عشق ورزی و عشق بازی

آموزش مسائل جنسی و ارائه راهکار برای مشکلات جنسی زوجین

عشق ورزی و عشق بازی

آموزش مسائل جنسی و ارائه راهکار برای مشکلات جنسی زوجین

چگونه بوی بد عرق را از بین ببریم؟

چگونه بوی بد عرق را از بین ببریم؟

عرق ترشح فعالی است که از غدد عرق تراوش شده و در اصل محلول نمکی است، درواقع خود عرق بدن بوی خاصی ندارد. مایع محتوی آب ،کلرور سدیم، اوره، آمونیاک،پتاسیم و کمی منیزیم که از غدد عرق جاری میشود، بخودی خود بی بو است. در سطح پوست و در نواحی خاصی مانند زیر بغل،کشاله ران و چین های گردن محیط مناسبی را برای رشد باکتریها فراهم میکند و این باکتریها موادی تولید میکنند که باعث بوجود آمدن بوی بد بدن می شوند. بوی بدن بزرگسالان هم به این علت است که با رسیدن به دوره بلوغ فعالیت غدد عرق آپوکرین که در نواحی خاصی مثل زیربغل و ناحیه تناسلی زیادترند، بیشتر میشوند و از طرفی رشد موهای این نواحی تحت اثر هورمونها باعث میشود رطوبت در این نواحی بیشتر باقی بماند و همچنین وجود مو هم باعث تجمع بیشتر باکتریها می شود و مواد طبیعی حاصل از باکتریها باعث ایجاد بوی بدن در بزرگسالان میشود.

بعضی غذاها در بوجود آمدن بوی بد عرق موثرند. گوشت،سیر،پیاز،بعضی از ادویه ها و نوشیدنیهایی مثل قهوه و الکل موجب بوجود آمدن بوی بد بدن میشوند. این غذاها را از رژیم حذف و یا محدود کنید، ببینید آیا تاثیری دارد؟.

تعریق بدن میتواند بخاطر علل زمینه ای خاص یا بیماری باشد. شرایطی مثل یائسگی و یا دوران قبل از آن بخاطر تغییراتی که در بدن ایجاد میکند موجب تعریق میشود. بهتر است این علتها را تشخیص دهید و آنها را برطرف کنید.

کافئین و داروهایی از این قبیل هم میتوانند موجب افزایش تعریق بدن شوند.

سیگار،تنباکو و مشتقات آن تاثیر زیادی در بوجود آمدن بوی بدن دارند. چون این ترکیبات علاوه بر اینکه از طریق ریه ها دفع میشوند، مقداری از آن هم از سطح پوست دفع میشود. احتمالا این ماده در سطح پوست با مواد دیگری همراه شده و موجب بوی بدن میشود. حتی با قطع مصرف سیگار هم، چند هفته طول میکشد تا بوی بد بدن از بین برود.

مکملها و داروهایی وجود دارند که با مصرف آنها میتوانید موجب کاهش تعریق شوید. مکمل های منیزیم،ویتامین ب و ترکیب روی میتوانند با مکانیسم های مختلف موجب کاهش تعریق شوند. اما بخاطر داشته باشید که نباید این مکمل ها را بدون نظارت پزشک مصرف کنید.

بهترین راه برطرف کردن بوی عرق بدن، شستشوی مرتب و روزانه بدن است.

راه دیگر استفاده از ضدتعریق ها یا دئودورانت ها با پوشاندن سطح پوست روی عرق را میپوشانند. مواد موجود در دئودورانت هاباعث میشود که سلولهای دهانه غدد عرق آب را به درون خود جذب کنند و متورم شوند و به این ترتیب دهانه غدد عرق بسته شده و تعریق کم میشود. البته بعد از مدتی که سلولهای غدد با محیط اطراف خود به تعادل رسیدند دوباره دهانه غدد باز می شوند و تعریق شروع می شود. به همین دلیل باید هر چند ساعت دئودورانت را تجدید کنید. البته جدیدا دئودورانت های 24 ساعته به بازار آمده اند! مثل اسپری دئودورانت dry impact نیوآ

 میتوانید بجای دئودورانت به زیر بغل خود الکل یا سرکه سیب بمالید.

سرکه سیب با کاهش PH  پوست موجب برطرف شدن بوی بد زیربغل و بدن میشود، چون باکتریها دراین PH نمیتوانند زندگی کنند.

کمی سرکه (ترجیحا سرکه سفید) را روی یک پارچه بریزید و پارچه را مانند دئودورانت زیر بغل خود بمالید. نگران بوی سرکه نباشید، زیرا بوی سرکه ظرف چند دقیقه از بین میرود و در طول روز از بدن شما بویی نخواهد آمد.

در صورت تعریق زیاد از پودر بچه یا پودر تالک میتوانید استفاده کنید.

جوش شیرین هم میتواند بجای دئودورانت استفاده شود. زیربغل خود را شسته و خشک کنید و به آن کمی جوش شیرین بمالید. این ماده با تغییر PH باعث کشتن باکتریها میشود و عرق بدن را هم جذب میکند. میتوانید به جوش شیرین کمی هم نشاسته ذرت اضافه کنید.

آب تعدادی تربچه را گرفته و به آن 10 قطره گلیسیرین اضافه کنید. مایع بدست آمده را در یک ظرف افشانه(اسپری) بریزید و بجای دئودورانت بکار ببرید.

اکلیل کوهی یک گیاه ضدباکتری است. 8 تا 10 قطره از روغن عصاره آن را در 30 سی سی آب بریزید و به بدن خود بمالید.

کسانی که بخاطر فشارهای عصبی تعریق شان زیاد میشود، میتوانند یک قاشق مریم گلی خشک را با یک لیوان آب دم کنند و در طول روز بنوشند. مریم گلی فعالیت غدد عرق را کاهش میدهد. مریم گلی بصورت قرص گیاهی با نام سالویگل قابل تهیه از داروخانه ها و عطاریها میباشد. یا میتوانید عرق مریم گلی را تهیه کنید.

یک شلغم متوسط را خوب شسته، رنده کرده و آب آنرا صاف کنید. آب شلغم را با اسپری و یا با قطعه ای پارچه به زیر بغل بمالید. این ترکیب ساعتها جلوی عرق بدبو را می گیرد.

منبع: کتاب 1001 نکته زیبایی از دکتر نسرین زارع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد