عشق ورزی و عشق بازی

آموزش مسائل جنسی و ارائه راهکار برای مشکلات جنسی زوجین

عشق ورزی و عشق بازی

آموزش مسائل جنسی و ارائه راهکار برای مشکلات جنسی زوجین

چگونه در زندگی خود تنوع ایجاد کنیم ؟

برای این‌که بتوانیم در زندگی شخصی خود تنوع ایجاد کنیم، می‌توانیم از چند راه استفاده کنیم:

1- تنوع در کارهای روزمره: شما می‌توانید براحتی کارهای روزمره خود را متنوع کنید مثلا مسیری که هر روز از آن به محل کار می‌روید را هر چند وقت یک‌بار عوض کنید. در کار خود خلاق باشید و تا آنجا که دستتان باز است، تنوع ایجاد نمایید. مثلا شما می‌توانید در چیدمان وسایل روی میزتان تنوع ایجاد کنید و هر چند وقت یک‌بار آن را تغییر دهید. تهیه یک خودکار یا یک لیوان جدید هم می‌تواند یک تنوع باشد به جای این‌که همیشه از یک خودکار و یک لیوان مخصوص استفاده کنید می‌توانید آن را تغییر دهید و هزاران راه دیگر برای ایجاد تنوع در کارهای روزمره که می‌توانید با کمی‌فکر کردن آنها را بیابید.

2- تنوع در فعالیت‌های جانبی: کتاب خواندن، ورزش کردن، گوش دادن به موسیقی و فعالیت‌های هنری هر کدام دنیایی از تنوع هستند که می‌توانند اوقات خالی شما را سرشار از تنوع و هیجان کنند.

3- ظاهر: شما از طریق تغییر در آرایش موها، پوشیدن لباس‌های متنوع و ... نیز می‌توانید یک تنوع عظیم برای خود و دیگران ایجاد کنید چرا که ظاهر شما هم برای خودتان است و هم دیگران آن را می‌بینند.

4- ارتباطات: گاهی ارتباطات، بسیار یکنواخت و محدود به یک عده خاص می‌شود در حالی که ارتباطات شما می‌تواند بسیار گسترده، سالم، مختصر و مفید باشد. یک انسان موفق در ارتباطات باید روز به روز بر دوستان خوبش بیفزاید و از دوستان بدش بکاهد. اگر بنشینید و دوستان خوبتان را که شاید ماه‌ها یا سال‌ها با آنها تماس نگرفته‌اید به خاطر بیاورید، خواهید دید ارتباطات شما نیز می‌تواند گسترده‌تر شود. دیدار اقوام و فامیل از مادر بزرگ و پدربزرگ‌ها گرفته تا بقیه اقوام نیز خالی از تنوع و لطف نیست.

تنوع در زندگی زناشویی

1- رعایت تنوع شخصی: اگر ما بتوانیم تنوع شخصی خود را حفظ کنیم و آن را با همسرمان شریک شویم، می‌توانیم زندگی را از آنچه هست متنوع‌تر کنیم. درضمن باید همسرمان را هم در ایجاد تنوع شخصی‌اش کمک و تشویق کنیم تا او نیز ایجاد تنوع را در زندگی شخصی‌اش بیاموزد.

2- تنوع در خانه: تغذیه، خود می‌تواند یکی از متنوع‌ترین مسائل زندگی باشد. مرد خانه می‌تواند مواد اولیه جدیدی برای غذا تهیه کند. مثلا اگر برای خرید مواد غذایی می‌رود و کالای جدیدی می‌بیند، می‌تواند آن را تهیه کند و زن خانه نیز می‌تواند با دستیابی به دستورات جدید آشپزی در تغذیه خانواده ایجاد تنوع کند. ما هزاران غذا در دنیا داریم که هر فردی با هر ضایقه‌ای می‌تواند حداقل از نصف این غذا‌ها لذت ببرد.

کتاب خواندن، ورزش کردن، گوش دادن به موسیقی و فعالیت‌های هنری هر کدام دنیایی از تنوع هستند که می‌توانند اوقات خالی شما را سرشار از تنوع و هیجان کنندکارهای خانه نیز می‌تواند باعث تنوع میان زن و شوهر شود. بعد از تقسیم کار در خانه می‌توانید هر چند وقت یک‌بار کارها را با هم تعویض کنید تا در کارهای خانه نیز تنوع ایجاد کنید و در هفته هر کدام از زن و مرد یک روز را به استراحت بپردازند و دیگری کارهای خانه را انجام دهد. تا یک نفر خسته نشود و خانه برای یک نفر محل کار و برای یک نفر محل استراحت نباشد بلکه برای هر دو محلی آرام و مفرح شود.

تغییر در دکوراسیون خانه نیز می‌تواند به میزان قابل ملاحظه ای در ایجاد تنوع سهم داشته باشد. از تغییر جای یک صندلی گرفته تا تغییر اتاق‌ها با هم. گذاشتن گل در گلدان‌ها و تهیه گلدان‌های آپارتمانی نیز می‌تواند روحیه شما و همسرتان را عوض کند.

3- خلاقیت در رابطه زناشویی: در رابطه خود با همسرتان خلاقیت داشته باشید و تنوع ایجاد کنید. به طور مثال واژه‌های محبت‌آمیز را از گفتار خود حذف نکنید. این واژه‌ها واژه‌های هیجان انگیزی هستند. هر چند وقت یک‌بار همسرتان را با یک پسوند یا پیشوند مثل عزیزم و... صدا بزنید. اگر مهارتی دارید، به همسرتان نیز بیاموزید. همین لحظات آموزش می‌تواند یک تنوع در رابطه تان باشد. روزهای تولد و سالگرد ازدواج را از دست ندهید چرا که این روزها بهترین فرصت برای ایجاد یک تنوع حسابی در بین روزهای یکنواخت زندگی است.

هر چند وقت یک‌بار به مدت یکی دو روز از همدیگر دور باشید تا دلتان برای هم تنگ شود و قدر همدیگر را بیشتر بدانید. مثلا می‌توانید برای یکی دو روز به خانه پدری خود بروید (با این‌که فرهنگ این کار هنوز در خانواده‌های ما جا نیفتاده است، اما باید گفت یکی از موثرترین راه‌ها برای بهبود روابط زناشویی است.)

4- رسیدگی به ظاهر خود : ظاهر زیبا و آراسته و تمیز و لباس زیبا و خوشبو یکی از مهم‌ترین مسائل در زندگی زناشویی است که هم برای زن و هم برای مرد مهم است و ایجاد تنوع در لباس و آرایش می‌تواند به زندگی زناشویی رنگ و بو ببخشد.

5- برنامه‌ریزی برای تفریح و سرگرمی‌: به دلیل مشغله‌های زیاد خانواده‌ها و کمبود زمان و امکانات اقتصادی و... روز به روز از سفرها و تفریح‌های خانواده‌ها کم می‌شود، اما نباید بگذاریم شرایط محیطی بر ما غلبه کند و با برنامه‌ریزی و مدیریت اوقات فراغت خانواده لحظاتی شاد و آرامش‌بخش بیافرینیم. رفتن به یک سفر کوتاه یا یک گردش در طبیعت آنچنان وقت یا هزینه گزافی از شما نمی‌گیرد.

پیشرفت، تنوعی بزرگ

پیشرفت در زندگی انواع مختلف دارد که می‌توان به چند نمونه از آن اشاره کرد :

1- پیشرفت مالی: پولدار شدن هدف خیلی از افراد جامعه در زندگی است، اما باید دانست این پیشرفت گاهی به جای این‌که مایه آرامش خانواده باشد، برعکس عمل می‌کند و باعث دوری اعضای خانواده از هم می‌شود. باید سعی کنیم پیشرفت مالی در خدمت ایجاد آرامش خانواده شود و پول در خدمت خانواده باشد نه برعکس آن. پس پیشرفت مالی اگر صحیح به کار گرفته شود، می‌تواند به ایجاد تنوع کمک کند.

2- پیشرفت تحصیلی : پیشرفت تحصیلی و گذراندن مقاطع مختلف تحصیلی نیز خود سرشار از تنوع و هیجان است که نه تنها در زمینه تنوع در زندگی شخصی بلکه در زندگی زناشویی نیز تاثیرگذار است. به این صورت که هر چه علم و دانسته‌های ما بیشتر می‌شود، باید بهتر زندگی کردن و راه‌های دستیابی به آرامش را بیاموزیم.

3- پیشرفت اخلاقی و رفتاری: ما باید همواره رو به کمال قدم برداریم و نقاط ضعف و قوت خود را بیابیم و در رفع نقاط منفی و تقویت نقاط مثبت بکوشیم. تغییر همراه با تنوع است و وقتی این تغییر مثبت در رفتار و اخلاق ما رخ دهد، حتما در زندگی شخصی و زناشویی ما نیز تنوعی مثبت ایجاد می‌کند.

4- پیشرفت در سلامت و زیبایی: با رسیدگی به سلامت خود و خانواده و بهبود در تغذیه و رعایت روش‌های سالم زیستن و حذف تدریجی عادات غلط و ایجاد عادت‌های صحیح و ورزش کردن، شما می‌توانید روز به روز سلامت بیشتری به دست بیاورید. خوب است بدانید وقتی شما سالم و تندرست باشید از اندام متناسب، پوست و مویی زیبا و روح و روانی سالم نیز برخوردارید که خود می‌تواند یک رضایت ضمنی از زندگی در شما به وجود بیاورد این مساله باعث تنوع در زندگی شما نیز می‌شود چرا که روز به روز روش‌های درباره سالم زیستن می‌آموزید و به کار می‌برید.

آموختن، تنوعی بزرگ

اگر لذت آموختن چیزی که دوست دارید را علاوه بر چیزهایی که موظفید بیاموزید تجربه کرده باشید، هیچ‌گاه دست از آموختن بر نخواهید داشت. خوشبختانه دنیای آموختن، آنقدر وسیع است که شما با همین یک مورد می‌توانید تمام عمر، زندگی متنوعی داشته باشید. آموختن حرفه‌های مختلف، هنر‌های متفاوت،‌ ورزش‌های متنوع، زبان‌ها و مهارت‌های بسیار زیادی که می‌توان با آموختن آنها زندگی بهتری داشت و از آموختن لذت برد.

به یاد داشته باشید برای این‌که از آموختن خسته نشوید، از این شاخه به آن شاخه نپرید. استعداد خود را بیابید و آن را پیگیری کنید، خود را خسته نکنید و از همه ابعاد زندگی لذت ببرید نه تنها از چیزی که در حال آموختن آن هستید، آهسته و پیوسته پیش روید نه به طور مقطعی. در این صورت از چیزی که در حال آموختن آن هستید لذت خواهید برد و از تنوعی که آموختن دارد احساس آرامش خواهید کرد.

طبیعت، تنوعی از یاد رفته

وقتی یکنواختی زندگی و کار به شما فشار می‌آورد، به کوه، جنگل، رودخانه، دریا و حتی کویر بروید و لحظاتی را با طبیعت باشید تا ببینید که مظهر تنوع طبیعت است که حتی با انقراض انواع مختلف گیاهان و حیوانات و تغییراتی که بشر در محیط زیست داده است هنوز هم سرشار از تنوع است و می‌تواند به شما در رفع یکنواختی زندگیتان کمک کند و آرامشی به شما دهد تا با انرژی دوباره به زندگی باز گردید.

شما حتی می‌توانید با گذاشتن چند گلدان یا تهیه یک آکواریوم کوچک یا نگهداری یک پرنده، طبیعت را به خانه خود دعوت کنید و زندگی‌تان را با دست طبیعت از چنگال یکنواختی برهانید.


منبع: ashpazonline.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد