عشق ورزی و عشق بازی

آموزش مسائل جنسی و ارائه راهکار برای مشکلات جنسی زوجین

عشق ورزی و عشق بازی

آموزش مسائل جنسی و ارائه راهکار برای مشکلات جنسی زوجین

مسائل مرتبط با سرد مزاجی زوجین(۲)

بخششتان با جان و دل باشد :

تا بحال حس کردید چرا عذرخواهی کردن مشکله ؟ و هیچ میدونید که عذرخواهی کردن در زندگی زناشویی چقدر میتونه مشاجرات بیهوده رو از بین ببره . علت اینکه بعضیها از عذرخواهی فرار میکنند اینه که میترسند طرفشون عکس العملی نشون بده که موجب پشیمانیشون بشه . بعضیها وقتی همسرشون ازشون عذرخواهی میکنه چنان قیافه حق به جانبی میگیرن که موجب دلشکستگی وآزردگی همسرشون میشه . وقتی همسرمان از ما عذرخواهی میکنه باید خیلی مودبانه و از ته دل اون رو ببخشیم و کارهای ناپسندی مثل زیر لب حرف زدن - آه کشیدن یا کنایه زدن رو کنار بزاریم حتی بحث رو ادامه ندیم و به این ترتیب به دلخوریها - تلخیها و واکنشها پایان بدیم تا همسرمون تاثیر مثبت عذرخواهیش رو لمس کنه . پس از این به بعد اگر همسرتان از شما عذرخواهی کرد راه را برایش هموار کنید و با قلبی باز او را ببخشید و با این کار به او بخشش را هم یاد بدید .

مشغله هایتان را از روابطتتان جدا کنید :

کار همیشه هست و هیچ وقت تمامی ندارد . در واقع شما اگر برنامه ریزی درستی نداشته باشید در طول روز برای کارهاتون وقت هم کم میارید . اما برنامه ریزی درست اونیه که توش برای خانه و خانواده و همسرتون هم وقت بزارید . سعی کنید ساعاتی رو در روز با همسرتون تنها باشید . با هم خلوت کنید و به خلوت همدیگر پا بزارید . سعی کنید هیچ وقت کارها و خستگی ناشی از کار را با خودتان به منزل نیارید . وقتتون رو تنگ نشون ندید و خودتون رو خسته . چه فایده ای داره که به همسرمون بگیم که سخت در حال دست و پا زدن و تلاش هستیم . تنها نتیجه اش اینه که همسرمون در آخر لیست کارهامون قرار میگیره و گاهی فراموش میشه . برای بعضیها حتی ممکنه نا خودآگاه از تو لیست حذف بشه !

کارهای فراموش شده را خودتان انجام دهید :

همسر شما آدم آهنی نیست . مثل همه انسانهای معمولی ممکنه خسته بشه . ممکنه کاری رو فراموش کنه . در این موارد نباید اون رو سرزنش کرد . اینکه بگیم ‹‹ چرا برای دستشویی حوله نذاشتی ؟ ›› ‹‹ چرا ظرفها رو نشستی ؟ ›› ممکنه اون کار رو یادش بیاره ولی آیا اون همیشه یادش میره این کارها رو بکنه . مسلما نه . بعضیها اعتقاد دارند که باید نوع گفتارمون رو درست کنیم مثلا میتونیم بگیم ‹‹ حوله دستشویی کجاست ؟ ›› یا ‹‹ قرار بود برای دستشویی حوله بزاری ؟›› که البته روش خوبیه و باعث میشه طرف مقابلمون عکس العمل خوبی نشون بده و در مقام دفاع از خودش بر نیاد ولی یک روش بهتر هم وجود داره و اون اینکه اگه واقعا وقتش رو داریم چرا ما این کار رو نکینیم . چه ایرادی داره که ما کاری رو که همسرمون فراموش کرده انجام بدیم . اشتباهات همسرتون رو به دوش بگیرید ولی نه با آزده دلی بلگه با اشتیاق . اگه ظرفهای توی ظرفشویی شما رو آزار میده اونها رو بشورید . شاید خیلی ها بگن که با این کار دیگه همسرمون کارهاشو انجام نمیده . اما برعکس اگه شما دست از تشر زدن - نکوهش و زخم زبان زدن بردارید با کمال تعجب میبینید که برخورد همسرتون بهتر میشه و شور و علاقه بیشتری برای انجام دادن قسمتی از کارها که بدوششه از خودش نشون میده .

درکل اینکه با برطرف نمودن این مشکلات کوچک و پیش پا افتاده شما میتونید فکرتون رو متمرکز جنبه های مهمتر روابطتون کنید . به ارتباطی صمیمی فکر کنید . به رشد روحیتون برسید . میتونید همدرد همسرتون باشید . و عشق و محبت و شادی رو به همسرتون هدیه کنید .


تقویت قوای جنسی :

از شایع‌ترین مشکلات جنسی که اغلب مردان یا به آن دچار هستند یا فکر میکنند مبتلا هستند زودانزالی میباشد به این ترتیب که بیش از حد طبیعی از خود انتظار دارند.
یکی دیگر از مشکلات در این رابطه این است که فرد در صورت داشتن مشکلات جنسی به جای اینکه به پزشک متخصص این امر مراجعه کند با دوستان خود مشورت میکند و آنها نیز در اکثر موارد مقدار خیلی کمی مواد مخدر (تریاک) تجویز میکنند وفرد بیمار نیز با اجرای این نسخه تا چند ماه به هدف خود دست میازد، اما بعد از گذشت کمتر از یک سال به غیر از اینکه به اعتیاد دچار میشود، بلکه به کلی این احساس خود را از دست میدهد.

گاهی نیز افراد از مواد بی‌حس کننده استفاده میکنند که استفاده مدام و مستمر این مواد نیز باعث پروستات میشود. مدت استفاده از این مواد می‌بایست بیش از هفته‌ای یک بار نباشد.
در ضمن در این رابطه نباید از مواد بی حس کننده دندان استفاده کرد که این امر در دراز مدت صدماتی را که به دستگاه تناسلی می زند بیشتر است.
لازم به ذکر است که در اسپری های مخصوص که در این رابطه وجود دارد لیدولوکایین 10% مصرف شده است.

یکی دیگر از تجویزهای عامیانه ویاگرا است که روش کار بدین گونه است که:
از آنجایی که عمل نعوذ با پمپاژ کبد و بالا رفتن گردش خون و ضربان قلب و به تبع آن احساس شهوت است، ویاگرا باعث میشود که کبد بیش از حد معمول و بصورت کاذب پمپاژ کند که بهتر است ویاگرا که یک ماده شیمیایی است مصرف نشود و به جای آنها از مواد غذایی طبیعی که به وفور در طبیعت یافت میشود استفاده شود. توصیه میشود کسانی که دارای نارسایی قلبی هستند سرخود و بدون مشاوره پزشک از این قرص استفاده نکنند.

یکی از بهترین روشها آرامش فکر و تقویت اراده است. آرامش فکری و همچنین تلقین نقاط قوت باعث برطرف شدن ضعف جنسی میشود که قبلا در گفتار قبلی به آن اشاره کردیم .

ویتامین E از مهمترین ویتامینهای موجود است که مصرف صحیح آن میتواند باعث تقویت جنسی و شادابی و طراوت پوست و ماندگاری جوانی شود. صرفه نظر از قرصهای موجود میتوان به ماهی اشاره کرد که گنجاندن آن دررژیم غذایی میتواند بهترین تامین کننده این انرژی باشد، چرا که ماهی سرشار از ویتامین E است.
بطور کلی مواد طبیعی بهتر از هرگونه مواد شیمیایی دارای عوارض هستند.
به هرحال توصیه میشود که ویتامین E را بیشتر بصورت طبیعی مصرف کنید تا قرصهای آن.

از مواد غذایی زیر میتوان به عنوان تقویت کننده برای آقایان نام برد:

عسل و زنجبیل

جوانه گندم

شلغم پخته شده در شیر

موز و شیر موز

نارگیل و شیرنارگیل

کباب بره از جنس نر

زعفران پلو با پیازچه

ماهی از جنس نر به همراه پیازچه

به طور کلی گوشت تازه حیوانات نر

و این موارد باعث تحلیل نیروی جنسی در مردان میشود:

کافور

رازیانه

لیمو ترش

گوشت حیوان ماده

قهوه

خردل

الکل

تریاک و بطور کلی مواد مخدر

غذا را خوب بجوید :

غذا و میوه هر چند دارای ویتامین و خاصیت باشند، اگر هنگام خوردن خوب جویده نشوند برای خورنده چندان سودی ندارد.
زیرا وقتی با بذاق آمیخته نشوند و به معده بروند، معده نمیتواند آن را به شیره غذایی تبدیل کند و بنابراین بصورت تفاله و مدفوع ا زطریق روده‌ها دفع میشوند و ویتامین موجود در آنها نیز از بدن دفع میشود.

به غیر از انزال زودرس ناتوانیهای جنسی دیگری هم وجود دارد از جمله:

تنبلی بیضه

دیر رسیدن به انزال

زود رسیدن به انزال

دیر نعوظ کردن

زود خوابیدن نعوظ

نعوظ سست

مراجعه به ارولوژیست

در صورت داشتن هر نوع نارسایی جنسی باید به ارولوژیست مراجعه کرد. پزشک ارولوژ میتواند ناتوانیهای جنسی شما را درمان کند. او هر روزه دهها مریض در زمینه ناتوانیهای جنسی دارد. لذا بیماری شما برای او کاملا عادی است.

تقویت جنسی به صورت فیزیکی

اخیرا دراینترنت برخی دستگاههایی تبلیغ میشوند که هدف آنها افزایش طول آلت است که این امر از طرف برخی متخصصین و پزشکان نفی میشود و هنوز نداشت عارضه توسط آنها به طور حتم، اثبات نشده است.
اما غیر از این دستگاهها یک سری روشهایی وجود دارد که عبارت است از یک سری روشهای مداوم روزانه که فایده آن چون بصورت ورزشی است معقول‌تر به نظر میرسد.
لازم به ذکر است که انجام عمل استبراء نیزدر طول مدت طولانی میتواند سودمند باشد که عبارت است از:
عملی که مردها بعد از بیرون آمدن بول انجام میدهند، برای آنکه رطوبتی که بعدها از مجاری خارج میشود محکوم به بول نباشد و آن عمل دارای اقسامی است و بهترین آنها این است که بعد از قطع شدن بول سه دفعه با انگشت میانه دست چپ از مخرج غائط تا بیخ آلت بکشند و بعد انگشت شست را بر رو ی آلت و انگشت پهلوی شست را زیر آن بگذارند و سه مرتبه تا ختنه‌گاه بکشند و پس از آن سه مرتبه سر آلت را فشار دهند.
عمل استبراء همانطور که قبلا گفته عمل مستحبی است که برای خارج کردن باقیمانده ادرار در مجاری ادراری گفته شده است.

چگونه خانه ای آرام داشته باشیم

آقایان در منزل :

1 – در مقابل همسر خویش ، گرفتاری های روزانه و حوادث تلخ و ناگوار زندگی را با اخم و چهره عبوس مطرح نکنید.

2 – هدیه دادن مهر و محبت را زیاد می کند ؛ به مناسبت های مختلف برای همسر خود هدیه ای هرچند کوچک خریداری و با چهره ای شاد و خندان به او تقدیم کنید.

3 – چنانچه کمبودی در منزل مشاهده می شود ، باکمال محبت و خوشرویی تذکر دهید.

4 – در حضور همسر خود ، به هیچ وجه از زنان دیگر تمجید نکنید و توانایی های آنها را به رخ وی نکشید.

5 – به بستگان همسر خود مانند : پدر و مادر و سایراقوام وی احترام بگذارید و برای دعوت آنان به خانه خود قبل از همسر خود اقدام کنید.

6 – هیچ وقت از معاشرت همسر خود با بستگان صالحش جلوگیری نکنید و در معاشرت و دید و بازدید با بستگان وی پیشقدم باشید.

7 – با بستگان خود نزد همسرتان درگوشی و نجوا نکنید.

8 – هیچ گاه همسر خود را به ویژه نزد بستگانش تحقیر نکنید؛ توهین و بی احترامی به همسر از صفا و صمیمیت در زندگی زناشویی می کاهد.

9 – هیچ گاه خود را برتر از همسر خود معرفی نکنید. سعی کنید " من " و " تو " در زندگی زناشویی نباشد کلمه " ما " زندگی را گرم و لذتبخش می کند.

10 وقتی که همسر شما عصبانی است او را با مهر و محبت آرام کنید.

11 – برای رفتن به مهمانی و گردش سعی کنید همراه فرزندان و همسر خود باشید و پیشنهاد همسر خود را در این مورد به علت کار و خستگی رد نکنید.

12 – امتیازات اجتماعی ، فرهنگی ، اقتصادی و ... فامیل خود را در صورتی که باهمسر شما فاصله اجتماعی و طبقاتی دارند مطرح نکنید.

13 – کارهای همسر خود ، هرچند کوچک را تحسین کنید. تمجید و ستایش زن به علت روح لطیف و مهربانی که دارد کلید کامیابی در زندگی زناشویی است.

14 – در قبال همسر خود ، در امور مختلف قدرت نمایی نکنید.

15 – زحمات و هزینه هایی را که برای پذیرایی خویشاوندان همسر خود صرف می کنید ، هیچ گاه بر زبان نیاورید.

16 – همسر خود را در خانه محصور و محدود نکنید و وی را از دستیابی به شادی ها محروم نسازید.

17 – شادی و خنده های خود را در محل کار خود جا نگذارید و فراموش نکنید که همسر شما درخانه هم نیازمند شادی و خنده های شماست.

18 – کمک کردن در انجام کارهای منزل را فراموش نکنید و بدانید همان مقدار که شما در خارج از منزل خسته می شوید ، زن هم درمنزل از کارهای منزل خسته می شود و نیازمند مساعدت و قدردانی است.



خانمها در منزل :

1 – در کلیه موارد معیشت اعم از تملک ، درآمد و ... از کلمه " ما " استفاده نمایید نه "من " و "تو " ؛ زیرا پس از عقد ، زندگی مشترک شروع شده و دیگر من و تو مطرح نیست.

2 – در مقابل همسر خود هرچند حق با شما باشد ، لجبازی و اصرار نکنید و از مخالفت و مشاجره با همسر خود بپرهیزید ؛ زیرا محبت را از بین می برد.

3 – همسر خود را به خصوص در مقابل بستگانش تحقیر نکنید و از تعریف و تمجید بستگان خود در مقابل آنان پرهیز نمایید.

4 – چنانچه کمک هایی را از طرف بستگان شما به همسرتان شده ، آنها را به رخ او نکشید.

5 – با دوستان و آشنایان همسرتان در معاشرتها بیش از حد معمول گرم نگیرید.

6 – همسر خود را در معاشرت با اقوامش محدود نکنید.

7 – در رفت و آمد و معاشرت با بستگان همسر خود پیش قدم باشید.

8 – به بستگان نزدیک همسر خود ( مادر شوهر و ...) بیش از خویشاوندان دیگر احترام بگذارید.

9 – زحماتی که برای پذیرایی خویشاوندان همسر خود متحمل شده اید به رخ وی نکشید.

10 – چنانچه درآمدی دارید و برای زندگی هزینه می کنید ، آن را بازگو نکنید و درمصرف آن طبل جداگانه نزنید.

11 – از مردان نزد همسرتان تمجید نکنید، هیچ مردی را بر همسرتان ترجیح ندهید و در گفتار این موضوع را رعایت کنید ؛ زیرا هر فردی توانمندی های خاص خود را دارد.

12 – برای انجام درخواست های خود با همسرتان با خشونت و آمرانه برخورد ننمایید.

13 – برای برآوردن نیازمندی های خود از نظر مادی و غیرمادی امکانات همسرتان را در نظر بگیرید و او را تحت فشار قرار ندهید.

14 – خود را برای همسرتان بیارایید و بهترین و تمیزترین لباس را در مقابل وی بپوشید.

15 – در مقابل همسر خود با حالت افسرده و اخمو حاضر نشوید ؛ او را در موقع ورود به خانه با لبخند و شاد و خندان استقبال کنید .

16 – پس از مراجعت همسر خود به خانه ، کارهای خود را حتی الامکان کنار بگذارید و در حضور او بنشینید و با سخنان خوشایند و گرمی از او پذیرایی کنید .

17 – در مواقعی که همسرتان از نظر روحی آماده نیست ، درخواست های خود را مطرح نکنید .

18 – در موقع خروج از خانه او را بدرقه کرده و با گرمی از او خداحافظی کنید .

تفاهم بدست آوردنی است

راههای عملی دستیابی به تفاهم :

1- در هنگام گفتگو با همسرمان ، با نهایت دقت به مطالب وی گوش فرا داده و آن گونه عمل نماییم که گویی جز به وی و سخنانش ، به موضوع دیگری توجه نداریم و از انجام هر عملی که مغایر با حالت توجه باشد ، خودداری می کنیم .

این کیفیت ، در تکنیکهای مشاوره ، به " هنر خوب شنیدن " موسوم است ؛ حالتی که بیانگر پذیرش طرف مقابل و مطالب وی است و کاربرد فراوانی در مشاوره دارد.

2- با مطالعه در حالات و روحیات همسر خود ، فهرستی از علائق و تمایلات وی ، به دست می آوریم و نسبت به آنها خود را متعهد و ملزم می دانیم . تأمین علائق اصولی همسر، و نقطه شروع سخن را بر یکی از علایق وی متکی نمودن و به ویژه درمورد تمایلاتش به گفتگو نشستن ، راه را برای رشد تفاهم ، هموار و تسهیل خواهد نمود.

3- ازمقایسه او با دیگران به شدت بپرهیزیم . این رفتار ، به رابطه حسنه آسیب وارد می کند . همسرمان انسانی است منحصر به فرد ودارای ویژگی های شخصیتی اعم از مثبت ومنفی که قابل مقایسه با هیچ فرد دیگری نیست . ازاین رو ، درمواقع ضروری ، می توان او را با خودش ( گذشته او) مقایسه نمود و میزان پیشرفت اخلاقی ومعنوی وفکری اش را مورد تقدیر قرار داد . این عمل بر درجه تفاهم زوجین خواهد افزود .

4- نحوه برقراری ارتباط کلامی نیز از عواملی است که در ایجاد تفاهم ، نقشی تعیین کننده دارد . همسرانی که می دانند ازچه عبارات و کلماتی برای بیان مقصود استفاده کنند، به خوبی مسیر حرکت خویش را در زندگی هموار می نمایند . هر واژه یا کلمه دارای نوعی بار روانی وعاطفی است و تأثیرات مسلمی را بر شنونده برجای می گذارد . یک ارتباط کلامی موفق ، رابطه ای است که هیچ یک از طرفین از کلمات تحریک آمیز وموهن ، استفاده نمی کنند.

زبان ملایم ونرم و برخوردار از احترام ، حق مطلب را به خوبی ادا می کند و اعتماد واطمینان در طرف مقابل می آفریند و برعکس ، زبان تند و زننده و تحریک آمیز ، برای هیچ ارتباطی مفید نیست ، حتی اگر گوینده برحق باشد .

5- در مناسبات باهمسر، صداقت همچون پل ارتباطی مؤثر ، موجب می شود که زن و شوهر، میل و رغبت وافر و کاملی برای صحبت با یکدیگر پیدا کنند و از این طریق بر رشد شخصیت خود وهمسرشان بیفزایند.

لازم است برای نیل به تفاهم ، صداقت را از انگیزه ها و نیات درونی ، آغاز نموده ، به جریان گفتگوها و مناسبت ، منتقل نمود . زیرا " رستگاری در راستی است " . در واقع زن و شوهر زمانی به کاخ سعادت زندگی دست می یابند که پایه های آن را بر صداقت و درستی ، پی ریزی نمایند.

نشانه های خانواده خوشبخت

طبیعی ترین شکل خانواده ، این است که هیچ عاملی جز مرگ نتواند پیوند زناشویی را بگسلد و میان زن و شوهر جدایی بیفکند . کوشش مصلحان جامعه – مخصوصاً پیامبران خدا – این بوده است که نظام خانواده ، یک نظام مستحکم و پایدار باشد و هیچ عاملی نتواند این کانون سعادت را متلاشی گرداند . به هر حال خانواده ی خوشبخت نشانه هایی دارد که ما دراینجا به چند نمونه ی آن اشاره می کنیم . امید است که خانواده ی شما نیز برخوردار از این نشانه ها باشد.

1 – در بین اعضای خانواده جمله " به من چه یا به تو چه " رد و بدل نمی شود، چرا که اعضا به گفتگو و مشورت منطقی اعتقاد دارند و احساس مسئولیت می کنند.

2 – افراد به یکدیگر اعتماد دارند و از این اعتماد سوء استفاده نمی کنند و اعتماد را یکی از پایدارترین ویژگی ازدواج موفق و خانواده موفق می دانند.

3 – تا جایی که امکان دارد با هم هستند و در مهمانی ها یا کارهای مربوط به خانواده تنها نمی روند. همدلی، همکاری، همفکری، هماهنگی را بقای خانواده خوشبخت می دانند.

4 – با هم اتحاد دارند و در مسائل مختلف ، با گفتگو و مشورت به تفاهم می رسند و سعی می کنند اگر سوء تفاهم به وجود آمد، آن را در درون خود بدون این که کسی بفهمد حل کنند.

5 – به سلیقه ها و عقاید یکدیگر آگاه بوده و به آن احترام گذاشته و عمل می کنند.

6 – نسبت به هم شرم مسموم ندارند یعنی خواسته های طبیعی خودشان را بدون نگرانی یا خشونت ابراز می کنند.

7 – به حریم یکدیگر احترام گذاشته و از حدود مشخص شده خود فراتر نمی روند.

8 – نگران سلامت روحی و جسمی یکدیگر بوده و از هم مراقبت می کنند . اگر چنانچه مشکلی به وجود آید ، سعی وافر در حل مشکل را دارند.

9 – در بیشتر اوقات لحظات خوشی را که با یکدیگر بوده اند مرور می کنند؛ دنبال خاطرات تلخ نیستند، دوست دارند همیشه در خوشی، شادی و نشاط زندگی کنند.

10 – برای فامیل ها و همسایه های خود اهمیت قائل اند و پذیرای فامیل یکدیگر هستند.

11 – از امور مالی یکدیگر خبر دارند و چیزی را از یکدیگر پنهان نمی کنند . صرفه جویی و پس انداز کردن جزء برنامه های اقتصادی خانواده های خوشبخت است.

12 – برای رشد یکدیگر تلاش کرده و زمینه پیشرفت خانواده را فراهم می کنند.

13 – افراد به هم افقی نگاه می کنند نه عمودی . یعنی هیچ کس خود را برتر از دیگری و در مقام قدرت نمی بیند. دیکتاتوری ، زور و قدرت طلبی حاکم نیست.

14 – همه اعضا احساس برنده بودن، موفق بودن، امید داشتن می کنند و خودشان را در زندگی برنده می دانند.

15 – در کنار هم احساس امنیت و آرامش می کنند نه ترس و اضطراب یا تنش و درگیری.

16 – علاقه، عشق، محبت، صفا و یکدلی خود را هم در رفتار و هم در گفتار به یکدیگر ابراز می کنند.

17 – از یکدیگر انتظار بیجا و توقع نامناسب ندارند.

18 – اگر مشکلی پیش بیاید به راه حل فکر می کنند و به دنبال مقصر و گناهکار نمی گردند. دست به علت یابی و ریشه یابی آن مشکل می زنند و راه حل منطقی ارائه می دهند.

19 هریک از طرفین پیوسته به فکر خوشحال نمودن و راضی نگه داشتن یکدیگر هستند .

20 – زن و شوهر به خاطر همدیگر زندگی می کنند : اول خود بعد دیگران. زندگی آنها به خاطر بچه ها یا ترس از طلاق و حرف مردم نیست.

21 – زن و مرد می توانند هر روز به دنیای اختصاصی یکدیگر نزدیکتر شوند، کار به مسائل خصوصی و زندگی دیگران ندارند.

22 – با درخواست های یکدیگر برخوردهای مثبت و منطقی دارند.

23 – زن و مرد در کنار یکدیگر هستند نه رو در رو و رقیب یکدیگر، بلکه رفیق هم هستند و واکنش منفی از خود نشان نمی دهند.

24 – خانواده های خوشبخت تلاش دارند که بچه های خوب و خوشبختی نیز به جامعه تحویل دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد