عشق ورزی و عشق بازی

آموزش مسائل جنسی و ارائه راهکار برای مشکلات جنسی زوجین

عشق ورزی و عشق بازی

آموزش مسائل جنسی و ارائه راهکار برای مشکلات جنسی زوجین

قرص ضدبارداری یاسمین

قرص ضدبارداری یاسمین و اطلاعاتی در مورد آن

این قرص از جمله داروهای ضدبارداری‌ ترکیبی خوراکی حاوی درازپیرنون می باشد قرص ضد بارداری یاسمین با سطح هورمونی پایین یکی از جدیدترین قرص‌های پیشگیری از بارداری است که به خصوص در زنان حساس به قرص‌های ضدبارداری کاملاً موفق و تأثیرگذار بوده است.

طرز مصرف قرص یاسمین

قرص جلوگیری از بارداری یاسمین به علت داشتن درازپیرنون با انواع دیگر قرص های ضد بارداری متفاوت است . درازپیرنون ممکن است پتاسیم را افزایش دهد بنابراین در کسانی که بیماری های کلیوی ، کبدی و غده فوق کلیوی دارند نباید مصرف شود چون باعث عوارض جدی قلبی می شود. و همچنین با داروها ی دیگری که پتاسیم را افزایش می دهد نباید مصرف شود. مثل انواع ضد التهاب های غیر استروییدی نظیر ایبوپروفن , ادویل و غیره که برای درمان آرتریت استفاده می شود. دیورتیک های که پتاسیم را ذخیره می کنند مثل اسپیرنولاکتون و غیره  در ماه اول استفاده باید آزمایش خون برای اندازه گیری سطح پتاسیم خون انجام شود. بسته های قرص یاسمین 28 عددی است که 7 عدد آن قرص های خنثی است.

ممکن است گاهی دستور استفاده از این قرص  از اولین شب توصیه گردد و یا از روز  5 قاعدگی که هر دو صورت صحیح می باشد.  چرا که بدلیل تغییرات در وضعیت های فیزیولوژیکی و همچنین امتانیواسپیکوفیس دو زمان متفاوت را مد نظر دارند.

این بسته ها حاوی 28 عدد قرص بوده که 21 عدد آن موثر بوده و 7 عدد آن را قرصهای خنثی تشکیل میدهند. 7 قرص آخر تنها برای کمک به حافظه مصرف کننده میباشد.

نحوه مصرف: از روز 5 قاعدگی مصرف قرصها آغاز میگردد (خواه خونریزی قطع و یا ادامه داشته باشد). 21 روز قرصها سر ساعت معین مصرف گردیده و پس از اتمام بسته یک هفته (7 روز) مصرف قرص قطع گردیده و از روز هشتم مصرف بسته جدید قرص آغاز میگردد. (خواه خونریزی قطع و یا ادامه داشته باشد)

اثر قرص پیشگیری از بارداری یک هفته پس از شروع اولین بسته قرص ظاهر می شود. در صورت انجام نزدیکی در این فاصله ، باید علاوه بر مصرف قرص از روش دیگری ، مثل کاندوم ، استفاده کرد. برای اطمینان بیشتر برخی پزشکان توصیه میکنند در یک ماه اول مصرف قرصها، از کاندوم هم استفاده شود.

 قرص ها را بصورت نا پیوسته ، مثلاً یکماه در میان یا دو ماه در میان مصرف نکنید.

بهتر است از قرص ضد بارداری بیش از شش ماه متوالی استفاده نشود. یعنی شش ماه از قرص استفاده میشود و شش ماه از روش دیگری برای جلوگیری استفاده کرد و دوباره میتوان شش ماه از قرص استفاده کرد. یعنی بطور متناوب ( شش ماه ) از قرص استفاده شود تا مشکل ناباروری ایجاد نشود.

عوارض یاسمین

ممکن است تغییراتی از نظر خون قائدگی از جمله خونریزی های بین قائدگی - لکه بینی - تغییرات در حجم خونریزی قائدگی - قطع قائدگی پیش بیاد که جزء عوارض پیش بینی شده این داروی پر مصرف و تائید شده است

خواص قرص یاسمین

این قرصها می توانند نفخ و احتباس مایعات را که اغلب به دنبال مصرف قرصهای ضدبارداری ترکیبی ایجاد می‌شودرا کاهش دهند. ،جدیدترین راه حل ارائه شده نیز در زمینه کسانی که از مشکل بی خوابی یا کم خوابی رنج می برند استفاده از این قرص با تجویز پزشک است که با این  نوع اختلالات مبارزه می کند. این قرص مشکل بی خوابی زنان را طی 3 ماه ، حداقل تا 50 درصد کاهش می دهد .

 منبع: وبلاگ دانشجویان مامایی قم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد