عشق ورزی و عشق بازی

آموزش مسائل جنسی و ارائه راهکار برای مشکلات جنسی زوجین

عشق ورزی و عشق بازی

آموزش مسائل جنسی و ارائه راهکار برای مشکلات جنسی زوجین

رفع موهای زائد صورت


کرم هیرسوتان


شکل داروئی: کرم در تیوب های 30 گرمی

موارد مصرف: کم کننده و پیشگیری از رشد موهای زائد صورت

اجزاء فـرآورده: هـر گـرم از فرآورده کـرم هیرسـوتان از عصاره هیدروالکلی تغلیظ شده گیاهان زیر تشکیل یافته است: تاتوره Datura Stramonium L. بذرالبنـج Hyoscyamus niger L. شوکران Conium maculatum L. به مقدار 1/0 گرم.استاندارد شده برحسب 58/0-42/0 میلی گرم تروپان آلکالوئید برحسب هیوسیامین.

مواد مؤثره: در برگ و دانه گیاه تاتوره: آلکالوئیدهای هیوسیامین، هیوسین یا اسکوپولامین و روغن های ثابت. بذرالبنج: آلکالوئیدهای هیوسیامین، اسکلوپولامین، آتروپین و نشاسته و در دانه شوکران: آلکالوئیدهای کونی‌ئین، متیل کونی‌ئین و کونیدرین .

آثار فارماکولوژی و مکانیسم اثر: آلکالوئیدهای تروپان موجود در گیاهان تاتوره و بذرالبنج از جمله هیوسیامین دارای خاصیت آنتی موسکارینیک بوده و موجب مهار گیرنده های موسکارینی در سطح بدن می شوند. در پزشکی گذشته ایران برای گیاهان بذرالبنج، تاتوره و شوکران اثرات بارز کاهنده موهای زائد صورت قائل شده اند. امروزه در طی مطالعات جدید و تحقیقات بالینی این اثر به اثبات رسیده و کرم محتوی عصاره گیاهان فوق الذکر قادر به پیشگیری رشد و کم کننده موهای زائد صورت می باشد. . نحوه اثر این دارو از طریق کاهش گردش خون در ریشه مو و کاهش تغذیه ان است که موجب نازک شدن تارمو شده و اتصال آن به صورت سست گشته و ریخته می‌شـود. جذب عصـاره گیاهی به ریشه مو، موجب نرمی غشاء پیاز مو شده و آن را سست می نماید. موهـای زائد خشن و کلفت در ابتدا کم رنگ شده و سپس با نازک شدن آن نهایتاً موجب ریزش آنها می شود.

دستور مصرف: شب ها پس از شستشوی موضع پوشش نازکی ازکرم به موضوع مالیده و ماساژ داده شود. دارو باید حداقل دو ساعت برروی پوست باقی بماند. مصرف آن باید حداقل 6 ماه به طور مستمر ادامه یابد.

موارد احتیاط و منع مصرف: در صورتیکه روی پوست بریدگی یا آسیبی موجود است از مصرف آن خودداری شود. در‌افرادیکه دچار آریتمی های قلبی یا گلوکوم هستند توصیه نمی شود.

عوارض جانبی: این کرم ممکن است در صورت جذب موجب خشکی دهان، تاکی کاردی، گشادی مردمک، احتباس ادرار و در موارد بسیار نادر اختلال بینایی و هذیان گردد.

مصرف در بارداری و شیردهی: مصرف این دارو در دوران بارداری و شیردهی مجاز نیست.

تداخلات داروئی: گزارش نشده است.


کرم رازیانه

 موارد مصرف : ضد لک ، رفع زبری پوست ، از بین برنده موهای زاید صورت.

رازیانه با توجه به داشتن هورمون جنسی استروژن، میتواند در رفع موهای زائد که به علت عدم تعادل هورمونی ایجاد میشود موثر باشد.

اثر این کرم زمانی در رفع موهای زائد موثر خواهد بود که در کنار آن روشهای درمانی زیر به کار گرفته شود :

1- موهای زائد باید با دستگاه از ریشه کنده شود و بلا فاصله این کرم در محل ماساژ داده شود. (روزی 2 بار)
2- یک قاشق غذاخوری از جوشانده رازیانه را هر روز در 2 لیوان آب جوشانده تا یک لیوان باقی بماند، سپس میل نمایید. (این کار را روزی دوبار انجام دهید.)
3- جوشانده نعناع یک قاشق غذاخوری در یک لیوان آب روزی یک بار میل شود.
4- اگر فرد دارای اضافه وزن میباشد باید به کاهش وزن خود اهمیت دهد.
5- اگر عادت ماهانه نامنظم است باید منظم شود.
6- اگر تخمدانها کیست ساز است، باید درمان شود.
7- از مصرف مرغ پرهیز شود.
با رعایت تمام این نکات درمان در دراز مدت صورت میگیرد و ابتدا هورمونها نرم شده، سپس ناپدید میشوند.

در زنان همانطور که هورمون تستوسترون ایجاد آکنه میکند، استروژن یا همان هورمون زنانه در خشک کردن و کاهش ترشحات غدد چربی موثر بوده و میتواند سبب درمان آکنه گردد. و عرق رازیانه هم بدلیل داشتن هورمون زنانه میتواند مفید باشد. رازیانه بصورت کرم هم موجود است که عطاریها دارند و بعنوان از بین برنده موهای زاید صورت استفاده میشود. عرق رازیانه چون حاوی استروژن هست باعث رشد سینه ها هم میشود. 

رازیانه دارای اثرات مهمی بر سلامتی پوست است. خوب است بدانید که رازیانه، سرشار از هورمون های زنانه(استروژن) است و طبیعتی گرم دارد.

حال اثرات آن را بر پوست می گویم:

- پاک کننده و ضد عفونی کننده
- حفظ خاصیت کشسانی پوست و جوان کردن آن
- آرامش بخش
- رفع چین و چروک از پوست های پیر
- از بین بردن کبودی پوست
- روشن کردن پوست های چرب
- شادابی و طراوت بخشیدن به چهره های خسته و گرفته
- کاهش تجمع آب در زیر پوست و در نتیجه جلوگیری از پف کردگی
- تحریک کننده غدد لنفاوی بدن برای دفع آب اضافی موجود در بافت ها.
- دفع سموم
- تاثیر بر فعالیت غدد بدن برالی ایجاد تعادل در تولید هورمون هایی خاص که برای حفظ انقباض عضلات، الاستیسیته ی پوست و بافت پیوندی اهمیت دارند.

مواد لازم برای کرم رازیانه:

رازیانه 30 گرم
روغن زیتون 60 سی سی
گلاب 100 سی سی
موم سفید 50 گرم

طرز تهیه:
رازیانه را در ظرف شیشه ای ریخته، روغن زیتون را به آن اضافه کنید. بگذارید به مدت سه روز بماند.
سپس آن را از صافی ریزی عبور دهید و باقی مانده گیاه را خوب فشار دهید. حالا گلاب را به آن افزوده و آن را داخل ظرف آب جوش قرار دهید تا گرم شود. موم را در ظرفی لعابی به طور جداگانه ذوب کنید (داغ کنید) و سپس از روی آتش بردارید و مخلوط گلاب را به تدریج و در حین هم زدن به آن بیفزایید. این عمل را تا زمانی که مخلوط به طور کامل سرد شود ادامه دهید.
منبع: تبیان   

پزشک در این موارد داروهای آنتی آندروژنیک مثل دیان تجویز میکند. قرصهای ضدبارداری هم بدلیل داشتن استروژن میتواند مفید باشد.  در ضمن استرس ترشح هورمون تستوسترون را که تولید آکنه میکند را افزایش میدهد





نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد