عشق ورزی و عشق بازی

آموزش مسائل جنسی و ارائه راهکار برای مشکلات جنسی زوجین

عشق ورزی و عشق بازی

آموزش مسائل جنسی و ارائه راهکار برای مشکلات جنسی زوجین

درمان اختلال نعوظ (شق شدن آلت تناسلی مردانه) با داروی گیاهی

Erect : نعوظ یا راست شدن ،به اصطلاح عامیانه شق کردن آلت تناسلی مردانه

Impotence : ضعف و سستی آلت مردانه

نعوظ چگونه اتفاق می افتد؟

آلت تناسلی مردها دو حفره دارد که اجسام غاری نامیده می شود که طول عضو را در بر می گیرد. یک بافت اسفنجی این حفره ها را پر می کند. اجسام غاری توسط غشایی احاطه می شوند که پوشش فیبری بیضه نامیده می شود. این بافت اسفنجی حاوی عضلات صاف، بافت های فیبری، فضاها، سیاهرگ ها و سرخرگ هاست. مجرای پیشاب در زیر اجسام غاری امتداد دارد و توسط جسم اسفنجی احاطه می شود.

نعوظ با تحریک حسی یا ذهنی یا هر دو آنها آغاز می شود. تکانه های مغز و اعصاب موضعی باعث می شوند که عضلات اجسام غاری ریلکس شده و جریان خون وارد آن شده و حفره ها و فضاها را پر کند. خون در اجسام غاری ایجاد فشار می کند و باعث می شود که آلت تناسلی بلند شود. پوشش فیبری بیضه به نگهداشتن خون در اجسام غاری کمک می کند و درنتیجه نعوظ ادامه می یابد. وقتی عضلات آلت تناسلی برای قطع وارد شدن خون منقبض می شوند و کانال های بیرون راندن خون باز می شود، نعوظ عکس می شود.

چه چیز موجب ناتوانی در نعوظ می شود؟

از آنجا که نعوظ نیازمند یک توالی دقیق از اتفاقات است، ناتوانی در نعوظ با اختلال در هر یک از این اتفاقات می تواند بروز یابد. این توالی شامل تکانه های عصبی در مغز، ستون فقرات، و ناحیه ای اطراف آلت تناسلی و همچنین واکنش عضلات، بافت های فیبری، سیاهرگها و سرخرگها در نزدیکی اجسام غاری می شود.

آسیب رسیدن به اعصاب، سرخرگها، عضلات صاف، و بافت های فیبری که معمولا درنتیجه بیماری حاصل می شود، یکی از متداولترین دلایل ایجاد ناتوانی نعوظ می باشد. بیماریهایی مثل دیابت، مشکلات کلیوی، اعتیاد به الکل، تصلب بافت، تصلب شریان، بیماری های عروقی، و بیماری های عصب شناسی تقریباً 70% از موارد ناتوانی نعوظ را تشکیل میدهند. بین 35 تا 50 درصد از مردهای دیابتی دچار ناتوانی نعوظ می شوند.

انتخاب های سبک زندگی که مربوط به بیماری های قلبی و عروقی باشد نیز خطر ابتلا به ناتوانی نعوظ را بالا می برد. سیگار کشیدن، اضافه وزن، و ورزش نکردن هم می توانند دلایل احتمالی این مشکل باشند.

همچنین، جراحی ها (به ویژه جراحی های مربوط به سرطان پروستات و مثانه) می تواند موجب آسیب رسیدن به عصب ها و سرخرگهای نزدیک آلت تناسلی شده و منجر به ناتوانی در نعوظ شوند. آسیب رسیدن به آلت تناسلی، ستون فقرات، پروستات، مثانه، و لگن خاصره نیز می تواند با صدمه زدن به عصب ها، عضلات صاف، سرخرگ ها و بافت های فیبری اجسام غاری موجب ناتوانی نعوظ شوند.

علاوه بر این، ناتوانی در نعوظ می تواند یکی از عوارض جانبی بسیاری از داروهای متداول مثل داروهای فشارخون، آنتی هیستامین یا ضد حساسیت ها، داروهای ضدافسردگی، مسکن ها، داروهای کنترل کننده اشتها، و سیمتیدین (داروی زخم) باشد.

متخصصین عقیده دارند که عوامل روحی-روانی مثل استرس، اضطراب، گناه، افسردگی، اعتماد به نفس پایین، و ترس از شکست در رابطه جنسی 10 تا 20 درصد از موارد ناتوانی در نعوظ را شامل می شود.  مردهایی که به دلایل جسمی دچار ناتوانی نعوظ شده اند نیز معمولاً همان واکنش های روحی-روانی (استرس، اضطراب، احساس گناه و افسردگی) را تجربه می کنند. سایر عوامل ممکن برای ایجاد ناتوانی نعوظ می توان به کشیدن سیگار که بر گردش خون در سرخرگها و سیاهرگها تاثیر می گذارد و همچنین اختلالات هورمونی مثل پایین بودن سطح تستوسترون در بدن اشاره کرد.

ناتوانی نعوظ چگونه درمان می شود؟

اکثر پزشکان توصیه می کنند که درمان از کم شدت ترین تا شدتی ترین امتحان شود. برای برخی از مردان ایجاد چند تغییر ساده در سبک زندگی می تواند مشکل را برطرف کند. ترک سیگار، کم کردن اضاف وزن، و بالا بردن فعالیت جسمی می تواند برای برگرداندن عملکرد جنسی بسیار مفید باشد.

قطع مصرف داروهایی که عوارض جانبی دارند نیز قدم بعدی است. برای مثال، داروهایی که برای فشارخون بالا مورد استفاده قرار می گیرند به طرق مختلف عمل می کنند. اگر تصور می کنید که یک داروی خاص برای نعوظ شما مشکل ساز شده است، از پزشک خود بخواهید در صورت امکان آنرا با داروی دیگری جایگزین کند.

روان درمانی و تغییر رفتار در برخی بیمارها قدم بعدی برای درمان این مشکل محسوب می شود که به دنبال آن از داروهای تزریقی یا غذایی، خلاء و دستگاه هایی که با جراحی کار گذاشته می شوند استفاده می شود. در موارد نادر، جراحی سرخرگها و سیاهرگها انجام می شود.

در مردهایی که میزان طبیعی تستوسترون در آنها پایین است، مصرف تستوسترون غذایی می تواند به کاهش ناتوانی نعوظ کمک کند اما گاهی این روش ناموثر بوده و ممکن است منجر به آسیب رسیدن به کبد شود. بیمارانی نیز ادعا کرده اند که سایر داروهای غذایی مثل یوهیمبین هیدروکلرید، دوپامین و سروتونین آگونیست و ترازودون نیز موثر هستند اما نتیجه مطالعات علمی دال بر بی ثباتی این ادعاهاست.

 

کلیه علل اختلال در نعوظ مردان  

مادرزادی: فقدان جسم غاری- فیبروز جسم غاری-ضایعات طناب نخاعی- ناهنجاریهای دیگر مادرزادی
اختلالات لوزالمعده: آسیب عصبی بیماری قند
اختلالات عروقی: نعوظ دردناک- گرفتگی عروق شریانهای اون قسمت بنام leriche- واریکوسل
اختلالات عصبی: بیماری ام اس- التهابات عصبی اون قسمت
آدرنال: سرطانها... با یا بدون کوشینگ- بیماری آدیسون
تیروئیدی: کم کاری تیروئیدی- پرکاری تیروئیدی
ضربات:ضربه به آلت- شکستگی لگن- ضربه به ستون فقرات- انجام جراحی های اون قسمت
داروها: بلوکر های اوتونوم- استروژنها- آنتی آندروژنها- رزرپین- بلوکر های گیرنده دوپامین(مثل فنوتیازین ها - متوکلوپیرامید)
غده های جنسی: کم کاری اولیه: بیماری مادرزادی کلاین فلتر-کم کاری ثانویه: اوریون بیضه- چرخش دوطرفه- بیضه پیرمردان-بقیه  موارد: سرطان بینابینی زن ساز- اخته شدن
اختلالات از عده مغزی هیپوفیز: آدنوم حقیقی- کرانیو فا رینژیوما- کم کاری هیپوفیز- نقص گونادوتروپینهای isolated
متفرقه: هموکروماتوز- نارسائی کلیه- برحالی عمومی

یکی از علل رایج این مشکل جنسی در جوانان داشتن سابقه خودارضایی (استمناء) است!


بدون نسخه میتوان از داروخانه ها این دارو را تهیه کرد ولی بهتر است که با مشورت پزشک تجویز شود مخصوصا اگر بیماری خاصی غیر از این بیماری دارید یا سیلدنافیل مصرف می کنید.

اگر علت مشکلات نعوظ و انزال زودرس، بیماری یا بخاطر مصرف دارو باشد مصرف آفرودیت باید با نظر پزشک استفاده شود. بعد از قطع مصرف داروهایتان میتوانید از آفرودیت استفاده کنید.

غیر از داروهای خوراکی زیر میتوانید از روغن گل سرخ بصورت موضعی نیز استفاده کنید و بر روی آلت بمالید


قطره و قرص گیاهی آفرودیت
  
 موارد مصرف: درمان ناتوانی های جنسی مردان(اختلال نعوظ ) ، انزال زود رس ،کمبود تمایلات جنسی وعقیمی مردان. افزایش دهنده تمایلات جنسی در بانوان .

آفرودیت محتوی چندین گیاه شامل دارچین خارخاسک زعفران و زنجبیل می باشد مطالعات وسیعی روی اثر این گیاهان برای رفع اختلالات جنسی در سطح جهان انجام شده است مواد موثره گیاهی بخصوص ساپونین و اسانسها و استروئیدهای موجود در این گیاهان در برطرف نمودن ناتوانی جنسی موثر می باشد و با اتساع عروق آلت تجمع خون را در این عضو زیاد کرده و موجب نعوظ می گردد همچنین تمایلات جنسی را افزایش می دهد و از انزالهای زودرس وناقص جلوگیری نموده و موجب ظهور یک عمل جنسی رضایت بخش می شوند .
مکانیسم فیزیولوژیک نعوظ آلت تناسلی شـامل آزاد شدن اکسید نیتریک ( NO) در کورپوس کاورنوزوم درحین تحریکات جنسی است . اکسید نیتریک آنزیم گوانیل سیکلاز را فعال میکند ،درنتیجه میزانcGMP افزایش یافته ، موجب اتساع عروق آلت شده وگردش خون آن زیاد میشود.این مکانیسم در زنها نیزموجب افزایش تمایل جنسی میشود. مواد موثره گیاهی بخصوص ساپونین واسانسها و استروئید های موجود درگیاهان بکار رفته در فرآورده آفرودیت ، در برطرف نمودن ناتوانی جنسی موثر می باشد و بامکانیسم فوق موجب اتساع عروق آلت ودر نتیجه با تجمع خون دراین عضو باعث نعوظ می گردد.درمطالعات آزمایشگاهی نشان داده شده است که عصاره این گیاه حرکت اسپرم ومدت زنده ماندن آنرا افزایش میدهد.ساپونین موجب افزایش میزان هورمون LH شده واز این طریق میزان تستوسترون رادر بدن افزایش میدهد.ثابت شده است که خارخاسک بکاررفته درفرمولاسیون دارو موجب افزایش تمایلات جنسی درزنان شده و فرآیند اولاسیون را تحریک مینماید
مطالعات بالینی نشان می دهند که آفرودیت موجب افزایش تعداد اسپرم شده و می تواند در بیمارانی که بعلت کمبود اسپرم دچار درجاتی از عقیمی هستند موثر واقع شود ، درمطالعات بالینی اثر ساپونین جداشده از خارخاسک روی اختلالات ناشی از ناتوانی های جنسی مورد ارزیابی قرار گرفته است و اثر بخشی آن به اثبات رسیده است .
اثربخشی آفرودیت در افراد تحت مطالعه برسی شده و معلوم گردیده که حداقل در هشتاد درصد این افراد نعوظ بادوامی ایجاد می گردد همچنین نشان داده شده است که آفرودیت تعداد اسپرم را افزایش میدهد جالب توجه است که ساپونین مجزا شده از خارخاسک تولید فولیکول استیمولیت هورمون از هیپوفیز را زیاد می کند که خود باعث افزایش تعداد اسپرم می شود ساپونین پیوند رسپتورهای استروژن در هیپوتالاموس شده و از طریق واکنش پس نورد منفی تولید فولیکول استیمولیت هورمون را زیاد می کند .
در بعضی افراد اختلالات جنسی همراه با اضطراب ناشی از ناتوانی انجام دهی عمل جنسی است آفرودیت قادر به برطرف کردن این اضطراب بوده موجب آرامش و اعتماد به نفس می شود

موارد احتیاط ومنع مصرف :بیماران قلبی بیمارانی که اخیرا مبتلا به سکته قلبی شده اند در مصرف این دارو باید احتیاط کنند .
 
عوارض جانبی :
بیمارانی که نسبت به اسانس های گیاهی حساسیت دارند باید این دارو را با احتیاط مصرف کنند در کمتر از یک درصد بیماران عدم تحمل گوارشی سردرد مختصر و برافروختگی صورت گزارش شده است

مقدار مصرف: قطره به میزان 50 تا60 قطره 3 بار در روز در یک فنجان آب قند بعد از غذا میل شود ، قرص به میزان یک قرص 3 بار در روز بعد از غذا میل شود آفرودیت را می توان برای حصول نتیجه بهتر مستمر مصرف نمود.

یکی از بهترین داروها خارخسک است که روی کاربرد آن تحقیقات بسیاری انجام شده است. این ماده از زمان های قدیم در اروپا و آسیا برای درمان ناتوانی های جنسی و ناباروری مورد استفاده قرار می گرفته است البته قبل از اینکه پیشرفت های علمی داروهایی شیمیایی و علاج های پزشکی برای این عارضه پیدا شود و ماده اصلی آن که پروتودیوسین نامیده می شود کشف شود.
خارخسک در مواقعی کاربرد دارد که هورمون های جنسی فرد نامتوازن بوده یا تستوسترون کاهش یافته باشد. در این حالت ماده فعال موجود در خارخسک می تواند با استفاده از آنزیم های طبیعی بدن فرد این کمبود را جبران کند.
تحقیقات دیگری نشان داده است که خارخسک می تواند DHEA که ماده ای موثر برای برقراری یک رابطه ی جنسی سالم و کامل می باشد را در بدن فرد بالا ببرد.
این دارو فوری عمل نمی کند و نیازمند زمان است. هیچ عوارض جانبی هم تا به حال از این ماده دیده نشده است.
 
  نکات قابل توصیه : مصرف دراز مدت دارو در افزایش میزان اسپرم بسیار موثر میباشد .
  
خانمهایی که قصد استفاده از آفرودیت برای افزایش میل جنسی را دارند به لینک زیر مراجعه کنند
 
 
روش مصرف آفرودیت و جین سین با هم
  
مصرف آفرودیت: ۳ نوبت در روز و در هر بار یک قرص یا ۶۰-۵۰ قطره و مدت زمان مصرف آن حداقل ۳ ماه می باشد. ۲-۱ ساعت قبل از نزدیکی نیز مصرف توام یک قرص با ۶۰-۵۰ قطره توصیه می شود.
  
مصرف جین سین: ۲ نوبت در روز و در هر بار ۲ کپسول بعد از غذا جهت حصول نتیجه بهتر در امر تقویت قوای جنسی مصرف توام آفرودیت و جین سین توصیه می شود. این دو دارو در دوزهای ارائه شده فاقد هر نوع عارضه جانبی اند.البته مصرف جین سین یک تا دو دوره توصیه میشود چو مصرف طولانی مدت و زیاد آن عوارضی را بدنبال دارد!
 
 

جین سین

شکل داروئی:کپسول در جعبه های 30 عددی .موارد مصرف :برای تقویت قوای جسمی و فکری،رفع خستگی و کمک به تمرکز حواس ، کاهش دوران نقاهت .این دارو در حد نیاز فیزیولوژیک بدن، تامین کننده انرژی بوده مضاف بر آن دارای اثرات هورمون مانند همچون کاهش چربی خون و قند خون نیز می باشد. مصرف این دارو به علت داشتن کارآئی های فوق و بخصوص اثرات روحی ایده آل برای افراد دچار کسلی، بیحالی و خواب آلودگی می تواند موثر باشد

اجزاء فرآورده :هرکپسول حاوی250میلیگرم گرانول پودرریزوم جین سینگ می باشد .

استاندارد شده :بر مبنای 7/7 – 3/6 میلی گرم جین سینوزید برحسب Rg1 در هر کپسول .مواد موثره :موادموثره جین سینگ که ازنظربیولوژی فعال میباشد،کمپلکس ساپونینهای تری ترپنی بنام جین سینوزید ها  میباشد. سایر مواد متشکله عبارتند از: پاناسن ، بتاسیتوسترول ، پـلـی ساکاریدهای با وزن مولکولی کم، ویتامین ها(سریB ) و فلاونوئید های مختلف .آثار فارماکولوژی و مکانیسم اثر :شواهد مستــند نشــان میـدهدکه گیاه جین سینگ دارای آثارمتعددفارماکولوژیکی ازجمله دارای اثرضد خستگی(تقویت کننده قوای جسمی و فکری ) میباشد . مطالعات آزمایشگاهی نشان داده اند که بسیاری از اثرات ضد خستگی جین سینگ مربوط به اثرمحرک جین سینگ روی سیستم اعصاب مرکزی است . آثار فارماکولوژیک جین سینگ متعدد و پیچیده هستـندکه تنها مربوط به جین سینوزیدها نبوده بلکه به ترکیبات دیگر مانند پانا سن (پپتیدوگلیکان) ، اسید وانیلیک وسالیسیلات ها نیزبستگی داردکه دارای خـواص آنتی اکسیدان وآثارضدخستـگی درحیوانات میباشند .گزارش شده است که جین سینگ دارای اثر هورمون مانند و کاهش دهنده کلسترول و تشدید کننده اتساع عروق بوده ودارای اثرضد اضطراب وضد افسردگی است  .بسیاری ازتجارب بالینی نشان دهنده قــدرت عصاره جین سینگ وجین سینوزیدها در بالا بردن یادگیری وحافظه وفعالیت جسمی است . افزون بر این مواد موثره مجموعا" موجب افزایش مقاومت در مقابل عفونت میشوند .دستور مصرف: روزی2بارهربار2 کپسول بعدازغذا میل شود .موارد منع مصرف ونکات قابل توصیه : فشارخون بالا ، عفونت حاد وآسم ، خون ریزی زیاد قاعدگی.عوارض جانبی:با مقادیر بیش ازحد میتواند موجب بالا رفتن فشار خون، بی تابی وبی قراری ، بی خوابی ، اسهال و بثورات جلدی شود.مصرف در حاملگی و شیردهی :کمیسیون E گزارش نموده است که محدودیتی برای مصرف این دارو درحین آبستنی وشیردهی وجود ندارد        .

در زنان باردار و شیرده (جینسینگ شبیه هورمون استروژن عمل می کند)  نباید مصرف شود مگر با تجویز پزشک

 تداخلات داروئی :فارماکوپه گیاهی انگلیس مصرف جین سینگ با ترکیبات محرک ، مانند مصرف زیاد کافئین رامنع نموده است .

 

اگر با این دارو مشکل عدم نعوظ حل نشد ممکن است علل دیگری مانند مشکل پروستات یا ... باشد. قرص گیاهی آفرودیت  و جین سین را میتوان بدون نسخه از داروخانه ها یا عطاریها تهیه کرد
 

سایر خواص جینسینگ (جین سین) عبارتند از:

* افزایش توان ذهنی

* افزایش قدرت جسمانی

* بهبود فعالیت حافظه

* افزایش شادابی و نشاط

* افزایش قدرت تحمل و پایداری

* از بین بردن استرس

* مقابله با پیری و عوارض آن

* تقویت سیستم ایمنی بدن

* تنظیم سوخت و ساز (متابولیسم) بدن

* جلوگیری از سردرد

* درمان بی خوابی و بد خوابی

* کاهش عوارض یائسگی

* برطرف ساختن یا بهبود مشکلات جنسی

* رفع خستگی، ضعف و بی حالی

* افزایش قدرت سیستم قلبی و عروقی

* تنظیم فشار خون (کاهش دهنده فشار خون در صورت بالا بودن آن و افزایش دهنده فشار خون در صورت پایین بودن آن)

* تنظیم سطح قند خون بدن

* مقابله با افسردگی

* تقویت ‌کننده قوای عمومی بدن و به ‌ویژه تقویت ‌کننده توانایی جنسی مردان

* کاهش میزان و شدت سرماخوردگی در فصل زمستان

علی رغم داشتن خواص درمانی، این گیاه عمدتاً نقش حفاظتی و پیشگیری کننده دارد و کمتر به عنوان درمان قطعی و سریع بیماری ها موثر است.

عوارض جانبی جین سینگ(جین سین)

اگرچه جینسینگ عموما بی خطر است، اما عوارض جانبی هم دارد. سردرد، بی قراری، مشکلات خواب، بی نظمی در ضربان قلب، تحریک پذیری، تنگی نفس، اسهال، استفراغ و خون دماغ از عوارض جانبی آن است.

مراقب باشید

همان طور که در بالا ذکر شد، این گیاه نقش درمانی ندارد، پس وقتی افراد به برخی بیماری ها مبتلا هستند، مخصوصا اگر دارو می خورند، باید از مصرف مقدار زیاد یا طولانی مدت جینسینگ پرهیز کنند، مانند:

* مبتلایان به فشار خون بالا

* بیماران قلبی

* مبتلایان به اندومتریوز

* افراد مبتلا به شیزوفرنی

* افراد مبتلا به دیابت (باید مراقب افت قند خون باشند)

* افراد مبتلا به بی خوابی

* زنان باردار و شیرده (جینسینگ شبیه هورمون استروژن عمل می کند)

* کسانی که آسپیرین، وارفارین و داروهای کاهش دهنده فشار خون مصرف می کنند، نباید جینسینگ مصرف کنند.

* همچنین باید از مصرف سایر مواد محرک مانند چای، قهوه و نوشابه های کولادار همراه با جینسینگ خودداری نمود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد