عشق ورزی و عشق بازی

آموزش مسائل جنسی و ارائه راهکار برای مشکلات جنسی زوجین

عشق ورزی و عشق بازی

آموزش مسائل جنسی و ارائه راهکار برای مشکلات جنسی زوجین

راه حل برای خروپف


گیره رفع خروپف ساخت کشور ژاپن را میتوانید از عطاریها و داروخانه ها تهیه کنید. این گیره هیچ خطری ندارد و از جنس سیلیکون بوده و در جلوی بینی قرار گرفته و موجب تنفس و خواب راحت فرد میشود. قیمت این گیره هم حدود 000  تومان میباشد


محلول استاپ اسنورینگ از شرکت گل دارو هم ضد خروپف بوده که میتوانید از عطاریها تهیه کنید



خروپف چیست؟

خروپف شبیه تمام صداهای دیگر توسط ارتعاشاتی ایجاد می‌شود که ذراتی را در هوا جهت ایجاد امواج صوتی ایجاد می‌کنند. به عنوان مثال، هنگامیکه ما صحبت می‌کنیم، تارهای صوتی ما جهت تشکیل صدا ارتعاش پیدا می‌کنند. هنگامیکه معده ما قار و قور می‌کند (borborygmus)، معده و روده‌های ما همینطور که غذا از میان آنها حرکت می‌کند مرتعش می‌شوند. در حالیکه ما در خواب هستیم، جریان هوای پر تلاطم می‌تواند سبب شود بافت‌های بینی و گلو مرتعش شوند و موجب خروپف می‌شوند. اساساً خروپف صدایی است که از تلاطم جریان هوا نتیجه می‌شود که سبب می‌شود بافت‌ها در طی خواب مرتعش شوند.

چه عللی خروپف ایجاد می‌کنند؟

در حالیکه ما نفس می‌کشیم، هوا در یک جریان یکنواخت از بینی و دهان ما به ریه‌های ما به داخل و خارج جریان می‌یابد. هنگامیکه ما می‌نشینیم و به آرامی نفس می‌کشیم نسبتاً صداهای معدودی وجود دارند. هنگامیکه ما ورزش می‌کنیم، هوا با سرعت بیشتری حرکت می‌کند و همچنانکه ما نفس می‌کشیم برخی صداها را تولید می‌کند. هنگامیکه ما در خواب هستیم، ناحیه پشت گلو گاهی اوقات باریک می‌شود.

همان میزان هوا که از میان این روزنه کوچکتر عبور می‌کند می‌تواند سبب شود بافت‌هایی که روزنه را احاطه می‌کنند مرتعش شوند، که به این ترتیب می‌تواند سبب صداهای خروپف شود. افراد مختلف که خروپف می‌کنند ممکن است دلایل مختلفی برای باریک شدن این ناحیه در پشت گلو داشته باشند. باریک شدن می‌تواند در بینی، دهان یا گلو باشد.

هر فردی می‌تواند خروپف کند. اغلب، افرادیکه به طور منظم خروپف نمی‌کنند پس از یک بیماری ویروسی، پس از نوشیدن الکل، یا هنگامیکه برخی داروها را مصرف می‌کنند، خروپف را گزارش خواهند کرد. مطالعات تخمین می‌زنند که 45% مردان و 35% زنان به صورت منظم خروپف می‌کنند. افرادیکه خروپف می‌کنند می‌توانند هر نوع بدنی داشته باشند. ما اغلب یک مرد درشت هیکل با یک گردن کلفت را به عنوان یک خروپف کننده تصور می‌کنیم. هر چند، یک زن لاغر با یک گردن باریک می‌تواند به همان بلندی خروپف کند. به طور معمول، به مرور که افراد مسن‌تر می‌شوند و افزایش وزن پیدا می‌کنند، خروپف بدتر می‌شود.

مراحل خواب و خروپف:

خروپف می‌تواند در تمام طول خواب یا تنها در برخی مراحل خواب رخ دهد. خروپف در خواب حرکت سریع چشم (REM) به دلیل کاهش خصوصیت عضلانی بدن، در این مرحله از خواب معمول‌ترین است. در طی خواب REM، مغز علامت را به تمام عضلات بدن [بجز عضلات تنفسی] می‌فرستد که شل شوند. متاسفانه، زبان، سقف دهان، و گلو می‌توانند هنگامیکه عضلات آنها شل می‌شود، کلاپس پیدا کنند. این مسئله می‌تواند سبب شود که راه هوایی باریک و خروپف بدتر شود.

 وضعیت خوابیدن و خروپف:

هنگامیکه ما خواب هستیم، معمولاً (اگر چه نه همیشه) دراز می‌کشیم. جاذبه جهت فشار آوردن روی تمام بافت‌های بدن عمل می‌کند، اما بافت‌های گلو نسبتاً نرم و شل هستند. بنابراین، هنگامیکه ما روی پشت خود دراز می‌کشیم، جاذبه سقف دهان، زبان کوچک و زبان را به سمت عقب فشار می‌دهد. این مسئله اغلب راه هوایی را جهت ایجاد تلاطم در جریان هوا، ارتعاش بافت و خروپف باریک می‌کند. اغلب، اگر به خروپف کننده با ملایمت یادآوری شود (با آرنج به دنده‌ها) که به پهلویش بچرخد، بافت‌ها دیگر به سمت عقب فشار داده نمی‌شوند و خروپف کردن کاهش می‌یابد.

چرا خروپف یک مشکل است؟

خروپف گاهی اوقات می‌تواند تنها نشانه یک مشکل جدی‌تر باشد. افرادیکه خروپف می‌کنند باید جهت نفی مشکلات دیگر از قبیل آپنه خواب، مشکلات دیگر در خوابیدن، یا مشکلات تنفسی وابسته به خواب بررسی شوند. اگر خروپف کننده به طور طبیعی می‌خوابد و خروپف می‌کند، پس خروپف تنها برای همسر یا اعضاء خانواده یک مشکل است! در واقع، خروپف کردن اغلب خواب اعضاء خانواده یا همسر را بیش از آنچه خروپف کننده را تحت تاثیر قرار می‌دهد، مختل می‌کند.

 اغلب همسران افراد خروپف کننده ترک اتاق خواب (یا مجبور کردن خروپف کننده به ترک اتاق خواب) را در بیشتر شب‌های هفته گزارش می‌کنند. خروپف کردن ممکن است یک مشکل پزشکی نباشد اما می‌تواند یک مشکل اجتماعی قابل توجه برای خروپف کننده و مشکل خواب برای همسر فرد شود.

 منبع: shikmarket.ir





نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد