عشق ورزی و عشق بازی

آموزش مسائل جنسی و ارائه راهکار برای مشکلات جنسی زوجین

عشق ورزی و عشق بازی

آموزش مسائل جنسی و ارائه راهکار برای مشکلات جنسی زوجین

درمان احتلام


مکانیسم مسیر عصبی یک تحریک جنسی تا انزال :
ابتدا نعوظ با تحریکات دو مسیر، یکی مسیر رفلکسی ((reflexogenic که ناشی ازتحریک حس پنجگانه بخصوص لامسه و بینائی , و دیگری مسیر ذهنی (psychogenic) که ناشی از تحریکات ذهنی است.
از طریق این دو مسیر مراکز نخاعی و فوق نخاعی (supraspinal) و سیستم عصبی مرکزی و هیپوتالاموس , ابتدا منجر به بروز نعوظ و سپس ادامه و استمرار تحریکات مراکز جنسی مغز, شدت تحریکات به حدی بالا میرود که به حد آستانه ارضای جنسی فرد برسد و عمل انزال صورت گیرد . این مسیر طبیعی تا انزال, با عمل نزدیکی میتواند رخ دهد و یا طی مرحله REM خواب (rapid eye movment) انجام شود. (خواب شامل چندین مرحله سطحی تا عمقی میباشد.
در یکی از این مراحل , حرکت سریع کره چشم وجود دارد که به این مرحله REM گقته میشود). در این مرحله در افراد سالم نعوظ آلت تناسلی ایجاد شده و خواب دیدن و رویا نیز رخ میدهد. طی نعوظ ممکن است همراه با تحریکات جنسی ناشی از رویای شبانه, میزان تحریکات به حد آستانه انزال رسیده و منجر به ارضای جنسی و انزال طبیعی گردد (محتلم شدن یا جنابت ).


برای جلوگیری از احتلام، دعای زیر را 7 بار قبل خواب بخوانید. البته احتلام نشانه سلامت شماست نه بیماری!

بسم الله الرحمن الرحیم
اللّهُمَّ اِنّی اَعُوذُ بِکَ مِنَ الاِْحْتِلامِ وَ مِنْ سُوءِ الاَْحْلامِ وَ مِنْ اَنْ یَتَلاعَبَ بِیَ الشَّیطانُ فِی الْیقْظَةِ وَ الْمَنام


"من الاحتلام" یعنی از دیدن رویاهای جنسی در خواب جلوگیری میشود و همچنین از خوابهای بد و آشفته (من سوء الاحلام)!


راه حلهای دیگر

درمان احتلام: خوردن کندر تا حدودی این مشکل رو حل میکنه یا بجای آن برای درمان احتلام ، تکرّر ادرار و سستی ادرار روش زیر بسیار مفید است ، 1/5 گرم اسفند را صبح ناشتا به همراه کمی خاکشیر با کمک آب بدون اینکه کوبیده و یا خرد شود بخورید (1 قاشق چایخوری) . بهتر است در زمان معالجه از خوردن ماست ، کشک و ترشیجات پرهیز شود.


برای جلوگیری از احتلام، موارد زیر نیز توصیه میشود:

1- شب‏ها دو سه ساعت قبل از خواب چیزی نخورید، حتی مایعات.
2- سعی کنید محل خواب شما گرم نباشد و از رو انداز سنگین استفاده نکنید.
۳- به ورزش و کارهایی از قبیل استحمام با آب سرد (در فصول مناسب) که موجب تقویت اراده و اعصاب میشود مداومت کنید.
۴- از پوشیدن لباس‏های تنگ و چسبنده پرهیز نمایید.
۵- از دیدن صحنه‏ های محرک و ... خودداری کنید.
۶- سعی کنید با طهارت بخوابید

۷ـ سعی کنید به شکم نخوابید(به بغل یا به بشت بخوابید) 

۸ـ قبل خواب آلت خود را با آب سرد بشویید (بیضه ها را).  این کار بسیار بسیار اثر بخش است

 ۹- از نظر تغذیه هم نوشابه-آجیل-پیاز-ادویه جات و فلفل و... کمتر مصرف کنید مخصوصا شبها!

۱۰- کسانی که زیاد به این مشکل دچار میشوند میتوانند با یک پلاستیک و یک کش قیتونی آلت خود را تا صبح پوشیده نگه دارند. البته محکم نبندید چون در هنگام احتلام آلت دچار نعوظ شده و دچار درد و مشکلاتی میشوید. فقط طوری کش را ببندید که منی به بیرون درز نکند! در صبح هم که غسل باید بکنید! از کاندوم هم میتوانید استفاده کنید


شهوت زیاد بروز احتلام را بیشتر میکند. بطور کلی مصرف سردیجات هم در مردان و هم در زنان میل جنسی(شهوت) را کاهش میدهدو برعکس گرمی جات میل جنسی را افزایش میدهد.

برای کاهش میل جنسی میتوانید سردیجات مثل لیمو،ماست،و... مصرف کنید. و افزایش دهنده های میل جنسی را هم که در زیر گفته شده را کمتر مصرف کنید مخصوصا پیاز،ادویه جات(زردچوبه،دارچین)،زنجبیل ،زعفران،موز،آجیل مخصوصا تخم کدو و بادام زمینی!

یا اینکه همراه با این موارد سردی هم مصرف کنید مثلا پیاز و سیر با ماست بخورید یعنی گرمی و سردی با هم!


افزایش دهنده میل جنسی : زعفران، پیاز ، عسل، موز، مارچوبه، سیب، هویج، زیتون، گوجه فرنگی، کدو حلوائی، ذرت بو داده با کره، انجیر، خرما، زنجبیل، فلفلو انواع ادویه های تند(ادویه کاری)، شکلات، میگو و انواع غذاهای دریائی و ..

تنها راه حل کامل احتلام، ازدواج هست و بعد ازدواج به انجام این دستورات و رژیم غذایی و... نیازی نخواهید داشت!



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد