى‏شود و فایده‏اش آن است که اگر آب مشکوکى بعد از آن خارج شود و انسان نداند منى است یا یکى از آب‏هاى پاک، غسل ندارد و اگر استبرا نکند و احتمال دهد ذرات منى در مجرا باقى بوده، همراه بول یا رطوبت دیگرى خارج شده، باید دوباره غسل کند. براى بانوان، استبرا وجود ندارد و اگر رطوبتى از آنان بیرون آید و در پاکى و نجاست آن شک کنند، پاک مى‏باشد و وضو و غسل آنان را نیز باطل نمى‏کند.

استمنا
استمنا آن است که انسان با خود یا دیگرى کارى کند که از او منى بیرون آید؛ لازم نیست این عمل با وسیله‏اى انجام گیرد؛ بلکه ممکن است با نگاه به عکس مبتذل یا فکر ملاعبه، معاشقه و نزدیکى با جنس مخالف نیز استمنا و خودارضایى صورت گیرد. این عمل، گناهى بزرگ و حرام است و در صورت خروج منى، روزه شخص باطل و غسل جنابت بر او واجب مى‏شود و اگر با این عمل، منى بیرون نیاید، هر چند شخص مرتکب گناه شده است، ولى روزه‏اش باطل نیست و غسل هم ندارد.
استمنا، کفاره ندارد؛ ولى باید توبه کند و از این کار دست بردارد. اگر شخصى که استمنا کرده، نزد قاضى اقرار کند یا دو نفر عادل، نزد قاضى شهادت بدهند، قاضى او را تعزیر مى‏کند؛ یعنى به مقدارى که مصلحت مى‏داند، به او تازیانه مى‏زند؛ البته در این گونه موارد لازم نیست شخص به گناه خود اقرار کند و بر دیگران نیز لازم نیست که نزد قاضى آبروى او را ببرند.

مَذْىْ‏
مذى، در اصل، به معناى آبى است که از روزنه حوض بیرون مى‏رود و در اصطلاح، به آبى مى‏گویند که بعد از ملاعبه و بازى کردن با همسر یا شخص دیگر، از شخص بیرون مى‏آید. این رطوبت، در صورتى که مجرا آلوده به بول و منى نباشد، پاک است.

وَذْىْ‏
وذى، در اصل، از وذیه به معناى آب کم گرفته شده است و در اصطلاح، به آبى مى‏گویند که بعد از منى بیرون مى‏آید. این رطوبت، در صورتى که مجرا آلوده به بول و منى نباشد، پاک است.

وَدْىْ‏
ودى، در اصل، به معناى جارى شدن آب و غیر آن است و در اصطلاح، به آبى مى‏گویند که بعد از بول بیرون مى‏آید و کمى سفید و چسبنده است. این رطوبت، در صورتى که مجرا آلوده به بول و منى نباشد، پاک است.

عرق جنب از حرام‏
عرق کسى که از طریق حرام جنب شود، خواه به واسطه زنا باشد یا لواط و یا استمنا، نجس نیست؛ ولى بنا بر احتیاط، با بدن یا لباسى که به آن آلوده شده، نماز نخواند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد