عشق ورزی و عشق بازی

آموزش مسائل جنسی و ارائه راهکار برای مشکلات جنسی زوجین

عشق ورزی و عشق بازی

آموزش مسائل جنسی و ارائه راهکار برای مشکلات جنسی زوجین

چکاپ بیماری های تناسلی زنانه

سرطان ها در واقع بیماری هایی هستند که ممکن است ما را درگیر کنند. ولی این گروه از بیماری ها تفاوت عمده ای با سایر بیماری ها دارند. سرطان ها در صورتی که زود تشخیص داده بشوند، این قابلیت را دارند که با اقدامات درمانی بسیار ساده تر از شیمی درمانی یا عمل های جراحی، درمان بشوند. در صورتی که در این مرحله سرطان ها تشخیص داده بشوند قابل درمان هستند بدون اینکه عوارض سختی در بدن فرد بگذارند و یا مخارج سنگین درمان های پیشرفته را به فرد تحیمل بکنند.
برنامه های بهداشتی در تمام دنیا بر اساس همین اصل ساده که موجب کاهش بسیاری از بودجه ها ی تحمیلی به خانواده و سیستم بهداشتی می شود و میزان مرگ ها را بسیار کم میکند، برنامه های چکاپ مرتب برای خانم ها تدارک دیده اند. در کشور هایی که این برنامه ها رعایت شده اند میزان بروز آن سرطان خاص به میزان بسیارکمی کاهش یافته است.
البته این برنامه ها فقط به سرطان های سیستم تناسلی مربوط نمی شود. هر دستگاهی از بدن که به صورت وسیع درگیر سرطان خاصی می شود، با شرایط خاصی مشمول این طرح می شود. یکی از مهم ترین این شرایط این است که تست سنجش آن سرطان هزینه زیادی برای فرد نداشته باشد.

اما درباره سرطان های تناسلی:
اولین سرطانی که درباره آن صحبت می کنیم، بیماری است که حتما درباره آن شنیده اید: سرطان پستان. همانطور که در اطراف خود هم دیده اید، این سرطان تعداد افراد زیادی را مبتلا می کند و متاسفانه عوارض بسیار خطرناکی به دنبال دارد. در بسیاری از موارد باید علاوه بر عمل جراحی براداشت سینه، پرتودرمانی هم انجام بشود وگاهی حتی باز هم سرطان باقی می ماند و به سایر نقاط بدن هم دست اندازی می کند.
اما برای تشخیص وجود یا عدم وجود سرطان سینه روش بسیار آسانی وجود دارد. مزیت این روش در این است که برای انجام آن نیازی به مراجعه به پزشک نیست بلکه با این روش هر خانمی می تواند خود، این معاینه پزشکی را در منزل انجام بدهد.
قبل از این که این روش را توضیح بدهیم، یک نکته را یاد آوری می کنم. در دفعات اول این معاینه تمامی شما در سینه خود تومور پیدا خواهید کرد. این غدد برجسته در واقع غدد شیری سینه هستند که شما بعلت عدم اشنایی با تومور، آن را با تومور اشتباه می گیرید. حالا مراحل این معاینه را با هم مرور سریع می کنیم:
1-مشاهده:
*مقابل آینه بدون پوشش بایستید.
*اول دستهایتان را آویزان کرده و به دقت به پستان هایتان نگاه بکنید. پستان های شما باید متقارن باشند و هم اندازه. در پستان هایتان هیچ گونه کشیدگی به داخل یا برآمدگی غیر طبیعی نباید وجود داشته باشد. هم چنین رنگ پستان هایتان باید طبیعی و هم رنگ باشد.



*بعد دستاهایتان را صاف بالای سرتان ببرید و دوباره تمام موارد قبل را چک بکنید.



*بعد دستهایتان را به کمر بزنید. از کمر به جلو خم بشوید تا پستان هایتان به پایین آویزان بشوند. در این حالت شما بهتر می توانید تو کشیدگی احتمالی پستان هایتان را مشاهده بکنید.

2-لمس:
•برای لمس بهتر است رو به سقف دراز بکشید. زیر تنه تان در سمت پستانی که می خواهید معاینه بکنید، یک بالش قرار بدهید تا بالاتر بیاید. و دست همان سمت را زیر سرتان بگذارید.


•محیطی که شما باید معاینه بکنید در هر طرف این محدوده است: بین گودی زیر بغل، استخوان جناغ، استخوان ترقوه، چین پایینی پستان.



•از سه انگشت استفاده کنید. حرکت دایره ای به همین شعاع را شروع کنید. حالا پایین تر و پایین تر بیایید.
•از نوک انگشت برای لمس استفاده کنید و در سه حالت هر دایره را لمس کنید: ملایم، متوسط، عمیق.

 

•تمام محدوده ای که اول مشخص کردیم را به شکلی تقسیم بندی کنید مثلا به چهار بخش یا مارپیچی، و همه محدوده را لمس کنید.
•حالا دستتان را از زیر بغل در آورید و با همان دست معاینه کننده، زیر بغلتان را هم معاینه کنید.
•حالا بالش را زیر پستان طرف مقابل قرار بدهید و همین عمل را تکرار کنید.

نکته: در صورتی که پستن های بزرگی دارید، هنگام لمس پستان مورد نظر باید روی سمت مقابل به یک سمت دراز بکشید. تا پستان شما بالاتر آمده و بتوانید تمام نقاط آن را معاینه بکنید. برای معاینه وسط پستان به بالا بچرخید تا بافت وسط پستن زیر دستتان بیاید.
در صورتی که جراحی پستان داشته اید می توانید این معاینه را انجام بدهید.

اما زمان این معاینه؟
تمام خانم ها از 20 سالگی به بعد باید هر ماه این معاینه را انجام بدهند. این معاینه باید هر ماه دو تا پنج روز بعد از تمام شدن خونریزی قاعدگی انجام شود. اگر خونریزی قاعدگی ندارید، هر ماه در یک روز معین باید این معاینه را انجام دهید. هر سال برای معاینه نزد یک متخصص جراح عمومی بروید.

اما در چه صورت باید به سرطان پستان شک کرد؟
وجود هر موردی برخلاف موارد گفته شده که غیر معمول تلقی می شود.  از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد: وجود توده برجسته، فرو رفتگی غیر طبیعی پوست، تغییر در رنگ یا قوام پوست، فرورفتگی نوک پستان به داخل، خروج مایع شفاف یا چرکی یا خونی از نوک پستان.


در صورتی که می توانید بار اول معاینه را نزد متخصص جراح انجام بدهید تا او توده های طبیعی را به شما نشان دهد.

دومین و اخرین سرطانی که میخواهیم با هم مرور بکنیم، سرطان دهانه رحم است.
این سرطان هم شایع است و اگر زود تشخیص داده بشود می توان آن را به سادگی درمان کرد تا پیشرفت نکند. برای تشخیص وجود این پیش سرطان باید از بافت دهانه رحم شما نمونه برداری شود. این نمونه برداری بوسیله متخصص زنان و یا ماما در مطب یا پایگاه های بهداشتی انجام می شود.
تمام خانم هایی که از نظر جنسی فعال هستند، باید هر 3 سال یکبار این نمونه برداری را انجام دهند. به این نمونه برداری از بافت دهانه رحم در اصطلاح "پاپ اسمیر" گفته می شود.

منبع: hamsar.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد