عشق ورزی و عشق بازی

آموزش مسائل جنسی و ارائه راهکار برای مشکلات جنسی زوجین

عشق ورزی و عشق بازی

آموزش مسائل جنسی و ارائه راهکار برای مشکلات جنسی زوجین

روشهای دائمی پیشگیری از بارداری

این روش ها، همانطور که از اسمشان پیداست، بطور دائمی از بارداری جلوگیری می کنند. این روش ها در مورد زوج هایی به کار برده می شود که تعداد خانوارشان تکمیل شده و دیگر قصد بچه دار شدن نداشته باشند. در مورد احتمال بازگشت باروری به حالت اول بعد از انجام این عمل ها، باید گفت این بازگشت بسیار بسیار سخت بوده و با جراحی های میکروسکوپی انجام می شود و درصد موفقیت بالایی هم ندارد.

روش های د ائمی دو نوعند: وازکتومی برای مردان- توبکتومی برای زنان


 وازکتومی

                                            
مرحله اول      
                                                                 
مرحله دوم

اگر به بخش فیزیولوژی و آناتومی سایت مراجعه کرده و مقاله "آناتومی دستگاه تناسلی مردانه و عملکرد آن" را مرور کنید، به یاد خواهید اورد که یکی از بخش های سیستم تناسلی مردانه، وازدفران است. وازدفران کانال عبوری اسپرم ها به پروستات است. با ایجاد یک برش در این کانال حین یک عمل سرپایی و بدون بیهوشی عمومی، این محل عبور اسپرم ها قطع خواهد شد. در نتیجه اسپرمی به پروستات نمی رود تا بارور شده و طی انزال خارج بشود. با این عمل مایع منی را از اسپرم خالی کرده ایم ولی تغییری در قابلیت نعوظ و انزال ایجاد نشده است. بعد از وازکتومی، پنیس کماکان با تحریک به نعوظ خواهد رسید و انزال خواهد داشت ولی مایع منی خالی از اسپرم است. پس هیچ مشکلی در تحریک و رابطه جنسی مرد ایجاد نخواهد کرد.

توبکتومی

برای توضیح این مطلب باید مقاله "آناتومی دستگاه تناسلی زنانه و عملکرد آن" را مرور کنید. در این مقاله درباره لوله های فالوپ توضیح داده شده است. در عمل توبکتومی این لوله ها به صورت دو طرفه از وسط بریده می شوند. به این ترتیب تخمکی به رحم نمی رسد که بخواهد با اسپرم ترکیب بشود. در این مورد هم مثل وازکتومی، هیچ نقصی در تحریک جنسی و به ارگاسم رسیدن خانم ایجاد نخواهد شد. عمل توبکتومی، برخلاف وازکتومی، یک عمل جراحی بزرگ بوده و به بیهوشی عمومی احتیاج دارد و با تمام خطرات یک عمل جراحی همراه است. به همین دلیل غالبا به همراه سزارین انجام می شود. در ضمن توبکتومی باید با رضایت نامه کتبی همسر انجام بشود و الا غیرقانونی خواهد بود.

منبع:

hamsar.ir

بستن لوله های رحمی برای جلوگیری از بارداری

این عمل توسط متخصص زنان یا جراح عمومی، به صورت سرپایی (و یا بستری با یک روز اقامت) در بیمارستان قابل انجام است.

مکانیسم عمل: با بسته شدن لوله های رحمی (حد فاصل رحم و تخمدان ها) از رسیدن اسپرم و تخمک به یکدیگر و تشکیل سلول تخم جلوگیری به عمل می آید.


اثربخشی: میزان شکست این روش در سال اول بین 0/5 تا 0/7 درصد است. احتمال حاملگی بعد از عمل در خانم های زیر 35 سال تا میزان 1 /7 برابر افزایش می یابد. اثربخشی روش تا 10 سال پس از عمل بیش از 98درصد گزارش شده است.

مزیت ها: دایمی بودن، اثربخشی بالا، عدم نیاز به یادآوری و مراجعه مکرر، نداشتن عارضه برای سلامتی فرد استفاده کننده روش در درازمدت، تاثیر نداشتن در روابط جنسی، کاهش ابتلا به سرطان تخمدان.
عیب ها: نیاز به عمل جراحی، پرهزینه و دشوار بودن عمل جراحی برگشت باروری.

عوارض غیرشایع و چگونگی برخورد با آنها:


-1 احتمال تغییر میزان قاعدگی،

-2 افزایش احتمال حاملگی خارج رحمی (در صورت وقوع بارداری)

-3 احتمال ایجاد کیست تخمدان

-4 بستن لوله های رحمی مانند سایر اعمال جراحی می تواند خطرهای بیهوشی را (به میزان بسیار کم) به همراه داشته باشد. در صورت بروز هرکدام از عارضه های اشاره شده، فرد به متخصص زنان ارجاع می شود.

موارد تاخیر عمل جراحی بستن لوله های رحمی

بیماری های التهابی لگن در سه ماهه اخیر، بیماری های تروفوبلاستیک بدخیم، سابقه اخیر بیماری های قلبی حاد، ابتلا به ترومبوز وریدهای عمقی یا آمبولی ریه، خونریزی واژینال بدون علت مشخص، مشکلات دوران بارداری، زایمان و پس از زایمان، مانند پره اکلامپسی شدید، اکلامپسی، پارگی کیسه آب (بیش از 24 ساعت)، تب زمان زایمان یا بلافاصله پس از آن، وجود عوارض پس از زایمان مثل خونریزی و عفونت سایر نقاط بدن (داشتن شرایط نامساعد جسمی)، بیماری های فعال مقاربتی، سرطان های لگن.

منبع:parsiteb.com


می دانیم که قطع نسل دائمی در اسلام حرام و از گناهان کبیره است پس حکم شرعی روشهای پیشگیری از بارداری دائمی در زنان (TL) و روشهای پیشگیری از بارداری دائمی در مردان (وازکتومی) چیست؟

حضرت امام خمینی(ره): عقیم کردن زن یا مرد به طور دائم جایز نیست؛ ولی اگر به طور موقت باشد که هرگاه خواستند بتوانند فرزند داشته باشند، اشکال ندارد.

آیت الله بهجت: جلوگیرى کردن زن از بار دارى قبل از انعقاد نطفه اشکال ندارد، و عمل جرّاحى براى آن ، اگر ضرورت لازم عقلایى داشته باشد و با رضایت شوهر انجام شود مانعى ندارد، به شرط آنکه از لمس و نظر حرام اجتناب شود ولى عقیم کردن جایز نیست .

مقام معظم رهبری: این عمل (یعنی عقیم کردن) فی نفسه با رضایت شوهر اشکال ندارد ولی باید از حرام‏های جنبی اجتناب شود و با اجازه شوهر باشد، (استفتاآت پزشکی، ص 103).

آیت ‏اللّه ‏مکارم شیرازی: عقیم شدن دائم اشکال دارد و بستن لوله‏های رحم به منظور جلوگیری تا ضرورتی نباشد جایز نیست ، (استفتاآت جدی، ص 460 و 461).

آیت ‏اللّه‏ فاضل لنکرانی: قطع رگ و عقیم شدن نقص است و جایز نیست انسان خود را عقیم و ناقص کند. برای کنترل موالید راه‏های دیگر هست؛ مثل عزل نطفه که شرعا بی‏اشکال است و همین‏طور است نسبت به بانوان. بلی بستن لوله‏ها به نحو موقت با رعایت مسائل محرم و نامحرمی مانعی ندارد (یعنی آن پزشک که این کار را انجام می‏دهد محرم باشد و اگر نامحرم است تا ممکن است از کارهای حرام مثل لمس بدن نامحرم اجتناب کند) ، (جامع‏المسائل، ص 488).

آیت‏اللّه‏سیستانی: عقیم کردن فی حد نفسه اگر از مقدمات حرام پرهیز شود (مثل نگاه کردن به بدن نامحرم یا لمس آن) اشکال ندارد.

منبع: جواب


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد