عشق ورزی و عشق بازی

آموزش مسائل جنسی و ارائه راهکار برای مشکلات جنسی زوجین

عشق ورزی و عشق بازی

آموزش مسائل جنسی و ارائه راهکار برای مشکلات جنسی زوجین

استفاده از مواد لیز کننده برای رابطه جنسی(خشکی واژن)

بسیاری از شما با این مشکل مواجه بوده اید که گاهی به هنگام نزدیکی، واژن شریک جنسی شما خشک است. در این وضعیت حرکت آلت شما درون واژن با اصطکاک زیادی همراه بوده و همین باعث آزار طرفین و دردناک شدن نزدیکی می گردد و نزدیکی را برای شما ناخوشایند مینماید. ممکن است شما در این شرایط از آب دهان استفاده کرده باشید، ولی این راه حل خوبی نیست. آب دهان به سرعت خشک میشود و تف انداختن بروی زن از لحاظ اجتماعی کار پسندیده ای نیست.
 بعضی از شما ممکن است از کاندوم استفاده کنید. ولی در این حالت نیز رضایت شما از انجام عمل جنسی بخوبی برآورده نمیشود. پس چاره کار چیست؟ موادلیزکننده به منظور رفع این قبیل مشکلات ساخته شده اند.
 آنها ساده ترین، ارزانترین و موثرترین راه حل این مشکل هستند. استفاده از این مواد، رابطه جنسی را لذت بخش تر میکند. حتی میتوان از رابطه مقعدی نیز استفاده کرد. درهمان بار اول استفاده، شما از تاثیرماده لیزکننده بر فعالیت جنسی متعجب خواهید شد. با استفاده از آنها شما میتوانید بدون مشکل و با هرسرعتی که دوست دارید، نزدیکی کنید. حتی با استفاده از آنها شما دیگر نیازمند آن نیستید که طرف مقابل با ترشحات تناسلیش مرطوب شود. بعبارت دیگر واژن اوهمیشه برای ورود آلت شما لیز و مرطوب خواهدبود.

بطورکلی موادلیزکننده به سه گروه عمده تقسیم میشوند:

1- لیزکننده های محلول در آب (مانند ژل لوبریکانت)

2- لیزکننده های سیلیکونی (دربازار ایران وجود ندارد)

3- لیزکننده های روغنی (مانند وازلین)

هرکدام از این مواد خصوصیات و مزایای خاص خودشان را دارند. بیشترین ماده لیزکننده مورداستفاده معمولا"موادلیزکننده محلول در آب(ژل های لیزکننده طبی مثل ژل لوبریکانت)هستند. ماده اصلی این مواد برپایه آب است. آنها نرم و لیز هستند و برخلاف لیزکننده های سیلیکونی باعث چسبندگی نمیشوند.
بخاطروجود آب در ساختمان آنها بخوبی توسط پوست ومخاط جذب میشوند. وبراحتی توسط شستشو با آب تمیز میشوند. البته شما باید حین نزدیکی هر از چندگاهی مجددا" از آن استفاده کنید و این تنها بدی این مواد است.
 لیزکننده های محلول در آب برخلاف لیزکننده های روغنی (مثل وازلین) به کاندوم آسیبی نرسانده و مشکلی از بابت انتقال ایدز ایجاد نمیکنند.
 هرگز از مواد روغنی بروی کاندوم استفاده نکنید. بهتر است به منظور جلوگیری از بروز بیماریهای میکروبی واژن، بعد از هربار استفاده از این مواد، خانمها واژن خود را بخوبی تمیزکنند .

 ژل لوبریکانت را میتوانید از داروخانه ها تهیه کنید

 
علل خشکی واژن و کم شدن ترشحات آن

گاهی دیده میشه که مجرای واژن خانمها در جریان مقاربت نمی تونه بخوبی ترشحات طبیعی رو آزاد کنه و باعث بروز مشکلاتی( ایجاد درد و ناراحتی) برای زوجین میشود. این حالت رو مترادف ناتوانی جنسی مردان( اختلال نعوظ) قلمداد کرده اند.این زنان یا نمی توانند دخول رو تحمل کنند و یا مجبورن تا از پماد های روان کننده و نرم کننده استفاده کنند.علت این مسئله یا بعلت مسائل روحی روانی هست و یا بعلت مسائل طبی و یا هر دو.اگر این حالت جنبه مزمن پیدا کنه و اگر خشکی بیش از اندازه ایجاد بشه.. نیاز به مراجعه به پزشک و پیگیری خواهد داشت.این مشکل معمولا در زمان یائسگی اتفاق میفته.. اما ممکنه در زمان تولید مثل خانمها و یا با مصرف قرص های جلوگیری نیز اتفاق بیفتد.طبق آمار تا 80% خانمها گاهی در یکی از مراحل زندگی جنسی خودشون دچار این مشکل می شوند.معمولا خشکی واژن کوتاه مدت است و کمتر جنبه مزمن پیدا میکند.مهمترین دلیل کاهش استروژن است.

علل فیزیکی:
آسیب به کانال نخاع- عوارض داروئی مواد مخدر و دیگر داروها( مثل شیمی درمانی سرطانها)- سطح پائین هورمونی- بدکار کردن غدد مربوطه-حساسیت به صابون-حسایت به رنگ و عطر زنانه-حساسیت به پودر های ماشین لباسشوئی و کاغذ توالت هم
یک علت است-
علل روحی روانی:
خاطرات بد از سکس: مثل تجاوز و یا زنای با محارم- اضطراب زیاد-مشکلات زناشوئی- اضطراب در باره نحوه رفتار جنسی شریک جنسی- افسردگی-بیماریهای روانپزشکی

درمانها داروئی:
تجویز استروژن سیستمیک- استروژن موضعی-پماد پروژسترونی-
درمان غیر داروئی:
مرطوب کننده ها- نرم کننده ها. بعضی از این ترکیبات خاصیت ضد عفونت نیز دارند. و همینطور این خاصیت رو دارند که می توانیم در زمان غیر سکس نیز استفاده کنیم. بعضی از خانمها از ترکیب طبیعی روغن درخت چای استفاده میکنند و ظاهرا راضی
هستند.
اقدامات کمکی:
افزایش مصرف مایعات کلی بدن در حد حد اقل 8 لیوان آب در روز-مسئله دیگر رژیم غذائی زنان است و اینکه حد اقل مواد غذائی لازم به اونها باید برسه. خیلی از زنانی که از رژیم های لاغری ابداعی (چربی کم.. قند بالا) استفاده میکنند.. بدن خودشونو
از مواد غذائی اصلی و ضروری محروم میکنند و یکی از مشکلات ایجاد شده خشکی واژن هست.یکی از مواد اولیه مهم تولید استروژن( هورمون مورد نیاز برای نرم کردن واژن) کلسترول هست. و محرومیت از کلسترول باعث بروز این مشکلات خواهد شد... ضمن اینکه توجه داشته باشید.. ما همیشه باید تحت هر شرایطی از غذاهای با کیفیت بالای غذائی استفاده باید کنیم.سویا در غذا هم گاهی کمک میکند.

اگر احساس میکنید به صابون حسایت دارید.. توصیه شده از این صابون ها استفاده کنید..superfatted hypoallergenic soap چون حاوی رنگ و عطر و مواد حساسیت زا نیستند... و آلکالینه نیستند و PH مناسب دارند.اگر حساسیت به لباس زیر وجود داره.. بهتره از لباس زیر سفید نخی استفاده بشه.
 
گزارشات جدید حاکی از آن است که بعضی از نرم کننده های واژن ممکنه به اسپرم ها آسیب وارد کنند. FemGlide, Replens, and Astroglide از این قبیل هستند.. در حالی که Pre-Seed چنین خاصیتی ندارد.معمولا از این نرم کننده ها برای خانمهائی استفاده میشه که دچار خشکی واژن هستند... و در جریان مقاربت مشکلاتی براشون ایجاد شده
 
منبع: ایران سلامت
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد