عشق ورزی و عشق بازی

آموزش مسائل جنسی و ارائه راهکار برای مشکلات جنسی زوجین

عشق ورزی و عشق بازی

آموزش مسائل جنسی و ارائه راهکار برای مشکلات جنسی زوجین

سقط جنین یا کورتاژ و جلوگیری از سقط جنین

سقط جنین عبارت است از خارج شدن جنین قبل از انکه قابلیت زندگی کردن را داشته باشد.و چون جنین تا قبل از 6 ماهگی قادر به ادامه ی حیات نیست بنابراین اگر تا قبل از ماه 6 بارداری از رحم خارج شود آن را سقط شده تلقی می کنند. از ماه 6 به بعد جنین اگر به دنیا بیاید قابلیت حیات داشته ولی شانس زنده ماندن ان به علت نارس بودن کم می باشد.
به بیان دیگر سقط جنین عبارتست از :یکباره از دست دادن ارگانیسم نطفه که به علل طبیعی ویا به وسیله ی پزشک صورت می گیرد.

سقط جنین بر 2 نوع است:

1-سقط جنین ارادی

2-سقط جنین غیر ارادی

جنین گاه بدون اراده ی زن حامله و بدون اختیار او از رحم مادر ساقط می شود و گاه به وسیله ی روش مصنوعی انجام می پذیرد. اگر سقط حنین با روش مصنوعی در بیمارستان انجام شود آن را سقط( استعلاجی )می نامند.در غیر این صورت جرم و جنایت است.

سقط جنین غیر ارادی که آن را بچه اندازی می نامند ان است که جنین قبل از 28 هفتگی بیرون رانده شود و حاملگی قطع گردد. مسلم است که جنین در این زمان برای حیات مستعد نیست.سقط حنین غیر ارادی که در واقع باید آن را یک حادثه ی غم انگیز بر شمرد علل زیادی دارد که برخی از عوامل مهم ان عبارتند از:
نقصان رشد،کارهای طاقت فرسا، مبتلا شدن به یکی از بیماریهای عفونی، عدم سازش خون مادر با خون جنین، دچار شدن به صدماتی همچون افتادن-ضربه خوردن-تکان خوردن

پژوهشهای اخیر علمی علل بی شماری برای سقط جنین نشان داده که در بین آنها می توان:غیر طبیعی بودن عضوهای تولید مثلی زن، کثرت دفعات حاملگی،بیماریهای متعدد مادر،کمبود عوامل ویتامینها ، بدی فوق العاده ی تغذیه ی مادر ، کاهش هورمون تیرویید و همچنین کمبود هورمونهای لازم برای ثابت نگه داشتن نطفه در رحم را به شمار آورد.

کار کردن زنان باردار در کارگاههایی که با سرب سرو کار دارند مجاز نیست زیرا مسمومیت با سرب باعث سقط حنین می شود.

مرحوم دکتر جزایری گفته است: فقدان ویتامین (ای) جنین را در رحم می کشد از این رو به زنان باردار توصیه می شود جوانه ی غلات، لوبیا،سبزی، کاهو، روغن زیتون، کنجد و پسته ی خام وکتان بخورند.

مصرف زعفران به مقدار زیاد برای زنان باردار باعث سقط جنین می شود.

شکوفه ی هلو برای زنان باردار مضر بوده وممکن است باعث سقط جنین شود

زیاده روی در خوردن کرفس و جوشانده ی بذر و ریشه انواع دارویی کرفس جهت زنان باردار و شیرده خوب نیست زیرا محرک شهوت بوده و عادت ماهانه آور و موجب سقط جنین است و چنانچه باعث سقط جنین نشود نوزاد ناقص الخلقه ویا کودن خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد