عشق ورزی و عشق بازی

آموزش مسائل جنسی و ارائه راهکار برای مشکلات جنسی زوجین

عشق ورزی و عشق بازی

آموزش مسائل جنسی و ارائه راهکار برای مشکلات جنسی زوجین

قرص دیان (سیپروترون کامپوند)

داروی سیپروترون کامپاند

موارد مصرف‌:
این‌ دارو در درمان‌ آکنه‌مقاوم‌ به‌ آنتی‌بیوتیک‌ها درزنان‌ و یا زنانی‌که‌ در ضمن‌ درمان‌ آکنه‌ تمایل‌ به‌ استفاده‌از داروهای‌ ضد بارداری‌ خوراکی‌ نیزدارند بکار می‌رود. این‌ دارو همچنین‌ دردرمان‌ پرمویی‌ وابسته‌ به‌ آندروژن‌ درخانم‌ها بکار می‌رود.

مکانیسم‌ اثر:
این‌ ترکیب‌ دارای‌ یک‌ جزءآنتی‌آندروژنی‌ (سیپروترون‌) و یک‌ جزءاستروژنی‌ (اتینیل‌ استرادیول‌) می‌باشد.ضدیت‌ با آثار آندروژنها موجب‌ کاهش‌ترشح‌ سبوم‌ و یا کاهش‌ رشد موهامی‌گردد. فعالیت‌ پروژستینی‌ سیپروترون‌و اثر استروژنی‌ اتینیل‌استرادیول‌ نیز درجلوگیری‌ از بارداری‌ موثر واقع‌ می‌شود.

موارد منع‌ مصرف‌:
این‌ ترکیب‌ در صورت‌وجود اختلالات‌ ترومبولیک‌ یا سابقه‌ آن‌ ویا وجود هر نوع‌ بیماری‌ و حالات‌ مرضی‌که‌ خطر بروز ترومبوز را افزایش‌ می‌دهد،میگرن‌ حاد، حملات‌ گذرای‌ ایسکمیک‌مغزی‌، بیماری‌های‌ کبدی‌ و از جمله‌ سندرم‌دوبین‌ ـ جانسون‌ و سندرم‌ روتور، هپاتیت‌،پورفیری‌، آدنوم‌ کبد، سنگهای‌ صفراوی‌،متعاقب‌ تخلیه‌ مول‌ هیدراتی‌ فرم‌، سابقه‌کهیر، یرقان‌ انسدادی‌، کارسینوم‌ پستان‌ یادستگاه‌ تناسلی‌ و خونریزی‌های‌ مهبل‌ باعلت‌ نامشخص‌ نباید مصرف‌ شود.

هشدارها:
1 ـ مصرف‌ این‌ دارو توسط زنان‌سیگاری‌، بویژه‌ افرادی‌ بالاتر از 35 سال‌،خطر بروز بیماری‌های‌ شریانی‌ را افزایش‌می‌دهد.
2 ـ در مبتلایان‌ به‌ زیادی‌ فشار خون‌ و یاافراد چاق‌ با احتیاط تجویز گردد.
3 ـ در صورت‌ سابقه‌ خانوادگی‌ ابتلا به‌بیماریهای‌ شریانی‌ در بستگان‌ درجه‌یک‌ زیر سن‌ 45 سال‌ و یا ابتلاء به‌وریدهای‌ واریسی‌، افسردگی‌ شدید،بیحرکت‌ ماندن‌ به‌ مدت‌ طولانی‌، کم‌ خونی‌داسی‌ شکل‌ و بیماریهای‌ التهابی‌ روده‌مانند بیماری‌ کرون‌ با احتیاط تجویزشود.

عوارض‌ جانبی‌:
بدنبال‌ مصرف‌ داروعوارضی‌ مانند تهوع‌، استفراغ‌، سردرد،درد و سفتی‌ پستان‌ها، تغییراتی‌ در وزن‌بدن‌، تغییراتی‌ در میل‌ جنسی‌، افسردگی‌،کلوآسما، زیادی‌ فشار خون‌، تحریک‌لنزهای‌ تماسی‌، اختلال‌ عملکرد کبد،تومورهای‌ کبدی‌، کاهش‌ حجم‌ خون‌قاعدگی‌ و لکه‌بینی‌ در اوایل‌ سیکل‌ قاعدگی‌گزارش‌ شده‌ است‌.

تداخل‌های‌ دارویی‌:
مصرف‌ همزمان‌ این‌دارو با ترکیبات‌ القاء کننده‌ فعالیت‌آنزیم‌های‌ کبدی‌ مانند کاربامازپین‌،فنی‌توئین‌، فنوباربیتال‌، پیریمیدون‌،گریزئوفولوین‌ و ریفامپین‌ها موجب‌تسریع‌ متابولیسم‌ این‌ دارو و در نتیجه‌کاهش‌ کارآیی‌ درمانی‌ آن‌ می‌گردد.مصرف‌ همزمان‌ با برخی‌ ازآنتی‌بیوتیک‌های‌ وسیع‌الطیف‌ مانندآمپی‌سیلین‌ باعث‌ کاهش‌ جذب‌ مجدداتینیل‌ استرادیول‌ از روده‌ بزرگ‌ و کاهش‌ اثرات‌ درمانی‌ این‌ دارو می‌گردد.

نکات‌ قابل‌ توصیه‌:
در صورت‌ فراموش‌کردن‌ مصرف‌ دارو در زمان‌ معین‌، باید به‌محض‌ بخاطر آوردن‌ مصرف‌ شود. درصورتیکه‌ تاخیر در مصرف‌ دارو بیش‌ از12 ساعت‌ باشد، بهتر است‌ از مصرف‌ آن‌نوبت‌ خودداری‌ شود و ضمن‌ ادامه‌مصرف‌ بقیه‌ قرص‌ها، به‌ روال‌ قبلی‌ از یک‌روش‌ دیگر جلوگیری‌ از بارداری‌ نیزاستفاده‌ شود.

مقدار مصرف‌:
شروع‌ مصرف‌ قرص‌ها ازروز اول‌ سیکل‌ قاعدگی‌ و روزانه‌ یک‌ قرص‌و به‌ مدت‌ 21 روز می‌باشد. در صورت‌نیاز، پس‌ از یک‌ فاصله‌ درمانی‌ 7 روزه‌مصرف‌ بسته‌ بعدی‌ قرص‌ها ادامه‌ می‌یابد.دوره‌ درمان‌ گاه‌ تا چند ماه‌ طول‌ می‌کشد.
اشکال‌ دارویی‌:
Tablet : Cyproterone Acetate 2 mg +Ethinylestradiol 35 mcg


چند نظر در باره داروی سیپروترون

مصرف دارو برای خانمهائی که هم جوش غرور جوانی دارند و هم مایل هستند جلوگیری داشته باشند:

داروی سیپروترون .. داروئی هست که جلوی تولید تستوسترون رو میگره و مصرف اصلی اون در درمان سرطانهای پروستات مردان هست. مصرف اصلی که این دارو در خانمها داره.. برای کسانی هست که دچار جوش های غرور جوانی شده اند..و مایل به استفاده از یک روش جلوگیری هم هستند. در زمینه پوست باید عرض کنم که گاهی.. این دارو باعث میشه که حساسیت پوست به نور خورشید بیشتر بشه و پوست زودتر چروک پیدا کنه.. و توصیه شده که حتما از پماد های ضد آفتاب استفاده بشه. در ضمن این دارو در تمام مراحل جنسی اثر داره.. چه از نظر میل جنسی و چه از نظر مراحل دیگه( البته این مطالعه در مردان انجام شده)

مصرف دارو برای خانمهائی که از این دارو به عنوان یک روش جلوگیری استفاده میکنند:

اصول مصرف قرص diane یا همان cyproterone compound به این ترتیب است که یک قرص در روز به مدت 21 روز تجویز میشود. در مان را باید از روز 5 ام قائدگی شروع کرد.در دوره های بعد..7 روز پس از قطع دارو .. درمان باید مجددا شروع شود. در صورت وقفه در قائدگی ابتدا باید احتمال حاملگی را رد کرد.. و سپس دوره درمان را شروع کرد. عمده مصرف این دارو برای موارد آکنه شدید و مقاوم به درمان در زنان. و.پرموئی یا هیرسوتیسم در زنان است. عارضه بخصوصی ایجاد نمیکند.. منتها بهتره به بیمار توصیه نمود.. از آنجائیکه این دارو بخصوص در چند هفته اول ... ممکن است موجب بروز احساس سستی و ناتوانی شود.. هنگام رانندگی و سایر امور نیازمند هشیاری احتیاط نماید.

اگر دوز توصیه شده روزانه سیپروترون را فراموش کرده باشیم چه کنیم:

در صورت‌ فراموش‌کردن‌ مصرف‌ دارو در زمان‌ معین‌، باید به‌محض‌ بخاطر آوردن‌ مصرف‌ شود. درصورتیکه‌ تاخیر در مصرف‌ دارو بیش‌ از12 ساعت‌ باشد، بهتر است‌ از مصرف‌ آن‌نوبت‌ خودداری‌ شود و ضمن‌ ادامه‌مصرف‌ بقیه‌ قرص‌ها، به‌ روال‌ قبلی‌ از یک‌روش‌ دیگر جلوگیری‌ از بارداری‌ نیزاستفاده‌ شود.

سوال:
کسی که قرص سیپروترون کامپوند مصرف می کند . برای جلوگیری باید از روشهای جلوگیری استفاده کند ؟ اگر بله استفاده همزمان سیپروترن و LD تداخل دارویی ندارد ؟
جواب:
داروی سیپروترون کامپاند ..یک داروی دارای خواص ضد هورمون مردانه هست که دارای هورمونهای زنانه نیز می باشد. اما اساس استفاده از آن برای زنانی هست که دارای جوش غرور جوانی هستند و در عین حال مایل هستند که از یک روش جلوگیری هورمونی هم استفاده کنند. در روش استفاده از این دارو به این صورت هست که از روز 5 ام دوره شروع به مصرف میشه.. تا 21 روز و سپس 7 روز قطع میشه و دوره بعدی شروع میشه. در صورت وقفه قائدگی ابتدا باید حاملگی رو رد کرد و سپس دوره بعدی رو شروع کرد. تا اونجائیکه من میدونم... این دارو به اندازه کافی جلوگیری از حاملگی میکنه و نیازی به استفاده از دیگر روشهای جلوگیری نیست.. و علاوه برآن چنانچه از ترکیبات حاوی هورمون های زنانه استفاده بشه.. ممکنه مشکلات عروقی مهمی پیش بیاد.


سوال:
اگر خانمی از شب 4 ام دوره پریودش این دارو را به مدت 21 روز برای دفع کیست تخمدان استفاده کند.. و مدت 5 ماه این روش را در پیش بگیرد.. آیا در این 5 ماه احتمال باردار شدن رو داره؟ چون اون طوری که شنیدم. طریقه مصرف این قرص از روز 7 پریود هست..
جواب:
این قرص در صورتی که مصرف مرتب و فراموش نشده داشته باشد می تواند بعنوان OCP منظور شود. البته ‌فراموش کردن 1 دوز اطمینان آنرا از بین می برد . و مثل اغلب قرصهای جلوگیری توصیه شده در ماه اول از یک روش جانبی جلوگیری مثل کاندوم نیز استفاده کنید و از ماه دوم دیگه می تونید کاندوم رو حذف کنید

سوال:
من حدود یک ماه پیش سقط داشتم پس از آن از روز هشتم شروع به مصرف قرص دیان 35 کرده ام در حال حاضر نیز برخی علایم مجددا بروز کرده از جمله تلخی دهان حساس شدن سینه ها ناراحتی معده آیا ممکن است مجددا باردار شده باشم
جواب:
اصول مصرف قرص diane یا همان cyproterone compound به این ترتیب است که یک قرص در روز به مدت 21 روز تجویز میشود. در مان را باید از روز 5 ام قائدگی شروع کرد.در دوره های بعد..7 روز پس از قطع دارو .. درمان باید مجددا شروع شود. در صورت وقفه در قائدگی ابتدا باید احتمال حاملگی را رد کرد.. و سپس دوره درمان را شروع کرد. عمده مصرف این دارو برای موارد آکنه شدید و مقاوم به درمان در زنان. و.پرموئی یا هیرسوتیسم در زنان است. عارضه بخصوصی ایجاد نمیکند.. منتها بهتره به بیمار توصیه نمود.. از آنجائیکه این دارو بخصوص در چند هفته اول ... ممکن است موجب بروز احساس سستی و ناتوانی شود.. هنگام رانندگی و سایر امور نیازمند هشیاری احتیاط نماید. اگه منظورتون از بروز اون علائم اینکه آیا باردار هستید یا نه... هیچکدام از مسائلی که گفتید..نمیتونه بگه که شما حامله هستید یا نه..اگر شما قبلا پریود منظم داشتید و در نوبت بعدی نداشتیه اید.. به اولین چیزی که باید فکر کرد.. حاملگی هست.. و برای اینکه دقیقتر بفهمیم که حامله هستید یا نه..باید تست خون یا ادرار انجام بدید.. که زودترین زمانی که میشه انجام داد و قابل اعتماد هست.. 23 روز پس از آخرین روز قائدگی هست

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد